MuscleMeat

Teveel energie?

Kipmans

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hey allemaal!

Ik zit nu 3-4 in de week in de sportschool. Ik split al mijn spiergroepen per 2, en wissel deze combinaties vaak af. Doordat ik nu veel vrije tijd heb slaap ik veel (:D) en heb daardoor lekker veel energie bij het sporten. Ook eet ik goed en veel wat daaraan bijdraagt.

Ik train de kleine spiergroepen met 3x8-10 en ongeveer 4-5 oefeningen per spiergroep. De grote spiergroepen ook 3x8-10 en dan 6-7 oefeningen per spiergroep.

Nu train ik vrij zwaar, maar niet helemaal tot mijn max omdat ik een rugblessure heb gehad en geen risico wil nemen. Echter ik zit vaak wel op 90% van mijn max.

Alleen nu heb ik na mijn workout vaak veel energie over. Ik snap dat ik dan natuurlijk cardio kan gaan doen, maar mijn doel is om te groeien op dit moment. Weten jullie misschien wat ik beter kan doen dan? Train ik niet zwaar genoeg? Of moet ik het aantal reps of oefeningen omhoog gooien? Ik vind zelf dat ik hiermee al redelijk aan de hoge kant lig.

Wat kan ik doen om deze energie om te zetten in spiermassa? :D

6-7 oefeningen per spiergroep is erg veel.
hoe veel slaap je? slapen betekent niet eten en niet eten betekent dat je meer voeding in minder eetmomenten moet stoppen.

Je energie gebruiken om stickies te lezen hier op het forum is de beste optie IMO.

post heel je schema dan eens?

• Topic Starter Topic Starter
Ja 6-7 is voor me rug en benen.
Veel slapen is 10 uur per nacht.

Voor me rug doe ik bijv:
Pull up
Lat puldown
Dumbbell bent over row
Back extension
Close grip cable row
En een met kabels gekruist houden en dan je armen van voor je lichaam naar de zijkant halen.

Is dat teveel?
Ik zal even me hele trainingschema posten maar ik weet niet alle namen dus zal het even op de gym vragen morgen.

Maar basically, als ik bijv 3-4 borstoefeningen doe. Dan kan ik in principe nog wel doorgaan, het is niet zo dat ik dan letterlijke alle kracht uit me borst heb gehaald. Is het dan verstandig om nog even met 50% van het normale gewicht te gaan bankdrukken en dan zoveel mogelijk reps maken? Of hoef je niet perse je spieren helemaal tot het uiterste te laten gaan.

Thanks iig voor de reacties :D

Is misschien 1 of 2 oefeningen te veel voor rug , maar goed rug is een grote spier(en)..,
ik zou niet elke keer tot fail trainen...

Grt, Ray.......

Terug
Naar boven