AndroidHealthClinic

Tijdstip HGH zetten

Dit is een geval die een vorm van tijdelijk diabetes heeft gekregen.

http://www.ergogenics.org/anabolica153.html#1

Die andere geval kan ik even niet meer vinden was volgens mij een Fransman.

Vind het maar een vreemd verhaal en sommige dingen zoals 12 liter uitpissen per dag lijken me wat overdreven.
Ook een te vaag kuurschema waarin hij sporadisch een weekje 8iu groeihormoon gebruikt...

Ik neem meer dan deze man en mijn bloedwaarden zijn prima :P

Wat interessante onderzoekjes hierover. En men moet ook rekening houden met somatostatin. Deze remt hgh productie en insuline afgifte.

Effects of Growth Hormone on Insulin Action in Man: Mechanisms of Insulin Resistance, Impaired Suppression of Glucose Production, and Impaired Stimulation of Glucose Utilization
http://diabetes.diabetesjournals.org/content/31/8/663

Physiological Concentrations of Growth Hormone Exert Insulin-Like and Insulin Antagonistic Effects on Both Hepatic and Extrahepatic Tissues in Man
http://jcem.endojournals.org/content/53/3/556.short

Effect of Growth Hormone on Carbohydrate and Lipid Metabolism
http://edrv.endojournals.org/content/8/2/115.short

INHIBITION OF INSULIN SECRETION BY SOMATOSTATIN
http://www.sciencedirect.com/science...40673673928730

In de tweede studie wordt er besproken dat er bij een 6 uur lange toediening van GH in het begin een hypo ontstaat en na 2 uur een hyper.
Hoe reflecteert dat naar ons bodybuilders die het eenmalig injecteren?

Wat vind jij aan de hand van deze studies van de 1 uur voor en 1 uur na de injectie geen carbs eten "regel" ?

Er is een verlaging van de bloedsuiker gedurende 2u na de injectie. 2de studie heeft het over insuline-gelijkende effecten. De vraag is via welke weg om hier een duidelijk antwoordt te geven. Hoogstwaarschijnlijk door zijn effecten op insuline gezien deze glucose productie in de lever kan stopzetten.

Insuline verhoogt de omzetting van glucose naar glycogen en dus opslag in de lever.

Nadien kan er zelfs een te hoge bloedsuiker optreden bij hight carb. Dit is waarschijnlijk door de stijging in somatostatin, deze blokkeerd de afgifte van insuline. Dus mogelijk is er de eerste 2u een stijging van insuline (ga ik nog een verder nazien).

Insuline verlaging verhoogt de omzetting van glycogen naar glucose in de lever. Met als gevolg hogere bloedsuiker.

Dus insuline is vrijwel altijd gelinkt aan deze effecten. En de reden waarom het zo moeilijk is diabeet te worden bij GH gebruik ligt aan de somatostatin stijging en onderdrukking van insuline. Dit verhoogt de gevoeligheid van de insulinereceptoren. Terwijl een stijging van insuline deze verlaagt, maar die zou maar 2u duren dus (als dit zo is). Ook is het gebruik van androgenen een belangrijke factor gezien deze ook insulinegevoeligheid verhogen.

Dus je moet al serieus wat verkeerds doen om diabeet van GH te worden volgens mij.

De vraag om rondom GH injecties carbs te eten is moeilijk. Normaal gezien bij gebruik van insuline moet je juist carbs eten om hypo te voorkomen (ook voordelig voor glucose opname door cellen en anabole effecten dus). Wat natuurlijk wel moeilijker is bij GH gebruik, maar er zijn mensen die zich zwakjes voelen zonder carbs rond injectie.

Dus in principe is het aan te raden carbs te eten voor en na de injectie. En na 2u juist minder carbs te eten gezien de bloedsuiker sterker kan stijgen.

Aan de hand van je bloedsuiker kan je dus al veel te weten komen wat te eten bij GH gebruik.

Na 2u is er dus in principe wel een katabool effect van GH door insulineverlaging. Eerste 2 u is anabool door mogelijk verhoogde opname glucose en dus mogelijk verhoging insuline.

Trouwens verlaagt insuline eigen GH ook. Elk hormoon heeft tenminste 1 tegengestelde.

Laatst bewerkt:
Dank voor deze input. Wil het graag aannemen maar man wat een tegenstrijdige info altijd. Niet van jou hoor Cools maar in het algemeen met betrekking tot aas en hgh.

Dank voor deze input. Wil het graag aannemen maar man wat een tegenstrijdige info altijd. Niet van jou hoor Cools maar in het algemeen met betrekking tot aas en hgh.

En hoe, je zou er duizelig van worden. Over 20 jaar zal wel uitkomen dat wat we nu doen compleet retarded is haha.

Er is inderdaad tegenstrijdige informatie en onderzoeken. Dit komt volgens mij door de tijdelijke verhoging van insuline gedurende 2u en nadien verlaging door somatostatine verhoging.

Hierdoor zien we 2 sterke, tegengestelde effecten in het lichaam door GH gebruik.

