Beste mede forummers,
ik ben een jongen van 17 jaar en ik doe nu zo'n beetje 3 jaar aan fitness.
dat ik 14 - 15 jaar was, liep ik eigenlijk meer op de sportschool een beetje rond te k*tten dan dat ik serieus aan het trainen was.
A fijn; heel vaak met instructeurs gesproken, uitleg gekregen over de uitvoer van oefeningen etc.
Nu train ik sinds een jaar echt serieus, dat ik het ook bij hou en ook spiergroep-gericht train.
Nu gaat het meestal zo;
Maandag; Borst - Biceps - Buik
Dinsdag; Triceps - Schouders - Buik
Donderdag; Borst - Biceps - Buik
Vrijdag; Kickboxen
Zondag: Schouders - Trapezius
Nu zit ik al een aantal weken op hetzelfde gewicht, en ik heb ook niet echt idee dat ik groei.
Misschien handig om te weten;
Ik hou wel goed in de gaten dat ik veel eiwitten binnenkrijg,
neem na elke training ook een shake met 250 ml melk - 2 bananen - en 2½ cup eiwit.
Ben trouwens 1,96 lang en weeg ong. 86 - 88 kilo.
Ik train tot nu toe ook niet mijn benen tijdens de krachttraining.
Nu lees ik echt honderden verschillende dingen op internet die ik anders aan zou kunnen pakken; maar nu komen de vragen na aanleiding van al die dingen.
- Moet ik m'n benen wel gaan trainen, omdat er gezegd wordt dat je bovenlichaam daardoor onderontwikkeld kan blijven?
- Moet ik creatine / kre-alkaline gaan gebruiken omdat er geclaimd wordt dat je daar gigantisch door vooruit gaat.
- Hoeveel reps per set moet je doen om vooral spiermassa te kweken?
- Net zoals hoeveel verschillende oefeningen per spiergroep, ik doe meestal 3 a 4 oefeningen per spiergroep?
Mochten jullie nog meer moeten weten om mij beter advies te geven hoor ik het graag.
Alvast bedenkt.
ik ben een jongen van 17 jaar en ik doe nu zo'n beetje 3 jaar aan fitness.
dat ik 14 - 15 jaar was, liep ik eigenlijk meer op de sportschool een beetje rond te k*tten dan dat ik serieus aan het trainen was.
A fijn; heel vaak met instructeurs gesproken, uitleg gekregen over de uitvoer van oefeningen etc.
Nu train ik sinds een jaar echt serieus, dat ik het ook bij hou en ook spiergroep-gericht train.
Nu gaat het meestal zo;
Maandag; Borst - Biceps - Buik
Dinsdag; Triceps - Schouders - Buik
Donderdag; Borst - Biceps - Buik
Vrijdag; Kickboxen
Zondag: Schouders - Trapezius
Nu zit ik al een aantal weken op hetzelfde gewicht, en ik heb ook niet echt idee dat ik groei.
Misschien handig om te weten;
Ik hou wel goed in de gaten dat ik veel eiwitten binnenkrijg,
neem na elke training ook een shake met 250 ml melk - 2 bananen - en 2½ cup eiwit.
Ben trouwens 1,96 lang en weeg ong. 86 - 88 kilo.
Ik train tot nu toe ook niet mijn benen tijdens de krachttraining.
Nu lees ik echt honderden verschillende dingen op internet die ik anders aan zou kunnen pakken; maar nu komen de vragen na aanleiding van al die dingen.
- Moet ik m'n benen wel gaan trainen, omdat er gezegd wordt dat je bovenlichaam daardoor onderontwikkeld kan blijven?
- Moet ik creatine / kre-alkaline gaan gebruiken omdat er geclaimd wordt dat je daar gigantisch door vooruit gaat.
- Hoeveel reps per set moet je doen om vooral spiermassa te kweken?
- Net zoals hoeveel verschillende oefeningen per spiergroep, ik doe meestal 3 a 4 oefeningen per spiergroep?
Mochten jullie nog meer moeten weten om mij beter advies te geven hoor ik het graag.
Alvast bedenkt.