AndroidHealthClinic

Testosteron waardes bloedonderzoek

iAmFit

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
9%
Ik heb een bloedtest laten doen en laten checken op creatinine, ijzer en testosteron. Ik heb de uitslag via de mail gehad en geen uitleg erbij gehad verder. Kan iemand mij vertellen wat deze waardes inhouden ongeveer?

Creatinine: 1.1mg/dL
Ijzer: 110
Testosteron: 6.6 ng/mL

Ik heb een bloedtest laten doen en laten checken op creatinine, ijzer en testosteron. Ik heb de uitslag via de mail gehad en geen uitleg erbij gehad verder. Kan iemand mij vertellen wat deze waardes inhouden ongeveer?

Creatinine: 1.1mg/dL (ref.waarde: 0.6 - 1.2 mg/dL)
Ijzer: 110 (ref.waarde: 65 to 176 μg/dL)
Testosteron: 6.6 ng/mL = 660 ng/dl (ref.waarde: 19 jaar of ouder = 240-950 ng/dl)

Heb de referentie waardes er even bij gezet voor je, ziet er dus prima uit.:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Harstikke bedankt! :)

Vergat vitamine B12 erbij te vermelden, dat had ik ook laten onderzoeken want ik eet geen vlees. Die waarde is 750.1 wat zegt dat precies?

Harstikke bedankt! :)

Vergat vitamine B12 erbij te vermelden, dat had ik ook laten onderzoeken want ik eet geen vlees. Die waarde is 750.1 wat zegt dat precies?

Dat ligt er maar net aan welke eenheid die waarde B12 is; ng/l of pmol/l? De referentiewaarden voor B12 zijn: 150 en 500 pmol/l (= 200 en 700 ng/l).

In beide gevallen lijkt deze aan de hoge kant te zijn. Maar nogmaals, vermeld de eenheid van de gemeten waarden erbij. Anders tast je een beetje in het duister.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

btw; als je B12 waardes hoger zijn kan dat ook komen doordat je vitamines slikt. Of bloedkanker hebt maar daar ga ik even niet vanuit

Dat staat er niet bij, staat alleen 750.1 ik zie er wel onderaan staan in het klein 191-663 is normaal. Ik slik multivitamine multi men van body en fit. Daar neem ik iedere dag een pil van. Zal ik er daar anders 1 van in de 2 dagen van nemen bijv?

Dat staat er niet bij, staat alleen 750.1 ik zie er wel onderaan staan in het klein 191-663 is normaal. Ik slik multivitamine multi men van body en fit. Daar neem ik iedere dag een pil van. Zal ik er daar anders 1 van in de 2 dagen van nemen bijv?

Dan vermoed ik dat de eenheid ng/l is geweest.

Opzich denk ik niet dat het kwaad kan als je waardes B12 ligt hoger zijn dan nominaal. Er is in de wetenschap in ieder geval geen nadelig effect bekend van een hoge vitamine B12 inname. Je lichaam reguleert zelf hoeveel het gebruikt van het toegediende vitamine B12.

Ok bedankt voor je reacties man :)

Mag ik vragen waar je die test heb laten doen ?

Terug
Naar boven