En ik denk dat het dan belangrijk om je bloedsuiker in het oog te houden om zo je voeding hierop af te stemmen.

@cools

Ik zou aan de hand van wat jij schrijft nu durven zweren dat die 1 uur voor en 1 uur na het injecteren van GH niet eten dus gewoon bro science is. Bedankt voor het ontkrachten :)

Volgende vraag. De laatste zin snap ik de redenatie niet van.
Waarom zou je dan geen insuline met GH moeten doen?
(ik neem het juist expres om bloed glucose laag te houden en GH+slin=igf1)

Ik ken ook iemand die gewoon wekker zet anderhalf / 2 uur voor wekker, dan hgh zet, verder slapen en daarna ontbijt.

Is dat achterhaald?

@cools

Ik zou aan de hand van wat jij schrijft nu durven zweren dat die 1 uur voor en 1 uur na het injecteren van GH niet eten dus gewoon bro science is. Bedankt voor het ontkrachten :)

Volgende vraag. De laatste zin snap ik de redenatie niet van.
Waarom zou je dan geen insuline met GH moeten doen?
(ik neem het juist expres om bloed glucose laag te houden en GH+slin=igf1)

Deze theorie zal waarschijnlijk onstaan zijn door de onduidelijkheden van GH op insuline afgifte. Gezien er dus een daling van bloedsuiker is tot 2u na de injectie is het volgens mij dus nadelig geen carbs te eten.

Want het is zo dat insuline een effect heeft op de gevoeligheid van de receptoren. En deze stijgt sowieso na injectie van GH, dus waarom zou je geen carbs eten dan? Behalve als eten van carbs voor nog een hogere stijging zou zorgen. Maar of dit uiteindelijk nadelig is vraag ik me af.

Nadien als insuline daalt zou je dan juist niet teveel carbs eten gezien de hogere bloedsuiker. Hoe lang deze daling duurt is de vraag (eenmaal somatostatine uitgewerkt is).

En ivm je vraag is er wel nog een interessant gegeven. Gebruik van insuline gaat eigen aanmaak verlagen en kan je receptoren met de tijd ongevoeliger maken. GH gaat tot 2u na de injectie ook glucose in je bloed verlagen, maar die effecten zullen er waarschijnlijk niet zijn tijdens insuline gebruik.

Nu 2u na die injectie daalt je insuline sterk. Dit gaat juist de insulinreceptoren gevoeliger kunnen maken. Dus inderdaad is het beter insuline een uurtje voor je GH te zetten om zo de kans op diabetes te verlagen. Op deze manier is de verhoging van insuline over de dag niet te lang.

Voor maximum anabole effecten ligt het misschien wel anders ;)

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 18:03 ----------

Ik ken ook iemand die gewoon wekker zet anderhalf / 2 uur voor wekker, dan hgh zet, verder slapen en daarna ontbijt.

Is dat achterhaald?

Geen idee waarom iemand dat zou doen :p

Laatst bewerkt:
Volgens mij indd voor dat verhaal niet ervoor/erna eten en direct een piek als je wakker wordt.
Maar zal ff navragen

• Topic Starter Topic Starter
Lees in de bijsluiter van Norditropin zie link dat mogelijke bijwerkingen bij volwassen soms bij 1
tot 10 patienten op de 1000 diabetes type 2.

http://novonordisk.nl/Images
/NL_images/Groeihormoon/BijsluiterFlexPro5mg.pdf

Op de bijsluiters staat meestal de mogelijkheid op. En de vraag is welke factoren zijn nog in het spel om diabetes type 2 dan te ontwikkelen.

• Topic Starter Topic Starter
Op de bijsluiters staat meestal de mogelijkheid op. En de vraag is welke factoren zijn nog in het spel om diabetes type 2 dan te ontwikkelen.

Dat is een goeie vraag! Volgens mij is dat per persoon verschillend.
Eetgewoonten spelen denk ik ook een belangrijke rol.
Zo hebben bepaalde bevolkingsgroepen meer kans op diabetes dan andere bevolkingsgroepen van een ander afkomst.

Dat is een goeie vraag! Volgens mij is dat per persoon verschillend.
Eetgewoonten spelen denk ik ook een belangrijke rol.
Zo hebben bepaalde bevolkingsgroepen meer kans op diabetes dan andere bevolkingsgroepen van een ander afkomst.

Gezien de effecten van GH op insuline zijn de eetgewoonten zeer waarschijnlijk een belangrijke factor.

En aanleg ook inderdaad.

Bij mijn weten wel hoor. Las ook in sniezel zijn log dat hij een soort van hypo had gehad en het ook in het begin niet zo nauw nam met het eten van carbs snel na de inject. Toen hij dat wel ging doen geen problemen meer.
Wat ik gelezen heb is als je carbs eet binnen 45-60 min na of voor de inject je diabetes kunt ontwikkelen.
Maargoed er zijn genoeg tegenstrijdige info omtrent hgh, ik neem maar het zekere voor het onzekere.

True that

Terug
Naar boven