MuscleMeat

Test de basis van iedere kuur; discussie?

Worf

Oldskool member
Elite Member
Waardering
85
Veel personen zijn het er wel over eens: Een injecteerbare vom van testosteron moet toch wel de basis zijn van iedere kuur.

Ik ben benieuwd naar de voor's en tegen's voor deze redernering want ongetwijfeld zijn er ook mensen die het hier niet mee eens zijn waaronder de toch niet geheel onbekende in anabolenland William Llewellyn de auteur van de Anabolics reeks.

Op een ander forum schreef hij het volgende:
William Llewellyn zei:
"I've done many cycles without testosterone myself, and while do believe it is one of the most basic and effective of all steroids, I did enjoy very good gains on many of my test-free cycles. In fact, I often liked to run one drug at a time, just because I wanted to feel the effect of that drug alone. Rarely did I complain that I wasn't using Testosterone.

When I was first getting into gear, Deca and Dbol was a very popular stack. For me, personally, the dbol provided enough androgenicity not to suffer libido issues, and I liked it very much. It isn't the most androgenic of cycles. Perhaps some will notice an issue with it, and be better served with test / d-bol. I have seen it work very well many times though."

Hoewel test natuurlijk het lichaamseigen hormoon is, enorm anabool is en heerlijk spul is gaat het mij toch ook net iets té ver om te zeggen dat een kuur zonder test geen kuur is.

Iedeen, meningen en feiten??

ja lijkt mij wel te doen wil het ook n keer proberen, alleen als je n lange ester gebruikt zou ik de laatste 3 weken voor de nakuur toch test prop gebruiken om je libido op gang te helpen.

In een cuttingskuur is het imo echt geen vereiste

Elk aas onderdrukt je eigen aanmaak van testosteron, daarom is een beetje testosteron in een kuur wat beter voor je lichaam. Het behoudt een normaal testosteron niveau in je lichaam en het zorgt voor een gezonde werking van je lichaam in afwezigheid van je eigen testosteron.

Daarnaast is het niet giftig (of nauwelijks).

Als je een stack verzint, moet je altijd een goede combo hebben van androgeen en anabool, voor het synergetisch effect. Bij test hoef je daar niet zo aan te denken. Alles doet het wel goed met test.

William Llewellyn is soms niet al te te snugger hoor. D-bol androgeen? haha, het is juist zo gemaakt dat het de androgene eigenschappen van test niet heeft. Men dacht een beter alternatief te maken met d-bol, maar eigenlijk is men daarin gefaald, en bleef test in alle opzichten beter.

Je moet niet elke kuur test stacken, maar als je een basis wilt leggen neem je gewoon een universele, basis anabool. Lichaamseigen test, is nu eenmaal die basis, dus is het logisch dat je die anabool als voorkeur neemt.

Big_T zei:
William Llewellyn is soms niet al te te snugger hoor. D-bol androgeen? haha, het is juist zo gemaakt dat het de androgene eigenschappen van test niet heeft. Men dacht een beter alternatief te maken met d-bol, maar eigenlijk is men daarin gefaald, en bleef test in alle opzichten beter.

Je moet niet elke kuur test stacken, maar als je een basis wilt leggen neem je gewoon een universele, basis anabool. Lichaamseigen test, is nu eenmaal die basis, dus is het logisch dat je die anabool als voorkeur neemt.

nee, ik denk dat je het anders moet interpreteren wat hij zegt.

volgens mij zegt hij :

Dbol is androgeen genoeg om geen libido probleempjes te krijgen.

hij zegt niet dat het heel erg androgeen is.

Sinlath zei:

volgens mij zegt hij :

Jij maakt het helemaal spannend.
Dus volgens jou is het hoe androgener hoe minder libidoproblemen???

Sinlath zei:

volgens mij zegt hij :

Gelezen, en begrepen, maar het is niet juist. Integendeel.

Infinity zei:
Jij maakt het helemaal spannend.
Dus volgens jou is het hoe androgener hoe minder libidoproblemen???

nee..

ik heb niet genoeg kennis om hier een mening over te vormen.
wat ik doe is ik lees de tekst en interpreteer deze.

ik geef dus alleen aan hoe ik het lees ;-)

uit de tekst die Dr. Worf citeert, maak ik dus op dat de schrijver zegt dat het androgene effect van Dbol genoeg is om libido problemen te voorkomen.

ik zeg niet "hoe androgener hoe minder libido problemen"

Big_T zei:
Gelezen, en begrepen, maar het is niet juist. Integendeel.

kijk en dat wist ik dus weer niet, maar nu wel :thumbup:

Hij heeft gelijk dat het licht androgeen is (vooral aan hoge dosis), maar het kan op dat vlak nooit in de buurt komen van test en zal dus ook niet de problemen die voortkomen uit deca (+300-400mg/week) kunnen verhelpen. Misschien beseft hij dat ook wel, maar je moet iets zeggen om je standpunt te verdedigen.

Met integendeel bedoel ik dat d-bol eerder in de kaarten speelt van deca en ook oestrogeen actiever is. Goede stack als je kilo's zwaarder wilt worden, daar niet van, maar de kuur kan echt wel voor veel problemen zorgen, zeker als je er al de aanleg voor hebt en/of niet goed weet waarmee je bezig bent. Veel verstandiger om dan voor een basiskuur te gaan of je kuur te onderbouwen met test.

Misschien 1 uitzondering: cut kuurtjes. Maar zelfs dan kan je met een wat lagere dosis prop een perfecte kuur maken.

Terug
Naar boven