MuscleMeat

Tim op weg naar de 100kg!

Timmeh88

Dutch Bodybuilder
Waardering
49
Lengte
1m84
Massa
106kg
Vetpercentage
15%
Vandaag, op donderdag 19 augustus, ga ik opnieuw een poging wagen mijn blog leven in te blazen. Natuurlijk doe ik dit enkel voor mezelf om progressie bij te houden, maar mochten er heren/dames mee willen lezen en/of commentaar erop willen geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen!

Laat ik gelijk vermelden dat ik de meest ideale omgeving om mij heen heb om lekker met deze sport bezig te zijn: ik woon DIRECT naast een sportschool (oftewel 10 stappen vanaf mijn voordeur en ik sta binnen in de gym), mijn vrienden/familie vinden het onwijs tof wat ik doe en stimuleren mij enorm om door te gaan EN niet te vergeten: mijn leven loopt op het moment op rolletjes, zowel in de privésfeer als in mijn studie.

Mijn 'visie' op trainen

Ik ben van mening dat elke training er toe moet doen. Dit houdt in dat zelfs wanneer ik spierpijn heb van de vorige dag, ik hier niet mijn training op aanpas, niet in tempo en niet in gewicht.

Tevens ambieer ik geen 'beachboy'- fysiek en pak dus ALLES aan, bovenlichaam en onderlichaam. Je zou kunnen stellen dat ik bodybuilding ambities heb.

Voeding en rust, de sleutels tot succes

Bovenstaande titel zegt alles, ik ben een ongelofelijke (tot op het irritante toe) perfectionist als het om voeding en rust gaat, en ben dan ook al snel chagrijnig wanneer ik te weinig eet of slaap.

'Succes' in deze sport weeg ik af in de volgende verhouding:

Training: 20%
Rust: 40%
Voeding: 40%

Eigenlijk is al het bovenstaande algemeen bekend, maar ik wil aanduiden dat ik deze 'regels' redelijk streng aanhoud in mijn alledaagse leven.

Het doel van dit blog

Ik zal mezelf (en eventuele lezers) niet gaan vervelen met voedingschema's en/of gedetailleerde beschrijvingen van mijn trainingen met aantal herhalingen en de manier waarop ik de oefeningen uitvoer.
Wat ik WEL ga doen, is aan de hand van foto's en beschrijvingen hier vastleggen hoe ik (eventueel) emotioneel en fysiek verander in de loop van de tijd.

Progressie tot nu toe:

Ik ben rond november 2009 begonnen met trainen. Hiervoor heb ik een aantal jaren aan competitie zwemmen gedaan en heb hier denk ik een bepaalde basis mee gelegd.

Dit ben ik in november 2009:

IMG_0046%5B1%5D.jpg

De basis lag er al wat, al dan wel verscholen onder een laagje vet :D.

Dit ben ik op het moment (19 augustus 2010):

BB1.jpg

BB2.jpg

BB3.jpg

image.jpg

Ik ben zelf super tevreden met de resultaten tot nu toe. Vind het naderhand wel heel jammer dat ik geen foto's van mijn rug/benen heb uit 2009 en daarvoor....was leuk geweest om mee te vergelijken! :p

Plus- en verbeterpunten

Wat zijn volgens mij mijn pluspunten:

-Schouders,buik en biceps ben ik tot op heden zeer tevreden mee.

Mijn verbeterpunten:

- Benen,rug,borst.

Het bekende verhaal, toen ik net begon met trainen besteedde ik amper aandacht aan mijn benen en bouwde hierdoor een bepaalde achterstand op in deze spiergroep. Ik ben nu goed op weg om deze achterstand weg te werken.

Hetzelfde verhaal voor rug en borst: ik trainde verkeerd en betrok bijvoorbeeld snel mijn schouders bij borstoefeningen. Werk nu erg hard om de achterstanden weg te werken en zie al duidelijke progressie.

Weer een erg grote Wall of Text na al die tijd :D ik beloof plechtig dat ik vanaf heden deze blog regelmatig zal bijwerken!

Maandag - Benen

Leg extension
Squat
Hack squat
Stiffed leg deadlift
Walking dumbbell lunge
Leg curl

Kuiten

Seated calf raise
Two legs calves raise

Dinsdag -Schouders

Front press - smith machine
Dumbbell press
Lateral raise (dumbbell)
Standing cable cross

Buik

Crunches
leg raises

Donderdag - Rug/Biceps

Deadlift
Lat pull down (voorzijde)
Horizontal lat rowing
Cable rowing (één arm)

Dumbbell curl (staand)
Concentration curl (zittend)

Vrijdag - Borst/Triceps

Incline benchpress
Incline dumbbellpress
Incline flyes

Incline extension
Triceps pull down
One arm reverse grip triceps pull down (lange naam :P)

Laatst bewerkt:
Succes en Welkom :)!

Succes en welkom.

Nice fysiek al ga je volgen alleen vind je voedingsschema niks...

