MuscleMeat

Test en haaruitval

Ag wederom worden de optische bijwerkingen ergens onderin gedumpt, vind dat gevaarlijk. Want hoewel het niet schadelijk is voor je gezondheid, en je idd oud kunt worden met een lelijke kop zonder haar. Kunnen misschien psychologische dingen gaan meespelen veroorzaakt door juist deze punten. Hoe denkt je dat iemand met een hele dikke vette gyno zich zou kunnen gaan voelen?! Wil alleen zeggen dat het niet zo oppervlakkig hoeft te zijn als dat men misschien denkt. Levensbedreigend is het dus niet, maar optische-veranderingen kunnen wel gepaard gaan met verandering in je mentale gezondheid.

Dus als het je echt vreselijk lijkt om kaal te worden, denk dan nog een keer na!

Ten tweede soul, je spreekt van gezondste anabool, maar je bedoelt minst slechte. Anabolen (al is het lichaamseigen) lijken in mijn ogen een overbodig iets wanneer je een gezondlichaam hebt. En was het inderdaad wel een toevoeging geweest (andere factoren dan louter spiermassa) dan werd het wel meer gebruikt. IMO.....

Ok jongens.......bedankt voor jullie advies. Denk alleen wel dat ieders motieven om te gebruiken en de prioriteiten die je daarbij stelt als het gaat om negatieve bijwerkingen een subjectieve aangelegenheid is. En Jimbo...ik had me wel degelijk goed voorbereid. Ik had aan mijn huisarts gevraagd of het erg is om over te gaan op een stack van deca/primo. Was geen probleem zei hij. Alleen zijn stelling blijft natuurlijk dat elke AS ongezond is....wat wel begrijpelijk is vanuit het perspectief van een arts. Ik ben benieuwd naar ieders ervaringen, daarom zit ik hier ook op dit forum. En Soulreaver....ik begrijp je standpunt...alleen in tegenstelling tot jou is voor mij het trainen/gebruiken en het resultaat daarvan puur een cosmetische aangelegenheid. Neemt niet weg dat ik evengoed belangrijk vind wat er van binnen met mijn lichaam gebeurd.

jeradu zei:
Maakt het wat uit wat voor soort test je gebruikt qua kans op haaruitval? Heb je er bv met sustanon minder kans op dan enanthaat/cyp/prop/ of iets dergelijks?
Of maakt het niks uit en is het allemaal gelijk?
Tenzij je er natuurlijk aanleg voor hebt.
test = test maakt gen bal uit wat voor ester eraan hangt.

Haarverlies is genetisch bepaald, heb je een stevige haardos en zijn je familieleden (mannen) aan moeders kant ook niet te kaal dan zal je wellicht je haar niet snel verliezen.

Wat AS doet is enkel het proces vesnellen, dus stel je hebt normaal op je 50 ste wat kaalheid dan begint het nu op 25-30 ste al. (afhankelijk van hoe zwaar de kuur, welke as etc) Als je geen aanleg hebt dan doen steroiden heel weinig of niets aan je hoofdhaar.

Je kan het proces ook tegengaan met middelen als proscar of saw palmetto, maar daar is nog niet alles over bekent , mogelijk verminderd het de werking van je kuur.

Proscar (finasteride) en saw palmetto onderdrukken je DHT. Wat toch wel een belangrijke rol speelt bij het kuren. Je zou dan beter een topical kunnen gebruiken die alleen op je hoofdhuid werkt, bijvoorbeeld spironolactone.

Guns zei:
Ok jongens.......bedankt voor jullie advies. Denk alleen wel dat ieders motieven om te gebruiken en de prioriteiten die je daarbij stelt als het gaat om negatieve bijwerkingen een subjectieve aangelegenheid is. En Jimbo...ik had me wel degelijk goed voorbereid. Ik had aan mijn huisarts gevraagd of het erg is om over te gaan op een stack van deca/primo. Was geen probleem zei hij. Alleen zijn stelling blijft natuurlijk dat elke AS ongezond is....wat wel begrijpelijk is vanuit het perspectief van een arts. Ik ben benieuwd naar ieders ervaringen, daarom zit ik hier ook op dit forum. En Soulreaver....ik begrijp je standpunt...alleen in tegenstelling tot jou is voor mij het trainen/gebruiken en het resultaat daarvan puur een cosmetische aangelegenheid. Neemt niet weg dat ik evengoed belangrijk vind wat er van binnen met mijn lichaam gebeurd.

