kil
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 36
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alcoholgebruik leidt tot gezondsheidsproblemen zoals vroegtijdig sterven.![]()
waardeloos onderzoek. Er zijn veelte veel andere factoren die een rol kunnen spelen.
Kun je ook aangeven wat er waardeloos is aan het onderzoek, en welke andere factoren - in dit onderzoek - van invloed zijn op de gemeten relatie tussen al alcohol en de kans op een hartaanval?
Misschien aten de alcohol drinkers wel erg gezond. En de niet alcohol drinkers 3x per dag MC donalds. Dat bedoel ik met andere factoren. Er worden 2 zaken aan elkaar gelinkt, maar dat slaat imo in dit geval nergens op en is ook onterecht.

Kun je ook aangeven wat er waardeloos is aan het onderzoek, en welke andere factoren - in dit onderzoek - van invloed zijn op de gemeten relatie tussen al alcohol en de kans op een hartaanval?

Mannen die dagelijks vier tot tien alcoholische eenheden (zoals een glas bier of wijn) naar binnen gieten, hebben de helft minder kans op hartaanvallen.

.Fantastisch onderzoek, er staat nog net niet "Heerlijk helder Heineken" als titel.
Is er gecorrigeerd voor de relatieve eerdere sterfte van de alcoholgebruiker gecorreleerd aan het alcoholgebruik? Zijn er andere factoren: dieet, geslacht(!) en zoals je meldde, oncologische mortaliteit.
Maar jij weet net als ik hoeveel dit onderzoek waard is![]()
Heb je de full text doorgelezen?
Wat heeft oncologische mortaliteit te maken met hartziekten? Er is gewoon onderzoek gedaan naar het effect op één enkele chronische ziekte.
De uitkomst is niet verassend: Matige tot hoge consumptie van alcohol verlaagt de kans op een hartinfarct. Niets nieuws onder de zon. Daarom lijkt het onderzoek - op basis van de informatie in deze link - overbodig.
HVZ risico neemt toe met de leeftijd, gemiddeld levensverwachting van de alcohol gebruiker neemt af naarmate het alcoholgebruik stijgt.
Zelfde geld voor de balans HVZ - oncologie, alcohol verschuift deze balans richting oncologie/lever dusdanig dat de procentuele bijdrage van HVZ minder wordt. (Metafoor: Ik sla jou dood, je hebt nu minder kans op een hartinfarct, hoera?)
De titel van dit topic doet suggesteren dat alcohol goed voor je hart en vaten is, dat is het niet.
Ik zie niet zozeer het nut van dit onderzoek, want elk onderzoek moet wel een duidelijk DOEL voor ogen hebben, en dan bedoel ik daarmee niet het doel van het onderzoek zelf, maar een basis leggen voor aanvullend onderzoek.