MuscleMeat

thx nederland

Valt wel mee. Je vriendin kan 't beamen. :thumbup:

Maar goed, verder in 't Gare Hanenhok, dit is hier voor serieuse discussies.

Graag gedaan. Heb trouwens niet gestemd, vond trainen belangrijker.

en wederom een trieste dag voor nederland. Zeker hier in Rdam een onbegrijpelijke uitslag...

voor mijn gevoel van het niveau 'pim fortuyn grootste nederlander aller tijden'...

ik hoop dat de mensen die nee hebben gestemd genieten van deze gemiste kans.
dat ze ooit mogen beseffen dat dit averechts werkt op wat ze willen, nee er gaat zo niets veranderen en nee nederland wordt hier beter van en nee als je er nu geen reet van begrijpt zal je dat waarschijnlijk nooit doen.

GEEN referenda meer voor dit volk wat inmiddels de amerikanen ruimschoots voorbij is gestreeft in achterlijkheid...

my 0,02$

In heel Europa staat Nederland zwaar voor schut. Het Nederlandse volk heeft massaal nee gezegd tegen hun eigen regering, de euro en de mogelijke toetreding van Turkije. Helaas had dit alles niets te maken met de grondwet..

:rolleyes: Ja en jij bent god en voelt je verheven boven het gepeupel..?

Was voor zoutzak..

Brutez zei:
In heel Europa staat Nederland zwaar voor schut. Het Nederlandse volk heeft massaal nee gezegd tegen hun eigen regering, de euro en de mogelijke toetreding van Turkije. Helaas had dit alles niets te maken met de grondwet..

Tja dit schreef ik al eerder in dit topic als wij aangeven dat wij niet tevreden zijn over dit bestuur zullen ze moeten opstappen..
Veel mensen hun zicht is inderdaad vertroebeld in de zin van we gaan de regering een hak zetten..
Een duidelijk signaal dat men deze regering niet langer wenst..
En kom er niet mee dat we hiervoor gekozen hebben want dat is niet waar deze regering is ons door de strot gedrukt wij kozen voor Cda/pvda!!!!
Jammer dat men de grondwet zo uit het oog verloor dat is waar.

Iguana zei:
Tja dit schreef ik al eerder in dit topic als wij aangeven dat wij niet tevreden zijn over dit bestuur zullen ze moeten opstappen..
Veel mensen hun zicht is inderdaad vertroebeld in de zin van we gaan de regering een hak zetten..
Een duidelijk signaal dat men deze regering niet langer wenst..
En kom er niet mee dat we hiervoor gekozen hebben want dat is niet waar deze regering is ons door de strot gedrukt wij kozen voor Cda/pvda!!!!
Jammer dat men de grondwet zo uit het oog verloor dat is waar.

Wie is wij?? Ik heb op CDA gestemt, Balkenende, en vind deze regering goed. Niemand zou het beter kunnen doen. Meer van dan de helft van de PvdA stemmers heeft nu tegen gestemt, waar hebben we het over ???

Jij vindt het goed inderdaad als ja kamper en C stemmer(mn oma doet dat ook omdat die C ervoor staat)..
Maar het ja kamp haalt zelf aan dat het verlies te wijten is aan het tegen de regering stemmen..
Duidelijk genoeg dunkt mij.......!

Nederland zit in de ontkenningsfase waar het niet uitraakt.

Normaal gezien komt dat in de kleuterfase voor...nah ja, zo zie je maar.

