XXL Nutrition

teren op vroegere abs...

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
ik heb een 1,5/2 jaar geleden toen ik nog fitnesste ( alleen apparaten alles 4 x in de week):D

mijn buikspieren getrained met de crunch- machine en een machine voor de zijkant... goed zwaar en 4 x per week.

Ik kreeg op een gegeven moment goede blokken ....

Daarna nu een 1 jaar later heb ik ze nauwelijks goed bijgehouden....

hoelang zou ik teren, zonder het bij te houden, op het geen wat ik een dik jaar geleden heb opgebouwd qua betreft abs ?

Ik kuur niet en eet gewoon goed flink 6 x de dag.... heb er een flink laag vet overheen zitten dus vandaar :D

Er zijn maar weinig mensen die massa opbouwen op hun abs omdat ze over het algemeen teveel herhalingen met te weinig gewicht maken voor hun abs. Ook worden buikspieren vaak als snelle afsluiting van de training afgerafeld.
Als jij al massa had opgebouwd op je abs dan is dit na een jaar niet trainen niet meer aanwezig.
De abs die jij nu na een jaar niet trainen hebt zijn de 'standaard' abs die jij van moeder natuur hebt meegekregen.

Je teert dus niet op je vroegere training.

Maar je abs hebben wel spiergeheugen, dus die abdominale power heb je binnen no time weer terug!

boerenkool zei:
Maar je abs hebben wel spiergeheugen, dus die abdominale power heb je binnen no time weer terug!
Idd! En die abs dus gewoon weer goed gaan trainen. Buikspieren vormen samen met je onderrug (erector spinae) de basis van je romp (kern) en die moet goed krachtig zijn, wil je ooit groot en sterk worden. Trainen die handel dus!

Ik denk dat als je squat en deadlift, die spieren wel redelijk goed behouden blijven. Je zou het kunnen vergelijken met trainen op onderhoud.

• Topic Starter Topic Starter
wat ik nog bij moet vermelden is het volgende.....

Ik heb dit met een machine cruch gedaan.... 3/4 x per week...

4 setjes van 6 tot 12 reps ( elke keer verschillend) met 40 tot 55 kilo....

gedurende een 3 kwart jaar a 1 jaar .....

Bij onze sportschool hebben we jammer genoeg geen machines voor het trainen van de abs.... op wiegth exr. ( of hoe heet die site waar we het op dit forum vaak over hebben) staan een stuk of 3 a 4 ****ing gode apparaten !

Ik ben een apparaten man omdat ik zo lekker in de 6 tot 12-15 rep range kan gaan zitten MET gewicht !

ja buikspieren doe ik altijd op de machine.. maar je kunt ze ook wel op andere manieren in de 6-12 range gaan trainen, zijn heel veel zware varianten van de situp en leg lifts.

Terug
Naar boven