XXL Nutrition

Test E kuur: laatste redding

The good

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Hi Guys'
Nieuw op het forum en zit met een dilemma.

Ik ben een tijdje geleden met een test E only kuur begonnen 500 mg ew. Ik zit 8 weken in de kuur zeker tevreden over de musclegainz,, minstens 10 kg spiermassa. Maar het feit dat ik veel vetter ben en er absoluut niet scherp uitzie nu maakt me constant zelfbewust en depressief. Ik wil hier dus onmiddelijk echt iets aan doen en ik heb enkele opties maar ik ben zeker dat ik advies nodig heb van de kenners.

Ik heb nog 500 mg test E, dus eventueel 2 weken op 250 mg en ook nog een kuur van 6 weken winnie liggen, mijn nakuur van nolva ligt ook klaar,, een nakuur van 4 weken 30 mg ed.

Dit was mijn plan:
Ik dacht eraan mijn laatste 2 weken test E met winnie te beginnen zodat ik kan cutten. Dan na de winnie aan mijn nakuur te beginnen.

Het probleem is volgt:
Ik weet niet of het verstandig is je kuur test E te stoppen en dan nog 4 weken winnie door te zetten zonder nakuur omdat ik niet weet winnie nemen na je kuur de LH onderdrukt en zo de oestrogeen rebound na je kuur uitstelt. Maw of ik veilig na mijn test kuur nog een 4 weken winnie kan nemen en daarna pas nakuren of misschien anderzijds winnie de LH helemaal niet onderdrukt en ik 2 weken in mijn winniekuur een oestrogeenbom ben en al mijn gains verlies.

Als dit een probleem is, zou het een oplossing zijn mijn nolva toch te starten twee weken na mijn laatste inject maar dan valt de nakuur samen met de twee laatste weken winnie.

Mijn laatste hoop is toch te beginnen met winnie vanaf overmorgen (mijn inject moet dan) en maar 4 weken te laten lopen op te stoppen twee weken na de laatste inject en te beginnen nakuren.

Lijkt een van deze mogelijkheden oke of hebben jullie een ander idee misschien?
Ik ben enkel zeker van dat ik echt niet zo 'vol' wil blijven rondlopen want dit schaadt mijn zelfvertrouwen teveel.

Alle hulp wordt sterk geapprecieerd,,,

Much love and thanks ;)

Heb je nog andere opties dan alleen die winstrol? Ik bedoel zijn er voor jou andere middelen "relatief snel" voorhanden?

Goed ik kan gaan vertellen dat je dit niet handig hebt aangepakt enzo, op zich vind ik het al vreemd dat je pas in week 8 ineens constateert dat je vet en vocht hebt, maargoed dat even terzijde.

Kuur met testE langer maken, winstrol toevoegen en VOEDING! Je moet scherper op je voeding gaan zitten.

Cutten na je kuur is bye bye gains. Nu twee weken minder zetten en winny pakken schiet ook niet op.

Geval van: ik ga on en nu moet ik elke dag 6000 kcal eten.

Cutten 3 maand pas na je pct.

En dan nog langzaam aan.

Je bent waarschijnlijk moddervet geworden en geen 10 kg spiermassa aangekomen. De oorzaak van je probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat je met een te hoog VP bent begonnen met kuren en geen passende AI hebt genomen om aromatisatie te counteren.. Als je nu de test dropt en winny neemt dan zal de bloat van de test langzaam wegtrekken, daarbij is het verstandig om in het begin een lage dosis (10-20 mg) Nolvadex te nemen om estradiol (de sterkste vorm van oestrogenen) te neutraliseren. Daarbij 0.25 mg Arimidex + 50 mg Proviron en je zult er dan binnen een maand wat beter uit zien.

Extra supplementen die je kunt nemen om de hardnekkige oestrogenen weg te werken zijn:

1. Vitamine B6
2. Vitamine B12
3. SAM-e; s-adenosylmethionine
4. Foliumzuur
5. Vitamine B5
6. Indole-3-carbinol

Stoppen met kuur en nakuren. Je zal paar kilo vocht eerst verliezen en oestrogeen wordt geblokkeerd door je nakuur.

Dan na paar maanden kan je gaan cutten.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 14:17 ----------

Cutten na je kuur is bye bye gains. Nu twee weken minder zetten en winny pakken schiet ook niet op.