Ik zeg lekker nee omdat ik hou van nee te zeggen en daarmee stem ik nu nee want ik ben lekker tegendraads omdat ik nee zeg en hoe meer ze tegen me ingaan hoe meer ik nee zal zeggen. :mad:

Vind het een gemiste kans van de politieke partijen die voor waren om uit te leggen waarom de mensen ja moesten stemmen. Hoop one-liners en anders vaag geneuzel over zaken die de mensen juist niet aanspreken. Het is lastige materie, maar juist daarvoor zijn de politici, uitleggen waarover zij beslissingen nemen. Dat lukt ze al jaren niet. En dat hoeft niet in Jip en Janneke taal.

die ene keer dat ik naar een Nederlandse zender luisterde waren ze bezig de hele kern van de zaak aan het uitleggen. Ze waren net bezig over de economie en zo. Hetgeen ze zeiden kwam op het volgende neer:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=629583&postcount=22

Volgens mij luisterden jullie gewoon niet en waren jullie al zo bevooroordeeld dat jullie zelfs niet meer nadachten. Heb zelfs eens een zekere winters (of zoiets) horen spreken, die kerel stond continu uit zijn nek te lullen en toch blijkt die populair te zijn. Ik begrijp het niet

???

flippodud zei:
die ene keer dat ik naar een Nederlandse zender luisterde waren ze bezig de hele kern van de zaak aan het uitleggen. Ze waren net bezig over de economie en zo. Hetgeen ze zeiden kwam op het volgende neer:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=629583&postcount=22

Volgens mij luisterden jullie gewoon niet en waren jullie al zo bevooroordeeld dat jullie zelfs niet meer nadachten. Heb zelfs eens een zekere winters (of zoiets) horen spreken, die kerel stond continu uit zijn nek te lullen en toch blijkt die populair te zijn. Ik begrijp het niet

???

Wilders heet de beste man, Geert Wilders ach tja

Iguana zei:
:rolleyes: Ja en jij bent god en voelt je verheven boven het gepeupel..?

Was voor zoutzak..
allereerst was het een ongenuanceerde reactie van mij, normaal laat ik me niet zo simpel uit, maar dit is meer passend binnen het niveau van de gemiddelde nee-campagne.

daarnaast laat ik me laagdunkend uit over iedereen, inclusief mezelf dus, ik sta toch ook midden in deze samenleving die overwegend tegen was. ik neem dit dus ook mezelf kwalijk.
Al was 3/4 van de mensen in mijn directe omgeving wel voor overigens.

en tenslotte heeft mijn geboorteland zichzelf ook op eenzelfde manier negatief gemanifesteerd, dus daardoor kan ik mezelf onmogelijk aan deze kritiek onttrekken.

Heb namens mn zus ook gestemd:

2 x NEE!!!

**** die mooie Europese Unie van ze.....kan alleen maar rotzooi van komen. Als je alleen al kijkt naar hoe makkelijk het nu is om wapens/drugs binnen de EU te smokkelen.

Mensen rijden ffies naar Tjechie en kunnen zonder problemen weer terugjagen naar NL met een paar 9mm's in de kofferbak.

Ik vind dat gewauwel erg overdreven de uitslag is NEE en accepteer dit verlies als een volwassen vent!
Velen hebben gestemd omdat ze het kabinet zat waren ( kan ik mij iets bij voorstellen ) maar mijn overtuiging en motivatie waren tegen!
En daar verander je niks aan het volk heeft gesproken en nu staat Balkie in zn hemd!
Denk wel ff na hoeveel Nederlanders hij in zn hemd heeft laten staan!
Denk ook ff na dat Balkie door zijn meeloop gedrag meerdere Nederlandse levens heeft geofferd door blindelings Blair te volgen en mee te doen in Irak!
Toen Eric O terecht stond bleek al dat de Nederlandse wetgeving heeft gefaald!
En zo zijn er zat meer "blunders" op te noemen!
Als de grondwet hier in NL zo goed was waren er ook geen blunders geweest!
Trouwens het volk valt niks te verwijten want wat een boer niet kent vreet ie niet!
Als ze iets eerder waren begonnen met het "hypen" van de EU grondwet had het er heel anders uitgezien!
Maar als je een regelgeving aan de man brengt d.m.v oorlogsbeelden te tonen en als je geen JA stemt is dit weer mogelijk ben je heel verkeerd bezig!
Het kabinet is zelf voor 90% schuldig aan het falen van het referendum door zelf te laat op de proppen te komen met een campagne van Aartsen werd onder de tafel geluld in een debat op tv en was voor mij reden genoeg om nog meer NEE te stemmen!
Eerst het eigen volk helpen aan een baan, ziektekosten verbeteren ( betaal 60 euri per maand en zie nooit een dokter!!! ) en zorgen dat de EU bijdrage naar beneden gaat!
Dan pas wil ik mijn mening overzien maar tot nu blijft het een NEE en stop nou maar te jammeren en kijk maar lekker vooruit!