Zou het zoiets doen:
1. Ontbijt: Havermout, whey, melk, banaan, creatine.
2. Brood met 100gram kipfilet/kalkoenfilet en pindakaas
3. Brood met 100 gram kipfilet of rosbief of rookvlees slankie kaas en pindakaas of Rijst met kip/vis en groentes
4. Whey+ Brinta+ melk + klein beetje noten
5.Avond eten
Trainen??
Na trainen Whey shake + creatine
Half uur daarna
6. Rijst + tonijn/kip + noten (tip bij AH kan je van die basmati 1 minuut rijst kopen)
7. Kwark

Maar zou je even gaan inlezen bij de voedingsstickies en dan even voor jezelf een schema maken in excell. Kan je precies berekenen wat je eiwitten/kolydraten/vet verhouding is + het aantal kcal wat je binnnenkrijgt.

Wat zijn je stats op de grote 3?

Goed fysiek om verder op te bouwen! Succes met loggen.

12% , zal wel iets lager zijn denk ik. Maar je kan het natuurlijk niet zeker weten :). Net fysiek al. Wat zijn je stats?

Succes !

• Topic Starter Topic Starter
Stats..de grote drie? wat bedoelen jullie exact met stats?

@teakwonboxer:

Voor het trainen neem ik nog dextrose, en ook na het trainen + 20 minuten daarna een eiwit-shake.

Volgens die gare 'eetmeter' op internet haal ik dagelijks al zo'n 3500kcal.

Ik vind je trainingsschema maar 3x niks.
Succes verder.

Even een update :p:

Heb mijn oude voedingsschema nog eens even goed onder de loep genomen en ben zo tot deze gekomen:

Ontbijt:
- Een shake bestaande uit: Havermout, whey, melk, banaan
- 4 broodjes, 2 met kipfilet en 2 met pindakaas.

9 uur:
- brood, havermout met melk.

11 uur:
- Een shake met : havermout, banaan/appeltje,melk, whey
- 3 eieren (gekookt)

13 uur:
- Rijst met kip en doperwtjes.

15 uur:

- Een roerei met wat uitjes.
- Dextrose

Hier train ik meestal

17 uur:

- Dextrose
- 20 minuten later: Whey met melk.

19 uur:
- Avondeten wat de pot maar schaft

21 uur:
- Bordje rijst + afwisselende dingen (stoofvlees,bouillon, kip, kalkoen, ei)
- Handvol nootjes (ongezouten)

23 uur:

- 500gram kwark met ananas (op eigen sap)

Zoals je kunt zien heb ik veel brood uit mijn schema weggehaald en vervangen door rijst.

Het is erg lekker en mijn maag lijkt het ook wat fijner te vinden dan al dat brood! :D

Netjes man, mooie basis.

Zal deze log ook proberen bij te houden, want je plan lijkt goed.
Check mijn log ook even, ben er gisteren 1 gestart, wel 100 kg, maar nog niet droog.

Hou ook goed in de gaten hoeveel kip je per keer neemt, want dat maak ik hier niet uit op.

suc6 en gas erop!! :D

Waar blijven de trainingen?

Tijd voor een update:

Het is lekker gegaan de laatste maanden, ik had weinig verplichtingen dus had alle tijd om goed te trainen, en vooral om heel goed te eten!
---------------------------------------------------
Stats: 2-4-2010

gewicht: 84kg
lengte: 185
BF (bodyfat): 11%

Qua voeding zit ik nog steeds heel hoog in mijn koolhydraten, echter verlies ik nog steeds vet. Ideaal zo'n snelle stofwisseling.

Eiwitten! dat blijkt dus de hele truuk te zijn! Volgens mijn berekeningen (jaja!) gebruik ik iets teveel eiwitten dan mijn dagelijkse behoefte, echter zit ik liever wat te hoog dan te laag .

Supplementen....tja! ze zijn zeker niet nodig in een goed voedingsschema maar zijn ideaal in noodgevallen wanneer je een maaltijd hebt gemist en toch je eiwitjes snel wil aanvullen.

- Whey eiwitshakes (Raw Iron van Sportfoods.nl)
- Creatine, om vocht vast te houden. (Raw Iron)
- Pre-workout pump (No-Beta van double T) , voor die lekkere pomp tijdens de training.