Een huisarts die advies geeft over anabolen mbt spieropbouw ? Kan hem zijn baan kosten. En huisarts of sportarts ? Zijn namelijk niet zoveel huisartsen die voor de lol AS bestuderen.

• Topic Starter Topic Starter
jimbo zei:
Een huisarts die advies geeft over anabolen mbt spieropbouw ? Kan hem zijn baan kosten. En huisarts of sportarts ? Zijn namelijk niet zoveel huisartsen die voor de lol AS bestuderen.

** :thumbs: off topic****

Mijn god Jimbo wat ben jij een wijsneus.....gaan we nu de discussie voeren of mijn arts de eed van hypocrates heeft geschonden? Een arts zal en mag mbt medische vragen zijn patient advies en info geven. Ik heb het hier niet over het voorschrijven van AS en het zetten van een spuit in mijn reet! Lets stick to the subject!

jimbo zei:

Het ging eigenlijk om de eerste zin, ok derest was iets teveel overbodige informatie.

Guns zei:
Mijn god Jimbo wat ben jij een wijsneus.....gaan we nu de discussie voeren of mijn arts de eed van hypocrates heeft geschonden? Een arts zal en mag mbt medische vragen zijn patient advies en info geven. Ik heb het hier niet over het voorschrijven van AS en het zetten van een spuit in mijn reet! Lets stick to the subject!

Waar ik dus op doelde :

jimbo zei:
Ehm nee absoluut niet, ik doel hier meer op "Wat weet de huisarts mbt overdosering AS ...." :rolleyes:

Guns zei:

Subject= Test en haaruitval, dus verstandig om een andere thread aan te maken en kijken wat de mening van de anderen zal zijn. Ik persoonlijk denk niet dat iedereen voorstander zal zijn van deca/primo aangezien je al met sus bezig bent.

Floyd zei:
Ag wederom worden de optische bijwerkingen ergens onderin gedumpt, vind dat gevaarlijk. Want hoewel het niet schadelijk is voor je gezondheid, en je idd oud kunt worden met een lelijke kop zonder haar. Kunnen misschien psychologische dingen gaan meespelen veroorzaakt door juist deze punten. Hoe denkt je dat iemand met een hele dikke vette gyno zich zou kunnen gaan voelen?! Wil alleen zeggen dat het niet zo oppervlakkig hoeft te zijn als dat men misschien denkt. Levensbedreigend is het dus niet, maar optische-veranderingen kunnen wel gepaard gaan met verandering in je mentale gezondheid.

Dus als het je echt vreselijk lijkt om kaal te worden, denk dan nog een keer na!

Ten tweede soul, je spreekt van gezondste anabool, maar je bedoelt minst slechte. Anabolen (al is het lichaamseigen) lijken in mijn ogen een overbodig iets wanneer je een gezondlichaam hebt. En was het inderdaad wel een toevoeging geweest (andere factoren dan louter spiermassa) dan werd het wel meer gebruikt. IMO.....

gezondste of minst slechte, hoe je het wilt noemen :)

ten tweede, als je daadwerkelijk bang bent psychologisch gezien te lijden onder haarverlies of lichaamsbeharing, dan kan je beter helemaal niet kuren. Er is overigens nog bar weinig bekend over de neurologische kant, wel is bekend dat ook daar permanente veranderingen plaats kunnen vinden. Ik zou dus zeggen dat wanneer je die angst hebt, kuur niet, steroiden kunnen en zullen wel degelijk effect erop hebben. In alle andere gevallen blijf ik bij de punten zoals ik ze al eerder aangaf. En haaruitval hoort onderin het lijstje om je zorgen over te maken, bovenin horen zaken als kanker. Kan me vergissen maar ik denk dat je liever kaal wordt door steroiden dan kaal wordt door chemokuren?? Ik wil niet zeggen dat kaal worden niet erg is, maar minder erg dan andere factoren, that's all. Anders had ik gezegd dat ze niet in het lijstje horen :)

Laatst bewerkt:
Dan word ik nog liever zelf kaal natuurlijk...

