MuscleMeat

The Hamptons Diet

  • Topic starter BigK
  • Startdatum
  • Reacties 56
  • Weergaven 3K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
580
Waardering
0
Kan iemand mij vertellen wat dit juist is? Heeft iemand dit al geprobeerd? Zou dit iets zijn dat effectief werkt voor iemand die niet (fanatiek) bezig is met BB/sport in het algemeen?
 
nooit vna gehoord, hoe ziet het dieet eruit?
 
De hamptons is toch Da place to be voor rijke new yorkers in de zomer.

The Hamptons Diet provides you with guidelines that will help you make healthy eating choices. The diet is a modified low-carb approach that also teaches you how to eat healthy carbohydrates without gaining weight. It allows you to eat fat but not all the fat you can eat and only the healthiest fats. You can lose up to fourteen pounds in just two weeks!


The one diet that has been significantly studied—and which is modified in The Hamptons Diet—is the Mediterranean diet.This diet, in particular, has been vindicated in many recent studies as the healthiest way to eat. By eating this way, you can lower your risk of heart disease, diabetes, and arthritis and live longer in the process.

The basic premise of the Hamptons Diet is to eat more vegetables,
fish, and omega-3 fatty acids and to consume most of your fats in the form of monounsaturates, a premise shared by the Mediterranean diet. The primary monounsaturated fat that is used in the Mediterranean diet is olive oil. Modern science now knows of an oil that has even more monounsaturated fat than olive oil, up to 30 percent more monounsaturates: macadamia nut oil. The Hamptons Diet updates this important dietary concept of Mediterranean eating by enhancing the most significant part of the program, making it more monounsaturated- rich by using macadamia nut oil.The Hamptons Diet contains some of the most up-to-date science available.A study published in the American Journal of Clinical Nutrition in February 2004 by Dr. Christine Pelkman reported that moderate-fat diets rich in monounsaturated fats were better at reducing weight and lowering risk for cardiovascular disease, and they were easier to follow.

The Hamptons Diet reveals the wonders of macadamia nut oil, one of the highest food sources of monounsaturated fats in the world. You’ll learn why it is sanctioned by the Australian Heart Association and given to cardiac patients for its health benefits. Macadamia nut oil is one of the best features of this diet program. If macadamia nut oil is not available in your area, check the resource section of this book. In my opinion, the finest macadamia nut oil is imported from Australia. If you don’t like macadamia nut oil—not that I’ve ever known anyone who doesn’t—or if you’re allergic to nuts, then an estate-bottled extra virgin olive oil is the second-best oil to use on this diet program.

Dit staat op de website over het dieet.
 
Zal allemaal best.

Dieeten zullen nooit magisch worden, wantr voor het grootste gedeelte blijft een calorie een calorie.
 
macademia nut oil rules! echt de gezondste plantaardige olie die verkrijgbaar is, alleen vind ik die nergens:(
klinkt een beetje als south beach

low carb achtig, dus zal wel goed te doen zijn
 
low carb achtig, dus zal wel goed te doen zijn


Ik denk dat Medievel bedoelt dat veel mensen een "low carb" dieet makkelijker volhouden dan een "moderate carb" dieet. Je mag minder dingen eten die snel aanzetten (koekjes zeg maar) en doordat vet/eiwit beter vult en dat gevoel ook langer geeft is dat een tweesnijdend zwaard. Minder eten en er toch geen last van hebben (als in honger) is een handige combinatie voor veel mensen.

Ik denk dat de nadruk leggen op enkelvoudig verzadigde vetten in ieder geval beter is dan er geen aandacht aan besteden en (bijvoorbeeld bij Atkins) verzadigde vetten de vrije hand te geven.
 
bij low carb heb je geen honger, je eet wat je wil, en val je evenveel af als je tot 300kcal meer eet, er zit een metabolish voordeel aan:D
 
bij low carb heb je geen honger, je eet wat je wil,

Ik wil pannekoeken met ijs verdorie ;)

en val je evenveel af als je tot 300kcal meer eet, er zit een metabolish voordeel aan:D

Persoonlijk betwijfel ik dat. Volgens mij zijn er wel onderzoeken geweest die bij gelijkblijvende calorieinname en gecontroleerde inname geen verschil zagen tussen low- en moderate carb dieten.

