Timmeh88
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 49
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 106kg
- Vetpercentage
- 15%
Vandaag, op donderdag 19 augustus, ga ik opnieuw een poging wagen mijn blog leven in te blazen. Natuurlijk doe ik dit enkel voor mezelf om progressie bij te houden, maar mochten er heren/dames mee willen lezen en/of commentaar erop willen geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen!
Laat ik gelijk vermelden dat ik de meest ideale omgeving om mij heen heb om lekker met deze sport bezig te zijn: ik woon DIRECT naast een sportschool (oftewel 10 stappen vanaf mijn voordeur en ik sta binnen in de gym), mijn vrienden/familie vinden het onwijs tof wat ik doe en stimuleren mij enorm om door te gaan EN niet te vergeten: mijn leven loopt op het moment op rolletjes, zowel in de privésfeer als in mijn studie.
Mijn 'visie' op trainen
Ik ben van mening dat elke training er toe moet doen. Dit houdt in dat zelfs wanneer ik spierpijn heb van de vorige dag, ik hier niet mijn training op aanpas, niet in tempo en niet in gewicht.
Tevens ambieer ik geen 'beachboy'- fysiek en pak dus ALLES aan, bovenlichaam en onderlichaam. Je zou kunnen stellen dat ik bodybuilding ambities heb.
Voeding en rust, de sleutels tot succes
Bovenstaande titel zegt alles, ik ben een ongelofelijke (tot op het irritante toe) perfectionist als het om voeding en rust gaat, en ben dan ook al snel chagrijnig wanneer ik te weinig eet of slaap.
'Succes' in deze sport weeg ik af in de volgende verhouding:
Training: 20%
Rust: 40%
Voeding: 40%
Eigenlijk is al het bovenstaande algemeen bekend, maar ik wil aanduiden dat ik deze 'regels' redelijk streng aanhoud in mijn alledaagse leven.
Het doel van dit blog
Ik zal mezelf (en eventuele lezers) niet gaan vervelen met voedingschema's en/of gedetailleerde beschrijvingen van mijn trainingen met aantal herhalingen en de manier waarop ik de oefeningen uitvoer.
Wat ik WEL ga doen, is aan de hand van foto's en beschrijvingen hier vastleggen hoe ik (eventueel) emotioneel en fysiek verander in de loop van de tijd.
Progressie tot nu toe:
Ik ben rond november 2009 begonnen met trainen. Hiervoor heb ik een aantal jaren aan competitie zwemmen gedaan en heb hier denk ik een bepaalde basis mee gelegd.
Dit ben ik in november 2009:
De basis lag er al wat, al dan wel verscholen onder een laagje vet
.
Dit ben ik op het moment (19 augustus 2010):
Ik ben zelf super tevreden met de resultaten tot nu toe. Vind het naderhand wel heel jammer dat ik geen foto's van mijn rug/benen heb uit 2009 en daarvoor....was leuk geweest om mee te vergelijken!
Plus- en verbeterpunten
Wat zijn volgens mij mijn pluspunten:
-Schouders,buik en biceps ben ik tot op heden zeer tevreden mee.
Mijn verbeterpunten:
- Benen,rug,borst.
Het bekende verhaal, toen ik net begon met trainen besteedde ik amper aandacht aan mijn benen en bouwde hierdoor een bepaalde achterstand op in deze spiergroep. Ik ben nu goed op weg om deze achterstand weg te werken.
Hetzelfde verhaal voor rug en borst: ik trainde verkeerd en betrok bijvoorbeeld snel mijn schouders bij borstoefeningen. Werk nu erg hard om de achterstanden weg te werken en zie al duidelijke progressie.
Weer een erg grote Wall of Text na al die tijd
ik beloof plechtig dat ik vanaf heden deze blog regelmatig zal bijwerken!
Maandag - Benen
Leg extension
Squat
Hack squat
Stiffed leg deadlift
Walking dumbbell lunge
Leg curl
Kuiten
Seated calf raise
Two legs calves raise
Dinsdag -Schouders
Front press - smith machine
Dumbbell press
Lateral raise (dumbbell)
Standing cable cross
Buik
Crunches
leg raises
Donderdag - Rug/Biceps
Deadlift
Lat pull down (voorzijde)
Horizontal lat rowing
Cable rowing (één arm)
Dumbbell curl (staand)
Concentration curl (zittend)
Vrijdag - Borst/Triceps
Incline benchpress
Incline dumbbellpress
Incline flyes
Incline extension
Triceps pull down
One arm reverse grip triceps pull down (lange naam
)
Laat ik gelijk vermelden dat ik de meest ideale omgeving om mij heen heb om lekker met deze sport bezig te zijn: ik woon DIRECT naast een sportschool (oftewel 10 stappen vanaf mijn voordeur en ik sta binnen in de gym), mijn vrienden/familie vinden het onwijs tof wat ik doe en stimuleren mij enorm om door te gaan EN niet te vergeten: mijn leven loopt op het moment op rolletjes, zowel in de privésfeer als in mijn studie.
