Fitness Seller

Nieuws Tieners gelyncht in Pakistan

fair enough, zolang ze niet gaat preken zal het idd niet zoveel uitmaken.

BB levensstijl is toch ongeveer even achterlijk als een geloof, dus dan heb je allebei je eigen tekortkomingen:D
Van dat laatste heb ik er meer dan zij geloof ik, dus ben er alleen maar op vooruit gegaan imo. :D

Ik probeer, zover m'n hersens het toe laten, logisch na te denken, en heb al veelvuldig met haar gediscusseerd over dit soort dingen.
Ook nu weer, waarom zou hun god die moslims juist tijdens de ramadan zo in de steek laten en meer van dat soort dingen.

Ik wil haar gewoon in haar waarde laten, ik geef om haar zoals ze is, ik heb zelf ook genoeg foutjes en wil haar dus niet veranderen, ze voelt zich goed bij d'r geloof en yep ze is er dagelijks mee bezig.

Mja, zou een toestand waarin iemand aanneemt dat er geen God bestaat niet veel makkelijker maken? Vanuit een atheistisch standpunt wordt er geen wroeging e.d. opgeroepen in de 'goede god'.

Dat er overstromingen, tsunami's en aardbevingen plaatsvinden is enorm goed zonder god te verklaren; waarom dan zulke innerlijke strijd? Zou men iemand een plezier doen door deze te laten inzien dat er geen wispelturige god bestaat? Persoonlijk denk ik van wel, zeker jonge mensen, die nog een leven lang hebben om in te richten. (ironisch genoeg gebeurt dat vaker andersom: jongeren worden 'begeloofd' en naarmate men ouder wordt is de kans groter afvallig te worden) En: zou ze zich zonder geloof niet of minder goed voelen? Natuurlijk; de band met haar familie zou mogelijk problematisch worden, maar de vraag is of dat het allerbelangrijkste is. Dat kan natuurlijk, maar dan is er de vraag wie er 'aan het stuur zit'? Familiaire opressie lijkt me geen nastrevenswaardige zaak.

en wat vindt ze er van wanneer jij dingen doet die niet kunnen volgens de koran? (varkensvlees eten bv heb ik me laten wijsmaken)

Volgens mij gelden die regels voor moslims, niet voor niet-moslims, maar ik kan er naast zitten.

Ik dacht dat je als moslim het 'recht' had om mensen naar als je kunnen te bekeren, en dus hiermee deze regels in acht kunt laten nemen.

Nee, dat heb je mooi nagepraat. Maar een religie is geen cultuur.

Religie is onderdeel van een cultuur.

Wat Kaas is Groen zegt. Kijk, wij zijn officieel een christenland, net als amerika, maar ook als bijv. Polen. Wil jij zeggen wat deze 3 landen dezelfde cultuur hebben?

Wat Kaas is Groen zegt. Kijk, wij zijn officieel een christenland, net als amerika, maar ook als bijv. Polen. Wil jij zeggen wat deze 3 landen dezelfde cultuur hebben?

Ik zeg niet dat religie cultuur is.
Maar ik zou zeker niet het tegendeel durven zeggen. In religies die nog strikt beleefd worden, heeft de opvolging van de wetten een belangrijke invloed op wat de gelovigen doen.
Dit valt niet te vergelijken met het 'christendom'.

Ik zeg niet dat religie cultuur is.
Maar ik zou zeker niet het tegendeel durven zeggen. In religies die nog strikt beleefd worden, heeft de opvolging van de wetten een belangrijke invloed op wat de gelovigen doen.
Dit valt niet te vergelijken met het 'christendom'.

Ik zeg ook niet dat het geen invloed op de cultuur heeft, maar het wordt te vaak gelijkgesteld. En dat zou impliceren dat elk moslimland dezelfde cultuur heeft, wat natuurlijk onzin is.;) Maar genoeg weer, ik zit nou in 2 topics over religie te praten. En ik hou niet van religie.

Mja, zou een toestand waarin iemand aanneemt dat er geen God bestaat niet veel makkelijker maken? Vanuit een atheistisch standpunt wordt er geen wroeging e.d. opgeroepen in de 'goede god'.

Dat er overstromingen, tsunami's en aardbevingen plaatsvinden is enorm goed zonder god te verklaren; waarom dan zulke innerlijke strijd? Zou men iemand een plezier doen door deze te laten inzien dat er geen wispelturige god bestaat? Persoonlijk denk ik van wel, zeker jonge mensen, die nog een leven lang hebben om in te richten. (ironisch genoeg gebeurt dat vaker andersom: jongeren worden 'begeloofd' en naarmate men ouder wordt is de kans groter afvallig te worden) En: zou ze zich zonder geloof niet of minder goed voelen? Natuurlijk; de band met haar familie zou mogelijk problematisch worden, maar de vraag is of dat het allerbelangrijkste is. Dat kan natuurlijk, maar dan is er de vraag wie er 'aan het stuur zit'? Familiaire opressie lijkt me geen nastrevenswaardige zaak.
Dat is het dus idd, haar familie is alles voor haar de band is ontzettend hecht en haar familie zijn stuk voor stuk schatten van mensen.
Ik zou het nooit op m'n geweten willen hebben dat ik haar losweek van ze oid en dat het contact wordt verbroken.
Het geloof is gewoon een deel van haar, zij voelt zich daar happy bij en het geeft haar een stukje rust.

Ze weet natuurlijk ook hoe ik tegen geloof aankijk, en vooralsnog respecteren we elkaar daar in.
Een relatie zonder respect voor elkaar gaat simpelweg sowieso niet werken.

Terug
Naar boven