AndroidHealthClinic

Tijdje aan het trainen maar loop nu vast

K1Almere

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
88kg
Beste mede forummers,

ik ben een jongen van 17 jaar en ik doe nu zo'n beetje 3 jaar aan fitness.
dat ik 14 - 15 jaar was, liep ik eigenlijk meer op de sportschool een beetje rond te k*tten dan dat ik serieus aan het trainen was.

A fijn; heel vaak met instructeurs gesproken, uitleg gekregen over de uitvoer van oefeningen etc.

Nu train ik sinds een jaar echt serieus, dat ik het ook bij hou en ook spiergroep-gericht train.

Nu gaat het meestal zo;

Maandag; Borst - Biceps - Buik
Dinsdag; Triceps - Schouders - Buik
Donderdag; Borst - Biceps - Buik
Vrijdag; Kickboxen
Zondag: Schouders - Trapezius

Nu zit ik al een aantal weken op hetzelfde gewicht, en ik heb ook niet echt idee dat ik groei.

Misschien handig om te weten;
Ik hou wel goed in de gaten dat ik veel eiwitten binnenkrijg,
neem na elke training ook een shake met 250 ml melk - 2 bananen - en 2½ cup eiwit.

Ben trouwens 1,96 lang en weeg ong. 86 - 88 kilo.

Ik train tot nu toe ook niet mijn benen tijdens de krachttraining.

Nu lees ik echt honderden verschillende dingen op internet die ik anders aan zou kunnen pakken; maar nu komen de vragen na aanleiding van al die dingen.

- Moet ik m'n benen wel gaan trainen, omdat er gezegd wordt dat je bovenlichaam daardoor onderontwikkeld kan blijven?

- Moet ik creatine / kre-alkaline gaan gebruiken omdat er geclaimd wordt dat je daar gigantisch door vooruit gaat.

- Hoeveel reps per set moet je doen om vooral spiermassa te kweken?
- Net zoals hoeveel verschillende oefeningen per spiergroep, ik doe meestal 3 a 4 oefeningen per spiergroep?

Mochten jullie nog meer moeten weten om mij beter advies te geven hoor ik het graag.

Alvast bedenkt.

Benen trainen moet je zeker gaan doen, er zijn al vaak vragen over gesteld waarom dus dat kan je makkelijk terugvinden op het forum. Ga in ieder geval je benen flink aanpakken.

Creatine werkt niet bij iedereen, met een goed voedingsschemazou je het wel kunnen proberen.

Aantal reps is ook heel verschillend voor iedereen, in beginsel gaan de meesten uit van 8 - 12 reps voor massa volgens mij. Maar je kunt het beste gewoon verschillende varianten proberen om te kijken wat voor jou het beste werkt.

Volgens mij doen de meesten hier 4 oefeningen voor de grote spiergroepen en 3 voor de kleine spiergroepen :)

En je zegt dat je niet meer aankomt? Meer eten! ;)

Moet ik m'n benen wel gaan trainen, omdat er gezegd wordt dat je bovenlichaam daardoor onderontwikkeld kan blijven?
the **** ... ?
het omgekeerde is waar, train je je benen, zal je bovenlichaam er alleen maar meer van groeien.

en maak een deftig voedings-schema aan,

2 hoofd redenen waarom iemand geen vooruitgang ziet
- benen trainen
- deftig voedings-schema maken (lees stickies)
succes

Je bovenlichaam zal niet onderontwikkeld blijven als je geen benen traint.
Benen hebben vrij grote spieren en kunnen vrij zwaar belast worden, daarmee maak je dan meer testosteron aan, wat er dan weer voor kan zorgen dat je beter groeit.
Die test verhoging werkt door in het hele lichaam.

Het is echter niet absoluut zo dat je harder gaat groeien, het kan er aan bijdragen. Vaak is dat ook wel zo dat het een beetje extra geeft.

Ik denk echter dat je je upperbody net een beetje teveel traint en te weinig herstel hebt tussendoor. Dan doe je ook nog eens kckboxen, wat ook niet echt goed is voor de groei.
Tenzij je wekelijks zware wedstrijden vecht, want dan maak je weer meer testosteron aan en kan het voordeel geven.

Ik zou zeggen maak een goede 3 daagssplit, zware gewichten pakken en goed eten en rusten tussendoor om te herstellen en te groeien.

Maar maak iig een schema waar benen en ook rug ook in zitten.

Creatine; is pas echt voordeel als er al een aardige basis is, dus zorg eerst voor een goed schema en een tijdje echt serieus trainen.

Reps per set; als basis wordt meestal voor massa 4 sets met 8 tot 10 reps gedaan.
Minder eps doe je om meer kracht op te bouwen en meer om cardio-achtig effect en vetverbranding te krijgen in je training.

3 á 4 oefeningen per spiergroep is prima, de kleinere spieren 3 en de grotere spieren 4 oefeningen is vrij algemeen.

Ik denk dat je hier wel al mee geholpen bent.
succes.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry foutje van mij,
ik bedoelde dat je bovenlichaam onderontwikkeld zou kunnen blijven wanneer je je benen niet zo trainen.

excuse moi

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:23 ----------

Verder bedankt voor de tips, ik ga er zeker mee aan de slag !

• Topic Starter Topic Starter
Zou iemand mij dan een ongeveer schema voor kunnen leggen? Of in ieder geval vertellen welke spiergroepen je het beste kan training per training?

als ik jou was laat die donderdag je borst en biceps vallen en train daar je benen.
je borst en biceps krijgen niet genoeg rust, als je ze zo kort na elkaar traint.
voor een voedingsschemazou je best eens rond kijken op dit forum, er staan er genoeg op

Benen a..u..b zoals hierboven gesteld word. Kickbox for the win
ik zou zo trainen: (net als mij)
Dag1: Borst + triiceps en buik als je wil...
dag2: Rug en biceps en buik als je wil....
dag 3: Schouders en benen en buik als je wilt...

En veel eten :)

ik zie rug niet staan in je schema?
Volgens mij loop jij zo krom als iets. Al drie jaar trainen en nog nooit rug en benen getraind:rolleyes:

je rug ook trainen he
en benen ook

2 grootste spieren

Ik vind het niet gek dat je geen vooruitgang hebt. Je Vergeet 75% van je lichaam te trainen (rug/benen). De kleinere spiergroepen worden nu 2x per week volledig getraind wat hoogswaarschijnlijk veel teveel voor je is om goed te herstellen.
Maak je voeding ook in orde.

Laatst bewerkt:
Jim Wendler 5/3/1 meer zeg ik niet

1x per week kickbox ???
wat heb je eraan

Terug
Naar boven