(afgezien van glycogeen/waterverlies op een low-carb dieet)
 
Alleen eindig je op een lowcarbdieet als een schim van jezelf en dat is nu net niet wat je als bodybuilder wil :p

Je moet een onderscheid maken tussen wat het beste werkt voor vetverlies ih algemeen en datgene wat het beste werkt voor een bb'er (rekening houdend met zijn extra eisen)
 
Alleen eindig je op een lowcarbdieet als een schim van jezelf en dat is nu net niet wat je als bodybuilder wil :p

Je moet een onderscheid maken tussen wat het beste werkt voor vetverlies ih algemeen en datgene wat het beste werkt voor een bb'er (rekening houdend met zijn extra eisen)

me bb me eat 30gram carbs a day;)
 
Alleen eindig je op een lowcarbdieet als een schim van jezelf en dat is nu net niet wat je als bodybuilder wil :p

Je moet een onderscheid maken tussen wat het beste werkt voor vetverlies ih algemeen en datgene wat het beste werkt voor een bb'er (rekening houdend met zijn extra eisen)

een mens heeft eiwitten nodig om spiermassa te behouden..

koolhydraten zijn overrated
 
een mens heeft eiwitten nodig om spiermassa te behouden..

koolhydraten zijn overrated

insuline is anabool :D (en training is catabool)
 
insuline is anabool :D (en training is catabool)
volgens sommige bronnen groei je zelfs beter met weinig carbs, ik ben het nu aant testen, 4de dag op 30 gram carbs, eerste dagen voelde ik me wat moe, maar gaat wel beter, duurt wel een paar weken voor ik al mn energie terug heb:o
 
bij low carb heb je geen honger, je eet wat je wil, en val je evenveel af als je tot 300kcal meer eet, er zit een metabolish voordeel aan:D

When one does not know what he's talking about, it's best not to talk at all.
 
When one does not know what he's talking about, it's best not to talk at all.

wees dan stil :)

er is genoeg informatie te vinden op het internet over het onderwerp waar medievil het over heeft..

ik denk dat ik in december ook low carb ga (minder dan 30 gram).. 2 weken afbouwen en 3 weken low carb zonder refeeds..
 
er is genoeg informatie te vinden op het internet over het onderwerp waar medievil het over heeft..

Je realiseert dat ik voeding studeer en een erg groot deel van mijn vrije tijd besteeds aan lezen op internet over het menselijk lichaam.

En dan bedoel ik niet een e-bookje van de next wannebe guru.
 
Je realiseert dat ik voeding studeer en een erg groot deel van mijn vrije tijd besteeds aan lezen op internet over het menselijk lichaam.

En dan bedoel ik niet een e-bookje van de next wannebe guru.
ik ga af op de ervaringen van andere mensen, en nu op mezelf, i dont know what i'm talking about? tijd zal het wel uitwijzen, ik probeer het niet voor nix op mezelf uit.

veel wetenschappelijk "bewijs" is gebaseerd op oude studies waarbij mensen niet de tijd kregen om deftig op vetverbranding over te schakelen, in die periode voel je je wat moe, minder energie etc
ik heb nog de reference naar een studie op honden en ratten waaruit bleek dat hoe minder carbs het beter voor hun prestaties was

en ja ik heb het maar uit een "ebookje" dat vol references staat;)
zal nog is opzoeken, met acrobat werkt ook niet handig:o

@ RvR: iemand die me gelooft
dit klinkt misschien raar, maar ik heb genoeg reden om te geloven dat zelfs zero carb het gezondste dieet voor mensen is, ik kan het niet bewijzen, maar ik weet wel alle ervvaringen van mensen die dit proberen

I can safely say that I have been ALL meat and fat since April 21st 2006 and have yet to experience ANY significant problems at all. As of today, that's 117 days.

My hair is thicker and shinier, my skin is softer and younger looking. I'm 30 pounds lighter and have enough energy that I can do strenuous exersize about 2 hours a night after working a full day at the office.

All my bodily functions have returned to normal (there IS a period of adjustment naturally) and the only time I experience difficulty is when I have a nibble of something I really SHOULDN'T eat. Like chocolate, or fruit, or vegetables. Grains make me nauseous.

Oh, and I'm a Canadian of Northern/Eastern European ancestry. With a very small bit of Native American. But I'm paler than your average English girl.

Should I eat vegetables? Nope, don't think so.

zo'n positieve reacties kunnen niet genegeerd worden!


besides, ik heb adhd en na die 3 dagen voel ik me erg relaxt! ik voel me echt beter, afwachten hoe het verder gaat
 
Laatst bewerkt:
Je realiseert dat ik voeding studeer en een erg groot deel van mijn vrije tijd besteeds aan lezen op internet over het menselijk lichaam.

En dan bedoel ik niet een e-bookje van de next wannebe guru.

Dan begrijp ik niet waar je kreet 'een calorie is een calorie' vandaan komt.
 
Back
Naar boven