XXL Nutrition

Test en haaruitval

jeradu

Cool Novice
Waardering
0
Maakt het wat uit wat voor soort test je gebruikt qua kans op haaruitval? Heb je er bv met sustanon minder kans op dan enanthaat/cyp/prop/ of iets dergelijks?
Of maakt het niks uit en is het allemaal gelijk?
Tenzij je er natuurlijk aanleg voor hebt.

Man , maak je geen zorgen..je wordt niet zo snel kaal..ik heb met test enant tot doseringen gezeten van 1 gram..ik heb al mijn haren nog..het verschilt per persoon..maar je wordt niet zo snel kaal..

• Topic Starter Topic Starter
Heb je aanleg voor haaruitval dan? Want als je geen aanleg hebt zal je het ook niet worden.

Als je alopecia androgenetica hebt, dan lijkt het me dat je wel meer haaruitval krijgt tijdens een test kuur. Meer testo = meer 5ar, dus ook meer DHT.

Niemand verder?

[Abeelding niet meer beschikbaar] Jimbo zegt:

Als je haaruitval krijgt door Testosteron betekent dat dat je dat op latere leeftijd ook al zou krijgen. Het hangt er dus vanaf of je aanleg hebt om kaal te worden. Als je vader dus kaal is bewijze van ... dan is de kans dus groter op haaruitval. Dat hoeft trouwens niet te zeggen dat je zeker haaruitval krijgt. Naar mijn weten zit er geen verschil in welke Testosteron variant je gebruikt. Wel maak je meer kans met Steroide die naar DHT converteren. Deca kan je ook haaruitval van krijgen maar dat komt niet door de werking van DHT.

Je kan het voorkomen door een aantal DHT blokkers te gebruiken die alleen op je hoofdhuid werken zoals minoxidil, spiro en nizoral ben nu zelf polysorbate 80 aan het uitproberen schijnt ook te werken

4cc

nizoral en minoxidil zijn geen DHT blockers.

Ghehehe [Abeelding niet meer beschikbaar] :eyebrow:

klopt had niet veel tijd om te typen...

4cc

Het probleem van die haaruitval doet zich trouwens meestal voor na de kuur. Wanneer de hoge dosis test wegvalt en DHT vrij spel krijgt, tot de balans weer in evenwicht is.
Toch blijft aanleg een groote (boosdoener).

Hey Jimbo......hoe kom je aan de informatie dat deca ook haaruitval stimuleert?

The effect of increasing concentrations of testosterone (T) and 19-nortestosterone (N) on the in vitro metabolism of [3H]N in minced tissue of the rat seminal vesicle indicates that T and N are equally appropriate substrates for the 5 alpha-reductase. Experiments in which increasing concentrations of 17-methyl-T (MT) or 1-ene-MT were incubated with [3H]T and vesicular mince have revealed that the formation of [3H]5 alpha-dihydro-T is suppressed markedly by MT while 1-ene-MT has no measurable effect. Since 5 alpha-dihydro-MT binds to the androgen receptor with a higher affinity than MT does and (relative to T) MT does not exhibit myotropic-androgenic (= M-A) dissociation, it can be concluded that MT is, whereas 1-ene-MT is not a substrate for the 5 alpha-reductase. Our present and previous data suggest that N exemplifies one class of anabolic steroids that become less androgenic due to 5 alpha-reduction, it shows high myotropic activity, M-A dissociation (= 7-30) and affinity to the androgen receptor. On the other hand, 1-ene-MT belongs to another class of anabolic steroids that are not substrates for the 5 alpha-reductase, exhibit a relatively small myotropic activity, M-A dissociation (= 2-3) and receptor affinity.

[Bron National Libary of Medicine]

Haaruitval hangt af van de mate waarin het anabool hecht aan de androgeenreceptoren en de concentratie receptoren in je haarzakjes.

Deca hecht sterker aan je androgeenreceptoren dan testosteron. Maar deca zet niet om in DHT waardoor de nettobelasting iets minder is dan die van Testosteron. Maar dan maak je alsnog kans op haaruitval als je er gevoellig voor bent.

Er is geen enkele steroide die uitsluitend voor haaruitval zorgt.De grootste boosdoener is persoonlijke aanleg. Kijk naar mannen als een dorian yates,lou ferrigno,graig titus,milos sarcev,allemaal beschikken ze nog over een gezonde haardos en dit voor de meesten na 20+ jaren kuren.En als je je om uiterlijke bijwerkingen zorgen maakt zou ik er gewoon niet mee beginnen.Het belangrijkste zijn de INTERNE bijwekingen!

