MuscleMeat

tijdje bezig maar wil meer vooruitgang

Wat je evt. ook kunt doen is eerst je krachttraining doen, hard werken en dan cardioen. Als je het goed doet dan heb je bij je krachttraining al het merendeel van je suikers gebruikt, en kun je dus tijdens de cardio je vetcellen aanspreken voor energie.

Ik heb overigens wel eens gelezen dat je na 40 minuten cardio ook spieren begint te verbranden, maar dit is waarschijnlijk relatief met hoe zwaar je cardio doet.

Dit kan inderdaad prima. Bij normale cardio verbrandt je pas na zo'n 15-20 min. vet... Zorg gewoon dat je niet langer dan 45 min. cardio't.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb wel een soort van spierpijn de volgende dag. maar heb het gevoel dat er meer in moet zitten

ik heb wel een soort van spierpijn de volgende dag. maar heb het gevoel dat er meer in moet zitten

Spierpijn is NIET gerelateerd aan spiergroei. Spierpijn is dus als je het zo wilt noemen nutteloos. Het geeft je enkel een voldaan gevoel over je training, en het is een indicatie voor of je spieren goed hersteld zijn.

dus het betekend dus dat ik gewoon snel herstel naar me trainingen?
want als ik bijv ga harlopen kan ik de volgende dag bekant niet meer de trap op als het ware.

want als ik bijv ga harlopen kan ik de volgende dag bekant niet meer de trap op als het ware.

Mwah, 48 uur rust tussen trainingen is een must. Spierglycogeen herstelt zich na 24 uur al wel.

aahw oke dank u

Nou ik kan je vertellen naar een intensieve benen training kom ik de dagen daarna moeilijk de trap op xD zoals nu ik had de training gister en nu doet elke stap zeer :rolleyes:

Qua spieren verbranden:

Als je op nuchtere maag gaat cardioën zal je spieren gaan verbranden.
Neem voldoende eiwitten, dat zijn de bouwstenen v.d. spieren.

Dat is niet waar!

Cardio op de nuchtere maag is juist heel goed, maar ook heel zwaar.
Het verhoogt op deze manier je ruststofwisseling beter dan welk moment vd dag ook, tevens geeft dit een GH-piek. Maargoed 99% is niet dedicated genoeg om op deze manier zn cardio sessies te doen. Old-school BB-ers wisten dit en deden dat zo.
(militairen, tenminste de serieuze mannen, doen dit ook!)

Dan is het beste moment eigenlijk na je krachttraining en hou een lage intensiteit aan om in je ideale verbrandingszone te zitten. Af en toe afwisselen met intervals kan geen kwaad.

Wil ik voor de zoveelste keer toch nog even kwijt over supps.
Pas als alles op orde is. Voeding, training en rust en je zit op een punt dat je zegt ik heb wat extra nodig, kun je gaan denken aan supps. En niet eerder dan dat!

Dat is niet waar!

Cardio op de nuchtere maag is juist heel goed, maar ook heel zwaar.
Het verhoogt op deze manier je ruststofwisseling beter dan welk moment vd dag ook, tevens geeft dit een GH-piek. Maargoed 99% is niet dedicated genoeg om op deze manier zn cardio sessies te doen. Old-school BB-ers wisten dit en deden dat zo.
(militairen, tenminste de serieuze mannen, doen dit ook!)

Dan is het beste moment eigenlijk na je krachttraining en hou een lage intensiteit aan om in je ideale verbrandingszone te zitten. Af en toe afwisselen met intervals kan geen kwaad.

Wil ik voor de zoveelste keer toch nog even kwijt over supps.
Pas als alles op orde is. Voeding, training en rust en je zit op een punt dat je zegt ik heb wat extra nodig, kun je gaan denken aan supps. En niet eerder dan dat!

Agreed :) dus zo lang je nog groeit gewoon geen creatine net zolang totdat je bijv elke week blijft hangen op hetzelfde gewicht dan zou je er aan kunnen denken of gewoon een andere oefening of ander schema dat zou ook een optie zijn en trouwens als je bijv bij de borst niet groeit en je trained op de rest harder dan komt de borst vanzelf wel weer :)

Bij normale cardio verbrandt je pas na zo'n 15-20 min. vet... Zorg gewoon dat je niet langer dan 45 min. cardio't.

Ik kan me herinneren dat dit vroeger werd gezegd maar dat het weer achterhaalt is. Bij mijn weten verbrand je vanaf het begin al, stond volgens mij in het artikel op dit forum over HIIT!

TS: Gewoon goed en gezond en vooral veel eten! Supps komen later pas als de rest goed is. Als je je afvraagt of iets goed is, vraag aan je opa of hij dat vroeger toen hij klein was wel eens heeft gegeten. Is het antwoord dat het toen nog niet bestond..laat het staan..Havermout, fruit, melk, kipfilet, brood, rijst, groente, kwark en wat noten! Dan kom je een heel eind!

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar je trainingsschema. Toch wel Full-Body?

hier weer eens een reactie na ongeveer een half jaartje!!!
ik weeg nu 87 kilo en heb 13% aan vet.
en ik ben kwa gewichten ver omhoog gegaan!
ik heb het fullbody schema gebruikt wat jullie me vertelde en het werkte echt!!
heel erg bedankt.
iedereen zegt dat ik heel erg gegroeid ben. ik ga nu nog even 3 maanden door met dit schema en daarna ga ik droog trainen voor de zomer.
alleen ik blijf nu wel de laatste tijd weer rond het zelfde gewicht hangen.
bijv met incline dumbbell press blijf ik op 2x32 hangen... deze kan ik wel 3x8 uitvoeren!
iemand tips hoe ik verder kan met gewicht..?
of hoe ik me schema anders kan plannen?

hier weer eens een reactie na ongeveer een half jaartje!!!
ik weeg nu 87 kilo en heb 13% aan vet.
en ik ben kwa gewichten ver omhoog gegaan!
ik heb het fullbody schema gebruikt wat jullie me vertelde en het werkte echt!!
heel erg bedankt.
iedereen zegt dat ik heel erg gegroeid ben. ik ga nu nog even 3 maanden door met dit schema en daarna ga ik droog trainen voor de zomer.
alleen ik blijf nu wel de laatste tijd weer rond het zelfde gewicht hangen.
bijv met incline dumbbell press blijf ik op 2x32 hangen... deze kan ik wel 3x8 uitvoeren!
iemand tips hoe ik verder kan met gewicht..?
of hoe ik me schema anders kan plannen?

gebruik je nu al een half jaar hetzelfde schema? en je gaat dit nog drie maanden doen? Ik ben voorstander van pakweg om de 2-3 maanden te veranderen van schema...

Laatst bewerkt:
3 dagen?
3 maanden bedoelt ie XD

nee ik ben tussen door wel 2a3 keer gewisselt en ik ben nu dit weer eens gaan proberen. maar heb goed samenstellen van een schema blijft soms nog steeds moeilijk. soms wil je soms teveel doen.

Ik ga akkoord met het feit dat je ook moet variëren in reprange, maar waarom zou je niet moeten variëren in de oefeningen die je doet?

Omdat, wanneer je tenminste al een goed schema hebt waarin alle spieren aangesproken worden, je zo door het varieren van de reprange ze al afwisselend belast en dit niet nog extra nodig is door andere oefeningen. Ik pas enkel mijn schema (/oefeningen) aan als ik meer focus op een bepaalde spiergroep wil, maar zo ver ben ik nog lang niet na 8 maanden training.

Terug
Naar boven