AndroidHealthClinic

tijdje bezig maar wil meer vooruitgang

sinned

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
hallo
ik ben dennis en ik ben nu ongeveer 8 maanden bezig met fitnissen.
hiervoor heb ik altijd aan traitlon gedaan dus me lichaam is best gestroomlijnt. ik probeer nu bij de fitniss wat meer massa tekrijgen.
ik ben zelf eerst begonne met eiwit chakes alleen daar kwam ik bij achter dat ik alleen maar dikker werd in plaats van breder
ik heb zelf 14.5 % aan vet nu en ik ben begonnen met 10.4 dus dat wil wel wat zeggen
ik weeg nu bijna 76 kilo. en ongeveer 1 jaar geleden zat ik aan de 63. dus dat echt een heel groot verschil
dus mijn vraag was hoe kan ik met spier massa aankomen. inplaats van vet?
ik ben nu 1 week bezig met creatine ik neem dit nu 4 maal daags.
ik hoop snel wat tehoren
mvg dennis

333751880_5__s6R.jpg

P0804090000.jpg

In het eerste jaar dat je traint is het niet zo gek dat je zoveel bijkomt.

Zorg eerst dat je voeding in orde is want dat is tenslotte vele belangrijker dan creatine.
En 4 maal daags creatine ??? Volg je misschien een oplaadfase, want die theorie is al lang achterhaald

Idd voeding is veel belangrijker dan creatine want op alleen creatine kan je niet leven xD dus check de sticky's eerst maar is en ga dan maar is goed aan de slag :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben nog met de oplaad fase bezig
deze week is het 5 maal per dag
en dan 8 weken 1 maal per dag
en dan 4 weken rust.
en wat zou ik dan precies moeten eten.?
want ik hoorde dat een eitwit rijke voeding goed helpt?
en wat bedoelt u trouwens met sticky`s..?

Havermout, volkoren producten, vlees, vis, kip, groente, fruit, platte kaas of kwark, tonijn, noten, olijf en koolzaadolie, aardappelen, rijst .... en zoveel mogelijk.

VELE belangrijker dan creatine

Neem aan dat hij aan de slag bedoelt ;).

Gewoon cleanbulken. Je vetpercentage stijgt dan niet veel, maar je pakt meer massa.
En een compleet nieuw schema bijv. zoals deze (Even zelf gemaakt):

Qua schema kun je 3x per week FB gaan doen:

Workout A:

Squat 6x10
BenchPress 5x10
BOR 5x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
French Presses 4x10
Crunches 2-6x10

Workout B:

Leg Press 4x10
Incline Bench Press 4x10
Deadlift 6x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
Close Grip Bench Press 4x10
Crunches 2-4x10

Workout C:

Squat 6x10
BenchPress 5x10
BOR 5x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
French Presses 4x10
Crunches 2-6x10

Opdeling: Ma/Wo/Vrij, weekend complete rust.

I.c.m. goede voeding en rust, you'll gain.

ik ben zelf ook al begonne met 1 keer perdag kwark
en ik eet in de week wel eens kip/vis en ik eet ook elke dag ongeveer 7 plakjes kaas.
ik vind het alleen jammer dat je door al dat eten je strakke buik kwijt raakt
ik doe nog steeds wel de zelfde buik spier oefeningen en die herhaal ik 3x70 x 3
( 3x70 voor ,3x70 links en 3.70 rechts

Die strakke buik ? Je bent toch geen :sd: ?

Even bulken, gainen, sterker worden en wanneer het welletjes is ga je langzaam cutten voor die BloKJuZZzz.

Velen hebben bang om te dik te worden waardoor ze niet goed gaan bulken. Als je goed hard eet kom je veel beter aan.