Foto's:

Wat onderlichaam foto's volgen nog, geen grotere spiegel in de buurt dus lastig :D

Voeding-schema:

8:00
- Bord Brinta/havermout met halfvolle melk (op gevoel, lekker dik)
- 4 boterhammen met Calvé pindakaas (geen boter/margarine)
- Eiwitshake met 1 eetlepel olijfolie (extra Virgin) en een theelepeltje creatine monohydraat.
10:00
- 6 volkoren boterhammen met kipfilet of kalkoenfilet (broodbeleg plakjes, 3 per boterham)
- Handje cashewnoten (ongezouten)
- Water/thee
12:00
- 100 gram rijst (ongekookt afgewogen) met een blikje tonijn en een groente naar keuze.
- Water/thee
15:00
- 4 boterhammen met kalkoensfilet.
- Bak boerenyoghurt met ananas (op eigen sap) en een snufje kaneel.
- Een banaan of 2.
- koffie/water/thee
16:00 (pre-workout)
- Eiwitshake
17:30 (post-workout)
- Bord brinta met halfvolle melk

19:00
Warm eten, wat de pot schaft (geen varkensvlees of andere vettigheid)

22:00
Bak kwark met ananas (op eigen sap) en evt. nog een handje cashewnoten (ongezouten)

Laatst bewerkt:
Even een vraagje m.b.t. mijn progressie: is het normaal dat het de eerste maanden extreem snel gaat qua groeien en dat dit steeds langzamer gaat? Of zit ik op een plateau? graag wat tips!

Vandaag, op donderdag 19 augustus, ga ik opnieuw een poging wagen mijn blog leven in te blazen. Natuurlijk doe ik dit enkel voor mezelf om progressie bij te houden, maar mochten er heren/dames mee willen lezen en/of commentaar erop willen geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen!

Laat ik gelijk vermelden dat ik de meest ideale omgeving om mij heen heb om lekker met deze sport bezig te zijn: ik woon DIRECT naast een sportschool (oftewel 10 stappen vanaf mijn voordeur en ik sta binnen in de gym), mijn vrienden/familie vinden het onwijs tof wat ik doe en stimuleren mij enorm om door te gaan EN niet te vergeten: mijn leven loopt op het moment op rolletjes, zowel in de privésfeer als in mijn studie.

Mijn 'visie' op trainen

Ik ben van mening dat elke training er toe moet doen. Dit houdt in dat zelfs wanneer ik spierpijn heb van de vorige dag, ik hier niet mijn training op aanpas, niet in tempo en niet in gewicht.

Tevens ambieer ik geen 'beachboy'- fysiek en pak dus ALLES aan, bovenlichaam en onderlichaam. Je zou kunnen stellen dat ik bodybuilding ambities heb.

Voeding en rust, de sleutels tot succes

Bovenstaande titel zegt alles, ik ben een ongelofelijke (tot op het irritante toe) perfectionist als het om voeding en rust gaat, en ben dan ook al snel chagrijnig wanneer ik te weinig eet of slaap.

'Succes' in deze sport weeg ik af in de volgende verhouding:

Training: 20%
Rust: 40%
Voeding: 40%

Eigenlijk is al het bovenstaande algemeen bekend, maar ik wil aanduiden dat ik deze 'regels' redelijk streng aanhoud in mijn alledaagse leven.

Het doel van dit blog

Ik zal mezelf (en eventuele lezers) niet gaan vervelen met voedingschema's en/of gedetailleerde beschrijvingen van mijn trainingen met aantal herhalingen en de manier waarop ik de oefeningen uitvoer.
Wat ik WEL ga doen, is aan de hand van foto's en beschrijvingen hier vastleggen hoe ik (eventueel) emotioneel en fysiek verander in de loop van de tijd.

Progressie tot nu toe:

Ik ben rond november 2009 begonnen met trainen. Hiervoor heb ik een aantal jaren aan competitie zwemmen gedaan en heb hier denk ik een bepaalde basis mee gelegd.

Dit ben ik in november 2009:

IMG_0046%5B1%5D.jpg

De basis lag er al wat, al dan wel verscholen onder een laagje vet :D.

Dit ben ik op het moment (19 augustus 2010):

BB1.jpg

BB2.jpg

BB3.jpg

image.jpg

Ik ben zelf super tevreden met de resultaten tot nu toe. Vind het naderhand wel heel jammer dat ik geen foto's van mijn rug/benen heb uit 2009 en daarvoor....was leuk geweest om mee te vergelijken! :p

Plus- en verbeterpunten

Wat zijn volgens mij mijn pluspunten:

-Schouders,buik en biceps ben ik tot op heden zeer tevreden mee.

Mijn verbeterpunten:

- Benen,rug,borst.

Het bekende verhaal, toen ik net begon met trainen besteedde ik amper aandacht aan mijn benen en bouwde hierdoor een bepaalde achterstand op in deze spiergroep. Ik ben nu goed op weg om deze achterstand weg te werken.

Hetzelfde verhaal voor rug en borst: ik trainde verkeerd en betrok bijvoorbeeld snel mijn schouders bij borstoefeningen. Werk nu erg hard om de achterstanden weg te werken en zie al duidelijke progressie.

Weer een erg grote Wall of Text na al die tijd :D ik beloof plechtig dat ik vanaf heden deze blog regelmatig zal bijwerken!

Laatst bewerkt:
Je vooruitgang ziet er goed uit! Ga deze blog bijhouden, is zeker de moeite waard ;). Post ook eens hoe je trainingen eruit zien, zodat mensen je daar ook feedback op kunnen geven. Suc!!

Leuk log! Die benen zien er ook al goed uit vind ik

Terug
Naar boven