MuscleMeat

Tips en Trucs tegen ACNE??

willemjan

Cool Novice
Waardering
0
beste DBB leden.

Hierbij een kort vraagje: Ik heb nu last van acne, voornamelijk op mijn gezicht en borst, schouder en rug. Het is niet erg actief maar ik heb het wel, maar het is wel te zien. Het meest op mijn gezicht waar ik me het ergst zorgen om maak!!
Dus mijn vraag is, wie dit ook ooit eerder heeft gehad en er vanaf gekomen is, of een goed middel kent dat het verminderd.
Of tips en trucs om het te verminderen??

alvast bedankt:);)

Om je vast een beetje op weg te helpen: [Link niet meer beschikbaar]

Als je even op google kijkt heb je het zo gevonden, beetje overbodig om hier nog een topic over te maken

beste DBB leden.

Hierbij een kort vraagje: Ik heb nu last van acne, voornamelijk op mijn gezicht en borst, schouder en rug. Het is niet erg actief maar ik heb het wel, maar het is wel te zien. Het meest op mijn gezicht waar ik me het ergst zorgen om maak!!
Dus mijn vraag is, wie dit ook ooit eerder heeft gehad en er vanaf gekomen is, of een goed middel kent dat het verminderd.

zwafelzeep halen bij de kruidvat.
werkt als een mother****er:D bij mij iig

Kaasschaaf.jpg

Via de dokter kan je een soort anitbioticum regelen special tegen puisten.
Zelf geen ervaring mee maar men maat gebruikt het elk jaar wel eens.
Alleen kan je het best niet gebruiken in de zomer, extreme zon kan pigmentvlekken op je huid veroorzaken tijdens kuur.

Zonnebank, scrubben, zeep die uitdroogt (echt uitdroogt!!!) en benzoylperoxide 10% helpen bij mij goed!

post dat plaatje van die chick in je avater is hier is dan geef ik je een super tip:)

ga een keto dieet doen daar krijg je pas een mooie huid van

Ik heb vele jaren last gehad van puisten totdat ik stopte met koffie drinken. Als ik nu veel red bull drink op een avond krijg ik weer last, waarschijnlijk de cafeïne dus. Misschien werkt dat bij jou ook.

Als je normaal leeft (niet extreem vet eten en bergen chocola) en nog steeds last van hebt:

Huisarts --> Dermatoloog en je niet af laten wimpelen met half werk.

Heb er zelf veel last van, inclusief littekens op borst/rug.
De antibiotica die ik heb gebruikt, doxycycline en tetracycline hebben hier weinig aan kunnen doen.
Momenteel gebruik ik een hele waslijst en is mijn acne ook daadwerkelijk sterk verminderd:
Uni Cura antibacteriële zeep ultra
Biergist elke maaltijd
Zink voor het slapen gaan
Benzoylperoxide! droogt uit maar werkt uitstekend
Groene thee

Hoop dat je er wat aan hebt, mij heeft het veel geholpen.

beste DBB leden.

Hey willemjan,

Woon jij in de buurt van heiloo toevalig?:D

beste wat je kunt doen is bij je huisarts roacutane vragen , helpt beter dan wat dan ook ! je krijgt er wel een droge huid van en ook je lippen zul je vaak moeten insmeren

NIET met je vingers aan je gezicht zitten. Zo breng je allemaal viezigheid in die poriën, die puisten veroorzaken.

Teveel van vit. B12 zou blijkbaar acne kunnen veroorzaken:

"Deterioration of acne vulgaris or eruption of an acneiform exanthema could be established during treatment with vitamin B6 and/or vitamin B12 in 14 patients. Females were by far the more frequently affected. The appearance of skin symptoms, even outside the age groups typically affected by acne vulgaris is characteristic. The clinical appearance of acneiform exanthema occurring during treatment with vitamin B6 or B12 consists of loosely disseminated small papules or papulopustules on the face (especially on the forehead and chin), on the upper parts of the back and chest and spreading to the upper arm. The pathogensis of the change is not yet certain. The acneiform rash generally fades within a short time after vitamin B6 or vitamin B12 treatment has been stopped."

Misschien gebruik je vitamine suplementie? In multivitamine zit vaak een teveel aan vitamine B6 en B12, bij de mijne zit er 300% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid...
Geen goede bron maar het is ook zo laat he:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nkpos=2&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
Edit: En nu lees ik weer een artikel dat zegt dat B12 sups acne kunnen verminderen???.Ik ga er morgen wel meer over zoeken.

Laatst bewerkt:
Het ligt een beetje aan of je echt acne hebt of gewoon last van jeugdpuistjes. In het tweede geval kun je het mogelijk af met uitwendige middelen zoals benzoylperoxide op het moment dat er zich iets voordoet. Mogelijk zal je voeding ook effect hebben op de mate van aanwezigheid, dit zul je zelf moeten testen door bepaalde zaken weg te laten (kaas, melk, teveel eiwit, chocolade etc).

In het geval van acne (grote, pijnlijke rode plekken) kun je het beste naar je huisarts gaan en ik zou zeggen direct te pleiten voor roaccutane. Het is een paardenmiddel maar het werkt echt perfect. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit het beste is van alles wat ik ooit gebruikt heb. Ik had een rug vol en ben nu (bijna) helemaal schoon. Wel moet ik op mijn voeding letten en kan ik bijvoorbeeld bij verkeerde whey weer last krijgen, maar dan wel in een veel kleinere mate (1 a 2 plekken).

Zelf geloof ik niet zo in het wassen met zeep en dat je niet in de buurt mag komen met je vingers. Acne komt van binnenuit, zalfjes helpen alleen de tijdelijke ontsteking te remmen.

eraf blijven helpt voor mij het beste en andere kan je roa proberen al die andere zalfjes zou ik niet doen ik had zelfs de zwaarste met roa erin nou je hele gezicht gaat stuk 5 keer per dag insmeren met vet omdat anders de vellen erbij handen en nog helpt het niet

Terug
Naar boven