3x70 Voor de buikspieren? Daar ga je niks mee opschieten. Doe liever de normale sit-ups, en dat 5x10. Evt. Doe je 3x10 sit-ups en 2x10 leg raises. Wat jij nu doet is ongelooflijk slecht. Sorry.

ahw oke dus ik moet nu gewoon heel de zomer vakantie bijv gewoon goed op me eten letten en een goed schema volgen.
maar ik hoorde als je dan gaat cardioen.. dat je dan ook un deel van je spiermassa kwijt raakt.
en bij me armen kotm er geen vet aan want me armen zijn bijna vrijwel droog.

Aangeraden is om cardiosessies onder het uur te houden.

Zo snel verbrand je geen spieren

ik ga naast 3a4 keer fitnissen in de week ook 2 keer per week zwemmen
want ik ben niet zo iemand die bij de fitniss op de loopband gaat bij.

ahw oke dus ik moet nu gewoon heel de zomer vakantie bijv gewoon goed op me eten letten en een goed schema volgen.
maar ik hoorde als je dan gaat cardioen.. dat je dan ook un deel van je spiermassa kwijt raakt.
en bij me armen kotm er geen vet aan want me armen zijn bijna vrijwel droog.

Cardioën spiermassa verliezen? Hmm, korte uitleg dan maar:

Er zijn 2 'opslagen' in het lichaam:

- Primaire opslag: Glucose/Glycogeen e.d.
- Secundaire opslag: Vet.

Het doel van Cardio is om die 2e reserve aan te spreken. Dit doe je door van te voren niet te veel je primaire opslag aan te vullen. Op die manier verbrandt je het meeste aan vet.

Qua spieren verbranden:

Als je op nuchtere maag gaat cardioën zal je spieren gaan verbranden.
Neem voldoende eiwitten, dat zijn de bouwstenen v.d. spieren.

Cardioën spiermassa verliezen? Hmm, korte uitleg dan maar:

Er zijn 2 'opslagen' in het lichaam:

- Primaire opslag: Glucose/Glycogeen e.d.
- Secundaire opslag: Vet.

Het doel van Cardio is om die 2e reserve aan te spreken. Dit doe je door van te voren niet te veel je primaire opslag aan te vullen. Op die manier verbrandt je het meeste aan vet.

Qua spieren verbranden:

Als je op nuchtere maag gaat cardioën zal je spieren gaan verbranden.
Neem voldoende eiwitten, dat zijn de bouwstenen v.d. spieren.

Wat je evt. ook kunt doen is eerst je krachttraining doen, hard werken en dan cardioen. Als je het goed doet dan heb je bij je krachttraining al het merendeel van je suikers gebruikt, en kun je dus tijdens de cardio je vetcellen aanspreken voor energie.

Ik heb overigens wel eens gelezen dat je na 40 minuten cardio ook spieren begint te verbranden, maar dit is waarschijnlijk relatief met hoe zwaar je cardio doet.

oow oke.
ik vond het zelf ook al een beetje vreemd toen ik dat hoorde dus vandaar.
maar waar het op neer komt is dus goed en verstandig eten
en goede oefeningen uitvoeren en voldoende rust pakken?
alleen wat ik vreemd vind is als ik aan eht trainen ben kan ik op een duur niet meer zwaarder of krijg ik hem niet meer in beweging en dan stop ik meestal omdat ik dan me pump hebt berijkt lijkt me?
maar als ik dan me heb omgekleed enz heb ik het gevoel dat ik helemaal niet getraint heb.. het staat wel en beetje strak maar het is niet om tezeggen dat het echt *zeer* doet.
hoe kan dat?

Ik ben vaak gewoon moe maar opgewekt na me krachttraining, en dan de dag erna pas spierpijn. Dan merk ik dat ik gewerkt heb!

ik heb zelf altijd aan traitlon gedaan zoals je in me post kan zien dus ik trainde toen ook bijna 14 uur in de week
dat was dus in de ochtend zwemmen en in de avond hardlopen of fietsen en toen merkte ik ook dat ik me spieren aan het verbranden was want me armen en benen werden langzaam steeds dunner

Terug
Naar boven