Mijn 'visie' op trainen
Ik ben van mening dat elke training er toe moet doen. Dit houdt in dat zelfs wanneer ik spierpijn heb van de vorige dag, ik hier niet mijn training op aanpas, niet in tempo en niet in gewicht.
Tevens ambieer ik geen 'beachboy'- fysiek en pak dus ALLES aan, bovenlichaam en onderlichaam. Je zou kunnen stellen dat ik bodybuilding ambities heb.
Voeding en rust, de sleutels tot succes
Bovenstaande titel zegt alles, ik ben een ongelofelijke (tot op het irritante toe) perfectionist als het om voeding en rust gaat, en ben dan ook al snel chagrijnig wanneer ik te weinig eet of slaap.
'Succes' in deze sport weeg ik af in de volgende verhouding:
Training: 20%
Rust: 40%
Voeding: 40%
Eigenlijk is al het bovenstaande algemeen bekend, maar ik wil aanduiden dat ik deze 'regels' redelijk streng aanhoud in mijn alledaagse leven.
Het doel van dit blog
Ik zal mezelf (en eventuele lezers) niet gaan vervelen met voedingschema's en/of gedetailleerde beschrijvingen van mijn trainingen met aantal herhalingen en de manier waarop ik de oefeningen uitvoer.
Wat ik WEL ga doen, is aan de hand van foto's en beschrijvingen hier vastleggen hoe ik (eventueel) emotioneel en fysiek verander in de loop van de tijd.
Progressie tot nu toe:
Ik ben rond november 2009 begonnen met trainen. Hiervoor heb ik een aantal jaren aan competitie zwemmen gedaan en heb hier denk ik een bepaalde basis mee gelegd.
Dit ben ik in november 2009:
De basis lag er al wat, al dan wel verscholen onder een laagje vet
.Dit ben ik op het moment (19 augustus 2010):
Ik ben zelf super tevreden met de resultaten tot nu toe. Vind het naderhand wel heel jammer dat ik geen foto's van mijn rug/benen heb uit 2009 en daarvoor....was leuk geweest om mee te vergelijken!

Plus- en verbeterpunten
Wat zijn volgens mij mijn pluspunten:
-Schouders,buik en biceps ben ik tot op heden zeer tevreden mee.
Mijn verbeterpunten:
- Benen,rug,borst.
Het bekende verhaal, toen ik net begon met trainen besteedde ik amper aandacht aan mijn benen en bouwde hierdoor een bepaalde achterstand op in deze spiergroep. Ik ben nu goed op weg om deze achterstand weg te werken.
Hetzelfde verhaal voor rug en borst: ik trainde verkeerd en betrok bijvoorbeeld snel mijn schouders bij borstoefeningen. Werk nu erg hard om de achterstanden weg te werken en zie al duidelijke progressie.
Weer een erg grote Wall of Text na al die tijd
ik beloof plechtig dat ik vanaf heden deze blog regelmatig zal bijwerken! Maandag - Benen
Leg extension
Squat
Hack squat
Stiffed leg deadlift
Walking dumbbell lunge
Leg curl
Kuiten
Seated calf raise
Two legs calves raise
Dinsdag -Schouders
Front press - smith machine
Dumbbell press
Lateral raise (dumbbell)
Standing cable cross
Buik
Crunches
leg raises
Donderdag - Rug/Biceps
Deadlift
Lat pull down (voorzijde)
Horizontal lat rowing
Cable rowing (één arm)
Dumbbell curl (staand)
Concentration curl (zittend)
Vrijdag - Borst/Triceps
Incline benchpress
Incline dumbbellpress
Incline flyes
Incline extension
Triceps pull down
One arm reverse grip triceps pull down (lange naam
)
Laatst bewerkt:

!
. Post ook eens hoe je trainingen eruit zien, zodat mensen je daar ook feedback op kunnen geven. Suc!!