XXL Nutrition

Tips en kritiek gevraagd

Snorlax

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m53
Massa
55kg
Voor mijn voedingschema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/kritiek-advies-gevraagd-330402/

Ik train ongeveer 3 keer per week en ik doe altijd een full body work out dus kracht + cardio. Hier krijg ik vast kritiek op...!

Ik wil graag vet verbranden en spieren kweken. Nu ben ik 55kg en 1m53 en ik ben 21 jaar oud. Ik ben door cardio, gezond eten en krachttraining afgevallen maar zonder schema's ofzo. Nu wil ik me wel houden aan schema's en sinds een maandje of twee houd ik me aan een zelfgemaakte voeding en trainingsschema. Ik heb ze zelf in elkaar geflanst en er scheelt vast van alles aan. MAAR ik merk wel dat deze schema's mij helpen.

Even een copy paste:

Training (3x per week)

WARMING UP (CARDIO)
[ ] 15 minuten crosstrainer

BILLEN/BENEN
[ ] Leg press, vanaf 59kg, 15x8
[ ] Inner thigh, vanaf 39kg, 15x8
[ ] Outer thigh, vanaf 39kg, 15x8
[ ] Glute extension, vanaf 25kg, 15x3 (x2)

BUIK
[ ] fietsen 50x4 (zijkant buik)
[ ] rondjes vlnr èn vrnl 10x4 (x2) (onderbuik)
[ ] normaal 25x4 (midden buik)
[ ] knie-elleboog 25x2 (x2) (zijkant buik)
[ ] bal normaal 25x2 (midden buik)
[ ] bal zijkant 25x2 (x2) (zijkant buik)

ARMEN/BORST
[ ] Seated dip, 18kg, 10x5 (x2)
[ ] Chest press, 11kg, 10x5
[ ] Tricep extension, 11-16kg, 10x5

CARDIO
[ ] 45 minuten spinning of hardlopen

In totaal ben ik bijna 2 uur bezig in de sportschool per keer.

Teveel (en de verkeerde) oefeningen voor benen... Te veel buik en te weining bovenlichaam.

Ook is 15 minuten cardio als warming up onnodig.

Ik zou me meer focussen op (front) squats, stiff legged deadlifts, bench press, optrekken.... etc

je traint 3 keer per week met een full body schema... dat is prima, daar krijg je geen kritiek op.
en werken met een schema zal je bijna altijd winst opleveren, gewoon omdat je gericht bezig bent. Hoe slecht je schema ook is.

maar op hoe je schema eruit ziet.... oeioei ;)
Als je ful body wil trainen kan je je beter concentreren op compound oefeningen.
Degene die suiker muren al noemt+ overhead press (schoulder press), bent-over-row of horizontal row

als je die compounds doet, train je met bijna elk van die oefeningen ook je buikspieren mee... als je die dan daarna met nog 1, hooguit 2 oefeningen isoleert is dat zat.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt bedankt bedankt! Kunnen jullie mij dan helpen met een nieuwe schema? Ik wil vooral mijn tricep, buikspieren, benen en billen trainen.

squats, lat pulldown, lunges, shoulder press, BOR, paar armen oefeningen en als je het red pull ups erbij. 1 buik oefening op een trainings dag is genoeg als je squat.

Stronglifts 5x5, daarmee doe je alle belangrijke compound oefeningen en wordt je rug ook voldoende getraind, iets wat in jou schema helemaal niet terug komt.

Squats en deadlifts gaan voor een mooie kont en benen zorgen, geen inner en outer thigh machines.

Terug
Naar boven