Bedankt voor de info Jimbo....moet er wel ff op studeren :-) Overigens Sylvester ik maak me inderdaad zorgen over de androgene werking en mijn uiterlijk. Ik weet niet hoe het bij andere zit...maar het is juist ijdelheid wat mij beweegt tot deze lichte obsessieve vorm van trainen. Het zou paradoxaal zijn als ik me louter druk maak om interne bijwerkingen. Ik ben begonnen met een kuur van 200 mg deca en sus 250 in de week, 8 weken lang. Misschien kan ik beter deca en primo combineren, resultaat zal wel minder zijn (spieren).....maar de belasting op je hoofdhaar ook. Of klink ik nu erg hypochondrisch? Wat denken jullie?

Dat vind ik dus ook, is primo milder dan welke vorm van test dan ook?

En hoe is dianabol eigenlijk voor je haar? weet dat het niet nar dht converteerd maar dat het d8 ik toch voor haaruitval kan zorgen.

Guns zei:
Bedankt voor de info Jimbo....moet er wel ff op studeren :-) Overigens Sylvester ik maak me inderdaad zorgen over de androgene werking en mijn uiterlijk. Ik weet niet hoe het bij andere zit...maar het is juist ijdelheid wat mij beweegt tot deze lichte obsessieve vorm van trainen. Het zou paradoxaal zijn als ik me louter druk maak om interne bijwerkingen. Ik ben begonnen met een kuur van 200 mg deca en sus 250 in de week, 8 weken lang. Misschien kan ik beter deca en primo combineren, resultaat zal wel minder zijn (spieren).....maar de belasting op je hoofdhaar ook. Of klink ik nu erg hypochondrisch? Wat denken jullie?

Deca en Primo combineren ben je nu al te laat voor aangezien je al met Testosteron (Sustanon) bent begonnen. (waarschijnlijk zonder al teveel voorkennis, absoluut niet verstandig :(). Mocht je echte Primo kunnen vinden (wat trouwens heel moeilijk is in Nederland aangezien merendeel fake is) moet je zoeen achterlijke dosis nemen in de week dat dat een hele dure hobbie zal worden. Aangezien je nu al met Testosteron kuurt zou ik niet weten of Deca met Primo bij je zal aanslaan, denk het haast niet. Houd er trouwens ook rekening mee dat Deca enorm op je axis drukt. Kuur goed na en houd er rekening mee dat je minimaal 7maanden nodig hebt om van de Deca te herstellen.

Primo slaat goed aan icm Testosteron.

Guns zei:

Wat sylvester bedoelt is dat je de keuze van middelen om mee te kuren moet bepalen aan de hand van hun resultaat en de belasting voor je lichaam. Testosteron is veruit het meest gezonde middel en de sterkste massa bouwer, haaruitval is erg klote, maar toch, hoe vervelend het is, je wordt 100 met een kale kop, maar met een lever die naar de klote is, verschrompelde nieren of een extreem hoge bloeddruk word je dat zeker niet. Ik vind de cosmetische bijwerkingen ergens achterin het rijtje horen, niet iets om je in eerste instantie druk om te maken. Je zou je drukker om de vergrote kans op borstkanker, leverkanker, leveraandoeningen, verschrompelde nieren, gyno, BPH (welke dan goedaardig mag zijn, maar in ernstige vorm bepalend voor je leven), de neurologische blijvende veranderingen die steroiden kunnen veroorzaken, alhoewel daar nog weinig over bekend is, wel is bekend dat er blijvende veranderingen plaatsvinden. Een beetje haar op je rug of een teruggetrokken haarlijn zijn enkel cosmetisch en zeker niet levensbedreigend. Mocht je het toch zo extreem belangrijk vinden dat je de keuze van je middelen gaat aanpassen erop, kuur dan niet, ik neem aan dat mooi aan de buitenkant en rot van binnen niet je doel is?

Ik zou het niet beter kunnen zeggen soulreaver!

Daar heb je gelijk in maar er zijn ook "veilige" middelen die niet zo zwaar voor je haarlijn zijn zoals anavar en boldenone.

Terug
Naar boven