Dit.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 14:17 ----------

Geval van: ik ga on en nu moet ik elke dag 6000 kcal eten.

Cutten 3 maand pas na je pct.

En dan nog langzaam aan.

En dit.

Lol

"minstens 10kg spiermassa aangekomen"

Vraag ik mij wel af hoeveel kilo je bent aangekomen in 8 weken.

• Topic Starter Topic Starter
Jullie letten een beetje teveel op het feit dat ik een pak dikker ben geworden, ook niet echt goed verwoord, ik kom van 8% bf en zit nu op 15%, mijn aflijning is nog best oke maar ik merk heel hard aan mijn gezicht en kaaklijn dat daar vetopstapeling en waarschijnlijk vochtophoping is.
Ik kom van 81 kg en zit nu op 96,, schouders en rug zijn vooral sterk toegenomen en wel degelijk veel spiermassa hoor, het is gewoon zo dat ik niet gewoon ben om zo bloated en 'chubby' te zijn en dit maakt me best zelfbewust.

Tank 93, jouw stats zijn best impressive maar ik durf toch nog gerust naast je te gaan staan hoor, ik had gehoopt dat je misschien niet zo beoordelend zou reageren. :)

En cools, bedankt voor de artikels. Goede post.

7% erbij man, dat is verdomd veel in die paar weken, zat je op een all pizza/Mac dieet? 15 kilo is leuk gainen maar 7 % vet erbij is het echt niet waard.

Jullie letten een beetje teveel op het feit dat ik een pak dikker ben geworden, ook niet echt goed verwoord, ik kom van 8% bf en zit nu op 15%, mijn aflijning is nog best oke maar ik merk heel hard aan mijn gezicht en kaaklijn dat daar vetopstapeling en waarschijnlijk vochtophoping is.
Ik kom van 81 kg en zit nu op 96,, schouders en rug zijn vooral sterk toegenomen en wel degelijk veel spiermassa hoor, het is gewoon zo dat ik niet gewoon ben om zo bloated en 'chubby' te zijn en dit maakt me best zelfbewust.

Tank 93, jouw stats zijn best impressive maar ik durf toch nog gerust naast je te gaan staan hoor, ik had gehoopt dat je misschien niet zo beoordelend zou reageren. :)

En cools, bedankt voor de artikels. Goede post.

Je bf is dus bijna verdubbeld. Dat vind ik nogal wat.

Is wat ik ook vindt,, al lijkt het geen 7% op mijn lichaam, buikvet is ietsje vermeerderd maar sixpack staat er nog oke in dus... Het is gemeten met zo'n elektrische meter en die zitten er soms wel een beetje af maar ik zit naar een oplossing te zoeken en hoopte misschien wat meer voorstellen te vinden.
Is het mogelijk om op een low dose test E als 200 mg/w en dan nog 50 mg/d winnie de laatste 4 weken van mijn kuur af te maken terwijl ik een snelle cut doe? dat zou met toch moeten stoppen om gains te verliezen?
Ik zal er geen gains mee maken maar qua spieren ben ik meer dan tevreden, ik denk niet dat ik nog veel meer wil ik zou gewoon graag nog snel een paar kilos van dat vet verliezen.
Lijkt dit jullie wat?

Als je van 8% naar 15% gaat in 2 maand kan ik best begrijpen dat dat psychologisch in de spiegel tegebslaagt. Zeker met het vocht erbij...

Kuur afmaken en wachten om te cutten, met in de toekomst een cutkuur eventueel.

Of bridgen naar een cutkuur maar aangezien het je eerste kuur is, misschien teveel van het goede.

En zoals al gezegd is zal je een stuk minder vettig tonen als het vocht is weggetrokken

Dankje Tank93,,
Ik hoop inderdaad dat een groot deel vocht is.
Ik zou ook wel willen inkijken of een bridge naar een cutkuur mogelijk is maar hoe pak je dat aan dan? en welke kuur had je in gedachten.
Er werd al gezegd Test nog enkele weken doorlaten lopen en winnie toevoegen terwijl je cut, daarna nakuren.
Is dat ook jouw idee of had je wat ander in gedachten?

