MuscleMeat

Teveel trainen

Meanstreak

Cool Novice
Waardering
1
Ik heb me voeding aangepast tot 500 Kcal onder het onderhoudsniveau. Hierbij train ik 4X per week (spiltschema) + 1X benen en buik.

Kan ik deze trainingsintensiteit aanhouden of is het wijzer om naar een fullbody training te gaan 3X per week + 2X cardio?

Ik heb al een kleine blessure en wil eigenlijk weten of ik genoeg rust krijg.

weet jij beter dan alle mensen die hier gaan posten, luister naar je lichaam!
onder onderhoud gaan eten met een hoge trainingsintensiteit zal veel van je lichaam vergen.. zacht opbouwen en blijven luisteren naar je lichaam en zeker die blessure genoeg rust geven (klein kan groot worden..)

Intensiteit is wat anders. Dat is hoe hard je traint. Altijd tot faillure, tot je buiten adem bent etc. Je hebt het nu over Volume. Wellicht kun je een upperbody/lowerbody schema doen. 4x 45 min KT gevolgd door cardio. Evt nog een extra dagje cardio drbij. Werkt prima voor mij iig.

Als je denkt te hard te gaan kun je intensiteit wat minderen door van faillure weg te blijven of wat lichtere trainingen af te wisselen met middelmatig tot zware trainingen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als ik het goed begrijp is het goed naar het lichaam luisteren en kijken waar je jezelf prettig bij voelt (je lichaam goed op reageert).

In ieder geval bedankt voor de adviezen.

ik ben nieuw hier, kan iemand me wat helpen ivm forum?

Terug
Naar boven