Torr
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 13%
Beste mensen,
Ik volg nu net een maandje of 2 dit schema, en het werkt best wel goed voor mijn gevoel. Ik ben enkele jaren geleden begonnen als typisch 65kilo ecto met periodes van 3-4 maanden trainen, dan weer half jaartje niet. Wil er nu weer zwaar tegenaan en tenminste 2 -3 jaar volhouden. Ben nu 3 maanden bezig en heb me zwaar vol zitten proppen, waardoor ik 10 kg aangekomen ben en nu op 82kg zit, maar ook helaas met wat vetmassa.
We hebben geen machine die zo een meeting uit kan voeren maar ik geloof ik zit op ong. 16%.
Nou na zo een lange inleiding, het schema:
Maandag: Chest/triceps
Incline bench press
Bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell press
Cable pushdown (v-bar)
Lying triceps extenstion (skullcrusher)
Dumbbell one arm triceps extension
Dips tot ik niet meer kan
Dinsdag: Rug
Deadlift
dumbbell hyperextension
Cable seated row
Seated rear delt row (machine)
Pulldowns
Shrug
dumbbell bent over row
Woensdag: legs en abs
Squat
Leg extension
Seated leg curl
Seated calf extension
Crunches
45degree dumbbell side bend
Cable kneeling crunch
Donderdag: Shoulders en biceps
Dumbbell shoulder press
Dumbbell front raise
Dumbbell lateral raise
Barbell Military press
Dumbbell curl
Dumbbell incline curl
cable curl
Vrijdag/zaterdag/zondag = rust
Ik doe alles 4x8
Enkele vragen zijn: Op shouder dag train ik geen posterior deltiots, maar wel anterior twee keer. is het handig ik b.v. military press vervangen met een post. delt. oevening?
Ik lees dan af en toe dat rust zeeeer belangrijk is, is het dan handig om mijn legs/abs en shouder/biceps 1 dag op te schuiven met op woensdag rust?
Ik wil nog een maandje bulken en dan toch wel aan de cut, zat ik hiervoor minder moeten trainen , of gewoon dit schema aanhouden? (daarna cardio natuurlijk)
Is het handig om mijn reps te verhogen naar 10 om breder te worden? aangezien lage reps voor kracht en explosiviteit zijn.
General comments en kritiek is zeer welkom! Ik wil graag meer leren.
Groeten!
Ik volg nu net een maandje of 2 dit schema, en het werkt best wel goed voor mijn gevoel. Ik ben enkele jaren geleden begonnen als typisch 65kilo ecto met periodes van 3-4 maanden trainen, dan weer half jaartje niet. Wil er nu weer zwaar tegenaan en tenminste 2 -3 jaar volhouden. Ben nu 3 maanden bezig en heb me zwaar vol zitten proppen, waardoor ik 10 kg aangekomen ben en nu op 82kg zit, maar ook helaas met wat vetmassa.
We hebben geen machine die zo een meeting uit kan voeren maar ik geloof ik zit op ong. 16%.
Nou na zo een lange inleiding, het schema:
Maandag: Chest/triceps
Incline bench press
Bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell press
Cable pushdown (v-bar)
Lying triceps extenstion (skullcrusher)
Dumbbell one arm triceps extension
Dips tot ik niet meer kan
Dinsdag: Rug
Deadlift
dumbbell hyperextension
Cable seated row
Seated rear delt row (machine)
Pulldowns
Shrug
dumbbell bent over row
Woensdag: legs en abs
Squat
Leg extension
Seated leg curl
Seated calf extension
Crunches
45degree dumbbell side bend
Cable kneeling crunch
Donderdag: Shoulders en biceps
Dumbbell shoulder press
Dumbbell front raise
Dumbbell lateral raise
Barbell Military press
Dumbbell curl
Dumbbell incline curl
cable curl
Vrijdag/zaterdag/zondag = rust
Ik doe alles 4x8
Enkele vragen zijn: Op shouder dag train ik geen posterior deltiots, maar wel anterior twee keer. is het handig ik b.v. military press vervangen met een post. delt. oevening?
Ik lees dan af en toe dat rust zeeeer belangrijk is, is het dan handig om mijn legs/abs en shouder/biceps 1 dag op te schuiven met op woensdag rust?
Ik wil nog een maandje bulken en dan toch wel aan de cut, zat ik hiervoor minder moeten trainen , of gewoon dit schema aanhouden? (daarna cardio natuurlijk)
Is het handig om mijn reps te verhogen naar 10 om breder te worden? aangezien lage reps voor kracht en explosiviteit zijn.
General comments en kritiek is zeer welkom! Ik wil graag meer leren.
Groeten!