Mijn hoofdzakelijke motivatie was ook om Balkenende en consorten voor de schenen te trappen.

Dat stel eikels was er iets te erg op gebrand om die grondwet erdoor te krijgen, zodat ik argwaan begon te krijgen. Tot dusver heeft dit kabinet NL niks dan slechts gebracht, dus had ik al helemaal geen vertrouwen in hun mogelijke beweegredenen om dit erdoor te krijgen.

Daarnaast zit ik er al helemaal niet op te wachten om een land als Turkije in de EU te krijgen. Die worden er samen met een groot deel van de Oostbloklanden financieel alleen maar beter aan. En Duitsland schijnt het op dat gebied ook niet echt best te doen.

Ik heb nee gestemd, mijn argumenten:

* Ik ben tegen de europese commissie
* Wanneer Turkije toetreed zijn ze vanwege het grote aantal inwoners een land met een (naar mijn mening) te groot stemrecht
* De slechte voorlichting van de burgers, wanneer er vanuit het nee-front een vraag werd gesteld aan de ministers was het voor deze niet mogelijk om hier een gewoon antwoord op te geven. Het enige wat er gebeurde was de vraag zo dusdanig verdraaien dat ze er alsnog een ja-pleidooi van maakten, terwijl hier niet naar gevraagd werd.

Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik voorstander ben van een groot/sterk Europa wat zich verenigt, er zijn echter nog punten die in mijn ogen aangepast moeten worden en tot die tijd ben ik er geen voorstander van.

greetz,
Ron

ZoutZak zei:
allereerst was het een ongenuanceerde reactie van mij, normaal laat ik me niet zo simpel uit, maar dit is meer passend binnen het niveau van de gemiddelde nee-campagne.

daarnaast laat ik me laagdunkend uit over iedereen, inclusief mezelf dus, ik sta toch ook midden in deze samenleving die overwegend tegen was. ik neem dit dus ook mezelf kwalijk.
Al was 3/4 van de mensen in mijn directe omgeving wel voor overigens.

en tenslotte heeft mijn geboorteland zichzelf ook op eenzelfde manier negatief gemanifesteerd, dus daardoor kan ik mezelf onmogelijk aan deze kritiek onttrekken.

Hallo ZZ, nee het Ja kamp had een lekker niveau :rolleyes:

Zo lang die euro oplichters de boel flessen door alleen maar even de aanwezigheidspremie op te strijken ben ik tegen Europa.

Er gaat dan ook nog geld naar landen die het helemaal niet nodig hebben, zoals Spanje. Beetje zielig lopen doen terwijl ze het geld uitgeven aan prestige projecten. Spanje is al lang geen land meer met grootschalige armoede. Zo zijn er genoeg landen die geld krijgen terwijl ze het niet nodig hebben. En Nederland maar netjes betalen.

Uit de Eu, stoppen met de Euro en laat ze het maar uitzoeken verder. We draaiden prima zonder die lui, met een sterke munt. En niet alleen omdat we een koppeling hadden met de Duitse Mark.

Ben wel voor een sterk Europa, maar niet met de zwakke broeders die nu de toko runnen. Er verdwijnt te veel geld in de verkeerde zakken.

Terug
Naar boven