Fitness Seller

Nieuws Tien biertjes per dag halveren kans op hartaanval

niet moeilijk doen, je hoort de man.
Zuipen:klink:!

Geloof, wat je wilt geloven..

pfff 10 bier dat haal ik niet ik begin al; te lallen als ik er 4 op heb

Inderdaad daalt de kans op een hartaanval/overlijden daaraan zelfs bij behoorlijk hoge alcoholconsumptie.

Maar inderdaad verhoogt hoge alcoholconsumptie tóch de kans op sterven. De kans op kanker stijgt lineair vanaf waarschijnlijk 2 glazen per dag.

waardeloos onderzoek. Er zijn veelte veel andere factoren die een rol kunnen spelen.

waardeloos onderzoek. Er zijn veelte veel andere factoren die een rol kunnen spelen.

Kun je ook aangeven wat er waardeloos is aan het onderzoek, en welke andere factoren - in dit onderzoek - van invloed zijn op de gemeten relatie tussen al alcohol en de kans op een hartaanval?

Kun je ook aangeven wat er waardeloos is aan het onderzoek, en welke andere factoren - in dit onderzoek - van invloed zijn op de gemeten relatie tussen al alcohol en de kans op een hartaanval?

Misschien aten de alcohol drinkers wel erg gezond. En de niet alcohol drinkers 3x per dag MC donalds. Dat bedoel ik met andere factoren. Er worden 2 zaken aan elkaar gelinkt, maar dat slaat imo in dit geval nergens op en is ook onterecht.

Misschien aten de alcohol drinkers wel erg gezond. En de niet alcohol drinkers 3x per dag MC donalds. Dat bedoel ik met andere factoren. Er worden 2 zaken aan elkaar gelinkt, maar dat slaat imo in dit geval nergens op en is ook onterecht.

Misschien moet je eerst het onderzoek doorlezen voordat je hier uitspraken over doet ;)

Fantastisch onderzoek, er staat nog net niet "Heerlijk helder Heineken" als titel.

Is er gecorrigeerd voor de relatieve eerdere sterfte van de alcoholgebruiker gecorreleerd aan het alcoholgebruik? Zijn er andere factoren: dieet, geslacht(!) en zoals je meldde, oncologische mortaliteit.

Maar jij weet net als ik hoeveel dit onderzoek waard is ;)

Het is algemeen bekend dat alcohol gezond voor je is, alleen niet voor je geestelijke gesteldheid bij overmatig gebruik.

Het zijn toch, blijkt maar weer, de gezonde mensen die het eerst gaan en het vaakst ziek zijn, die zijn namelijk niks gewend.

Fantastisch onderzoek, er staat nog net niet "Heerlijk helder Heineken" als titel.

Is er gecorrigeerd voor de relatieve eerdere sterfte van de alcoholgebruiker gecorreleerd aan het alcoholgebruik? Zijn er andere factoren: dieet, geslacht(!) en zoals je meldde, oncologische mortaliteit.

Heb je de full text doorgelezen?

Wat heeft oncologische mortaliteit te maken met hartziekten? Er is gewoon onderzoek gedaan naar het effect op één enkele chronische ziekte.
De uitkomst is niet verassend: Matige tot hoge consumptie van alcohol verlaagt de kans op een hartinfarct. Niets nieuws onder de zon. Daarom lijkt het onderzoek - op basis van de informatie in deze link - overbodig.

Maar jij weet net als ik hoeveel dit onderzoek waard is ;)

Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen.

Heb je de full text doorgelezen?

Wat heeft oncologische mortaliteit te maken met hartziekten? Er is gewoon onderzoek gedaan naar het effect op één enkele chronische ziekte.
De uitkomst is niet verassend: Matige tot hoge consumptie van alcohol verlaagt de kans op een hartinfarct. Niets nieuws onder de zon. Daarom lijkt het onderzoek - op basis van de informatie in deze link - overbodig.

HVZ risico neemt toe met de leeftijd, gemiddeld levensverwachting van de alcohol gebruiker neemt af naarmate het alcoholgebruik stijgt.

Zelfde geld voor de balans HVZ - oncologie, alcohol verschuift deze balans richting oncologie/lever dusdanig dat de procentuele bijdrage van HVZ minder wordt. (Metafoor: Ik sla jou dood, je hebt nu minder kans op een hartinfarct, hoera?)

De titel van dit topic doet suggesteren dat alcohol goed voor je hart en vaten is, dat is het niet.

Ik zie niet zozeer het nut van dit onderzoek, want elk onderzoek moet wel een duidelijk DOEL voor ogen hebben, en dan bedoel ik daarmee niet het doel van het onderzoek zelf, maar een basis leggen voor aanvullend onderzoek.

Big T kom er maar in.

HVZ risico neemt toe met de leeftijd, gemiddeld levensverwachting van de alcohol gebruiker neemt af naarmate het alcoholgebruik stijgt.

Zelfde geld voor de balans HVZ - oncologie, alcohol verschuift deze balans richting oncologie/lever dusdanig dat de procentuele bijdrage van HVZ minder wordt. (Metafoor: Ik sla jou dood, je hebt nu minder kans op een hartinfarct, hoera?)

De mogelijke invloed van deze theorie is niet aanwezig bij prospectief onderzoek! Alleen indien je kijkt naar absolute getallen op één enkel moment in de tijd.

Prospectief onderoek: 41.000 mensen vullen een formulier in met hun voedingsgewoonten --> Vervolgens wordt binnen de volgperiode (10 jaar) gekeken naar het effect van alcohol op hartziekten.

De titel van dit topic doet suggesteren dat alcohol goed voor je hart en vaten is, dat is het niet.

Volgens mij is consumptie van alcohol nog altijd van invloed op je hart- en bloedvaten en verlaagt matige consumptie de kans op overlijden..........

Ik zie niet zozeer het nut van dit onderzoek, want elk onderzoek moet wel een duidelijk DOEL voor ogen hebben, en dan bedoel ik daarmee niet het doel van het onderzoek zelf, maar een basis leggen voor aanvullend onderzoek.

Doet een individuele mening iets af aan de feitelijke uitkomst van dit onderzoek?
En wat was het doel van de onderzoekers volgens jou?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe blijven jullie eigenlijk wakker op alcohol? Was van plan om 2 glazen wijn per dag in te voeren maar word er enorm moe van, als ik dit altijd heb stop ik er beter mee.

1 pils staat naar verluidt gelijk met 10 whisky's van 5cl, zou het dan ook goed voor je hart zijn elke dag een halve fles whisky soldaat te maken?
Ik drink zelf graag pisang.

Terug
Naar boven