Nog even gewoon voor sommigen om me beter te begrijpen: Ik ben altijd redelijk lean geweest en heb ook zeker op mijn voeding gelet, natuurlijk iets meer gegeten als normaal maar hoog in proteinen, en niet al te hoog in vetten. Nooit uit gaan eten dus zeker geen pizza of mac.

Wel HCG genomen tijdens mijn hele kuur en dit zorgt voor een hoge oestrogeen. Nu, ik heb geen gyno maar ik denk wel dat de hoge oestrogeen te maken zou kunnen hebben met de fatgains,, het is maar een hypothese maar ik beloof jullie dat mijn voeding niet zo slecht was.

Is wat ik ook vindt,, al lijkt het geen 7% op mijn lichaam, buikvet is ietsje vermeerderd maar sixpack staat er nog oke in dus... Het is gemeten met zo'n elektrische meter en die zitten er soms wel een beetje af maar ik zit naar een oplossing te zoeken en hoopte misschien wat meer voorstellen te vinden.
Is het mogelijk om op een low dose test E als 200 mg/w en dan nog 50 mg/d winnie de laatste 4 weken van mijn kuur af te maken terwijl ik een snelle cut doe? dat zou met toch moeten stoppen om gains te verliezen?
Ik zal er geen gains mee maken maar qua spieren ben ik meer dan tevreden, ik denk niet dat ik nog veel meer wil ik zou gewoon graag nog snel een paar kilos van dat vet verliezen.
Lijkt dit jullie wat?

Nee niet doen. Nakuren en pas na 3 maanden cutten. Het wordt toch winter dus zit je er warmpjes bij met wat meer vet :D

volgens mij sta je gewoon vol vocht en denk je dat je dik bent, maak je kuur maar gewoon af en kijk nog eens goed in de spiegel als je je pct begint en al het vocht is weggetrokken. Wat jij allemaal wilt doen slaat nergens op.

Als je zo snel mogelijk wilt gaan cutten zul je weer on moeten gaan, gelijk na een kuur cutten is een no go.

Ik lees net dat het is gemeten met een weegschaal ook, je weet dat die dingen zo onaccuraat zijn als wat? En jij wilt je hele kuur omgooien? Niet doen kerel.

Lol ff voor de duidelijkheid. Als je van 7% naar 15% bent gegaan dan is dat met jouw gewicht 6,4 kilo aan vet, en dan schat ik het nog laag. Tel daar nog eens het extra vocht bij wat je ALTIJD erbij krijgt tijdens een bulk kuur, dan ben je met een beetje geluk in totaal 1 kilo spiermassa bijgekomen.

Top gedaan!

Lol ff voor de duidelijkheid. Als je van 7% naar 15% bent gegaan dan is dat met jouw gewicht 6,4 kilo aan vet, en dan schat ik het nog laag. Tel daar nog eens het extra vocht bij wat je ALTIJD erbij krijgt tijdens een bulk kuur, dan ben je met een beetje geluk in totaal 1 kilo spiermassa bijgekomen.

Top gedaan!

Pleister,
Ik weet best dat het geen topkuur geweest is maar ik ben toch meer dan gelukkig met de resultaten qua musclegains hoor.
Mensen afbreken is niet productief, ik krijg een slechter gevoel en jij moet een hoop overbodig typen om te posten.
Jij bent impressive zag ik op je eigen topic, je weet er zeker het een en ander van. Advies van jouw zou zeker zijn gewaardeerd, jammer dat je enkel een sarcastische post voor me hebt.

Ik bessef goed dat de vetgains niet geweldig zijn maar qua spieren heb ik mijn doel meer dan geraakt, zelfs ietsje teveel als je t me vraagt, ik hoop enkel nog terug leaner te worden.

btw: In jouw flex cup topic lijk je ook van wat 'voller' naar indrukwekkend lean te gaan, mijn fysiek nu is vergelijkbaar met de jouwe voor de cut dus niet zo erg, toch?

Toch bedankt. :)

Ik kraak je fysiek ook niet af, van mij mag je mij 10x dwarsen. En met je kuur is ook niks mis, maar met je aanpak wel

Dank jullie allemaal,, ik ga jullie advies aannemen en enkele maanden wachten met cutten.
Ik hoop dat jullie gelijk hebben en er tijdens de nakuur een hoop vocht weg zal trekken, dan zal ik het wachten zeker volhouden.

Bedankt voor alle goede raad en ook de kritiek.
;)

Terug
Naar boven