AndroidHealthClinic

thuistrainen

Dat hangt er ook vanaf wat je thuis allemaal hebt liggen lijkt mij?
Dus misschien is het handiger als je dat eerst verteld :)

lees het forum effe door bestaan nog wel topics over

ps :is best te doen met de juiste apparatuur kerel

Wat je nodig hebt:

-Squatrack/steunen
-Halterbank
-Barbell
-Dumbbell
-Eventueel een curlbar
-Veel gewichten

Train en groeien zal je :thumb:

Hoe vaak is voor iedereen anders, heeft te maken met verschillende factoren (lichaamsbouw en genen, doel enz enz).

Kijk eens rond in de sticky's.

een goeie spiegelwand - powerrack - latpulley- dumbbells en losse gewichten
aantal stangen etc..

Het ligt eraan wat je doelen zijn - wil jij lekker 2 in de week gaan trainen moet je doen kan je meer moet je dat zeker doen - zoek een goed schema op

succes:D

Ik heb ook een tijd thuis getraind met alleen dumbbells, in het begin kon ik ook niet veel andere oefeningen dan die voor je biceps. Later kwam ik onder andere via de Mens Health aan oefeningen voor de andere spiergroepen. Het is dan ook belangrijk om je spieren te kennen. Zelf heb ik ook alles moeten uitvogelen omdat er niet echt iets bestaat hoe je het best thuis kan trainen. De site hieronder (heb ik trouwens via deze site) http://www.exrx.net/Lists/Directory.html geeft aan waar je spieren zitten en welke oefeningen je daarvoor hebt.

Dan nu enkele tips:
1. Zorg dat je spieren warm zijn voordat je gaat beginnen (doe bijvoorbeeld de oefening zonder gewichten of met een heel licht gewicht)
2. Zorg dat je het juiste gewicht neemt. Zelf wilde ik in mijn begintijd zoveel mogelijk gewicht per oefening en zo snel mogelijk resultaat zien maar kreeg ik na een tijdje last van mijn pezen (omdat ik te zwaar gewicht nam).
3. Zorg dus dat je de oefeningen correct uitvoert en neem in het begin lichte gewichten. Als je hiervoor nog nooit getraind hebt dan zal je evengoed resultaat zien.
4. Neem je rust, een spier heeft 48 uur nodig om te herstellen. Je zou dus op maandag,woensdag en vrijdag kunnen trainen (en dan één uur lang, dit is het beste voor je lichaam)
5. Kies voor een goed eetpatroon, eet wat voor je training en vooral na je training. Goed voor erna is bijvoorbeeld een banaan en een broodje pindakaas (voorlopig).
6. Lees je in zodat je meer komt te weten over het hele fitness gebeuren.
7. begin met de samengestelde oefeningen (bijvoorbeeld opdrukken/bankdrukken voor de borst) en pas later de geïsoleerde oefeningen, die waarmee je slechts één spier pakt. Probeer de spieren die bij elkaar te horen in een training te pakken en die de volgende keer rust te geven, dus weer een voorbeeld bij de borst: borst en je triceps. Of rug en biceps
8. Ga naar een sportschool en vraag daar deskundig advies aan een instructeur, dit zal je niet alleen meer inzicht geven in het trainen en spieren opbouwen maar zorgt ook dat je geen fouten maakt in je oefeningen (als het goed is minder blessures)

Hopelijk ben je genoeg geïnformeerd, anders stuur je maar even een berichtje

Terug
Naar boven