Nee ben het met je eens, beter naar de lange termijn problemen kijken dan naar het optische of onschadelijke. Maar wilde even benadrukken dat die optische factoren niet vergeten moeten worden en je daardoor ook problemen kunt krijgen psychisch, dat is natuurlijk erg persoonsgebonden, maar mocht je daar erg gevoelig voor zijn blijf er dan vanaf, toch?!

groeten

Floyd zei:
Dan word ik nog liever zelf kaal natuurlijk...

Nee ben het met je eens, beter naar de lange termijn problemen kijken dan naar het optische of onschadelijke. Maar wilde even benadrukken dat die optische factoren niet vergeten moeten worden en je daardoor ook problemen kunt krijgen psychisch, dat is natuurlijk erg persoonsgebonden, maar mocht je daar erg gevoelig voor zijn blijf er dan vanaf, toch?!

groeten

helemaal mee eens :thumbs:

Ik heb de sus al teruggeven en omgeruild voor primo. In iedergeval denk ik dat jullie gelijk hebben....als je er niet 100% achterstaat kan je het beter niet doen. Bovendien als ik kijk naar [Link niet meer beschikbaar] dan kan ik me haast niet voorstellen dat het heel erg is dat ik voorafgaand aan een deca/primo stack ik een test heb genomen.

• Topic Starter Topic Starter
Primo is dus niet zo zwaar op je haargrens??

even vraagje: ik heb 2 kuurtjes gehad, 1 lichte Stromba en 1 gewone dianabol. Kaalheid zit niet in de familie, maar mijn vraag is nu: heb je alleen last van haaruitval tijdens de kuur, of ook na de kuur? Dus voor altijd? Ik ga niet meer kuren dan die 2 die ik heb gehad, vind de risico's te groot, met name haarverlies. Heb zelf het idee dat mijn haar dunner is geworden, maar dit kan ook mijn eigen inbeelding zijn. Wat zou je evt. kunnen doen tegen die haaruitval?

Als je last hebt van alopecia androgenetica (mannelijke haaruitval), heb je zowel tijdens als na de kuur last van haaruitval.
De meesten gebruiken finasteride of dutasteride.

pdeb zei:
even vraagje: ik heb 2 kuurtjes gehad, 1 lichte Stromba en 1 gewone dianabol. Kaalheid zit niet in de familie, maar mijn vraag is nu: heb je alleen last van haaruitval tijdens de kuur, of ook na de kuur? Dus voor altijd? Ik ga niet meer kuren dan die 2 die ik heb gehad, vind de risico's te groot, met name haarverlies. Heb zelf het idee dat mijn haar dunner is geworden, maar dit kan ook mijn eigen inbeelding zijn. Wat zou je evt. kunnen doen tegen die haaruitval?

Behalve de middelen proberen die hier al aangegeven zijn weinig....

Ikzelf heb in mn kuur wel last van overmatig haaruitval maar na mn kuur is dat snel over gelukkig.
En anders gewoon haartransplantatie....kan jou het schelen?

Mij niet iig! :D

Hoe merk je dan dat je last hebt van overmatig haaruitval? Ik heb niet het idee dat mijn haar veel uitvalt, het is nu 2 maand na mijn laatste (2e) kuur. Hoe lang kan je haar nog uitvallen dan? En groeit het nooit weer terug?

Ik ken genoeg lui die vet veel gekuurt hebben, en die nog al hun haar op het hoofd hebben te zitten. Dus bij mij zal het dan wel meevallen toch, met maar 2 kuurtjes?

Wat denken jullie?

Greetz

Haaruitval krijg je alleen als je er aanleg voor hebt.

Terug
Naar boven