Fitness Seller

Nieuws Tien biertjes per dag halveren kans op hartaanval

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
media_xl_2694736.jpg

Dokters en voedingsdeskundigen waarschuwen al tijden voor een overmatig gebruik van alcohol. Maar wat blijkt? Mannen die dagelijks vier tot tien alcoholische eenheden (zoals een glas bier of wijn) naar binnen gieten, hebben de helft minder kans op hartaanvallen. Vrouwen profiteren ook van het effect, maar minder uitgesproken.

Link
Dat blijkt uit Spaans onderzoek bij 41.000 respondenten over hun drankgewoontes. Ze werden opgedeeld in volgende groepen: nooit gedronken, vroeger gedronken, drinken weinig (0 tot 5 gram alcohol per dag), matige drinkers (5 tot 30 gram per dag), zware drinkers (30 tot 90 gram) en hele zware drinkers (meer dan 90 gram alcohol per dag). Vervolgens werden de hartproblemen over een periode van tien jaar geregistreerd, en werden de twee aan elkaar gelinkt.

Resultaten
Gematigde drinkers hebben 51 procent minder kans om hartaanvallen te krijgen in vergelijking met wie nooit drinkt. Zware drinkers hadden 54 procent minder risico, en heel zware drinkers 50 procent minder risico.

Zuipen?
Eindelijk goed nieuws en een vrijgeleide om elke dag te zuipen? Niet echt, want het overmatige alcoholgebruik leidt wel degelijk tot een boek andere gezondheidsproblemen, zoals leverschade en vroegtijdig sterven.

Bloedklonters
Waarom leidt alcoholconsumptie dan tot minder hartaanvallen? Dat weten de wetenschappers niet, maar ze denken dat de alcohol bloedklonters vermindert en het glucosepeil beter regelt. De flavonoïden in wijn helpen ook de goede cholesterol vooruit.

Spanjaarden zijn de zesde zwaarste drinkers ter wereld, maar het land heeft ook een van het laagste aantal doden ten gevolge van hart- en vaatziekten ter wereld. Of dat echt enkel aan de alcoholconsumptie ligt en niet aan andere levensstijlkeuzes, werd niet onderzocht. (edp)
http://hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/...jes-per-dag-halveren-kans-op-hartaanval.dhtml

yes!!!!!:klink:

En leverschade heeft op een termijn langer dan 10 jaar weer een negatief effect op het hart ivm vernachelde cholesterolwaarden en aderverkalking.

Goed nieuws:D

Ik neem direct 10 bier:thumbup:

ik stop bij 9 :D

Ja en als je elke dag een wortel in je hol douwt wordt je zicht beter...

Zijn ze ook vergeleken met de niet-drinkende spaanse mede-proefpersonen dan? Anders is het natuurlijk een vaag onderzoek zeker omdat de spanjaarden al bekend staan om hun mediteraanse dieet dat goed voor je hart blijkt te zijn.

Ik zit nu wijn te lurken, telt dat ook?

Tijd niet gedronken maar nu krijg ik spontaan weer trek :D
Twee halve Heintjes zijn voor mij al voldoende.

Over het onderzoek:
Zou het niet geloven, Meer dan de helft van mijn spaanse familie is alchoholist en ik heb ook een paar al heel jong de hoek om zien gaan door jarenlang alchoholmisbruik.

bier is geharandeert plezier!

enige tijdstippen waarop ik deze uitslag ga gebruiken als excuus is als ik als zo zat ben dat ik niet meer recht kan lopen

De bloeddruk verhoogt progressief wanneer men meer alcohol drinkt. Hoe groter de alcoholconsumptie, hoe hoger de bloeddruk. Althans vanaf een gemiddelde inname van meer dan twee glazen per dag (één glas komt overeen met 14 gram alcohol). Bij lichte tot matige drinkers (maximum twee glazen per dag) wordt de bloeddruk niet beïnvloed.
[Link niet meer beschikbaar]

Kortom ik geloof er niks van dat hoeveelheden van +3 glazen per dag een gunstig effect hebben op het hart en de circulatie!

Alcohol is gezond, het verlaagd de stress en is goed voor de bloedsomloop, en zeg nou eerlijk, mensen die zich dagelijks druk maken over het alcoholgebruik van hunzelf en zelfs van anderen, gaan gewoon het snelst dood.

Alcoholgebruik leidt tot gezondsheidsproblemen zoals vroegtijdig sterven. :roflol:

Terug
Naar boven