MuscleMeat

Tips en Trucs tegen ACNE??

NIET met je vingers aan je gezicht zitten. Zo breng je allemaal viezigheid in die poriën, die puisten veroorzaken.

bij de meeste mensen komen puisten van binnenuit, natuurlijk moet je er sowieso niet met vieze vingers aan gaan zitten kloten want dan kan het wel infecteren

Ook ervoor zorgen dat je altijd op een zuivere kussensloop slaapt!
Als je kussensloop al even niet meer ververst is neemt ze minder zweet op en verstoppen je porien dus sneller! Dit geeft dus acné.

• Topic Starter Topic Starter
Ook ervoor zorgen dat je altijd op een zuivere kussensloop slaapt!
Als je kussensloop al even niet meer ververst is neemt ze minder zweet op en verstoppen je porien dus sneller! Dit geeft dus acné.

Ik denk dat dat het is!:o
Mijn kussenloop kom uit het jaar 1996.

Even wat geld opzij leggen voor een nieuwe:p

Heb er zelf veel last van, inclusief littekens op borst/rug.
De antibiotica die ik heb gebruikt, doxycycline en tetracycline hebben hier weinig aan kunnen doen.
Momenteel gebruik ik een hele waslijst en is mijn acne ook daadwerkelijk sterk verminderd:
Uni Cura antibacteriële zeep ultra
Biergist elke maaltijd
Zink voor het slapen gaan
Benzoylperoxide! droogt uit maar werkt uitstekend
Groene thee

Hoop dat je er wat aan hebt, mij heeft het veel geholpen.

Mja, weet je, al die dingen zullen misschien best een klein beetje effect hebben, maar als je echt last van acne hebt moet je gewoon aan de medicatie, en niet aan allerlei van die dingetjes die slechts weinig effect hebben.

Veel mensen blijven zo lang met acne rond lopen. Ik heb het zelf ook lang zo gedaan. Als ik iemand een advies kan geven als je last hebt van acne is; ga naar de huisarts en regel een verwijzing naar een dermatoloog. Daar krijg je gewoon shit die echt werkt.

Roaccutane is een goed middel. Ik heb er zelf ook om lopen zeuren bij de dermatoloog maar kreeg het niet. Achteraf ben ik daar wel blij om want nu met Eryacne gel en Differin gel ben ik er ook vanaf (ik zou de roaccutane anders hebben gekregen tijdens mijn buitenlandse periode en had dus heel mijn tijd in Berlijn niet kunnen drinken, wat klote was). Waar het om gaat is dat dingen als zink, biergist, vitb5, groene thee en dat soort shit misschien best zullen helpen tegen hele lichte acne en echt wel bij zullen dragen aan een betere huid, maar ze zullen een dikke acne rush echt niet weg werken.

Dus: regel werkende medicatie en leef verder gezond. Ik was bv wel elke avond mijn haren zodat ik niet de hele nacht door de gel om mijn kussen lig te rollen. Maar dat lijkt me een beetje logisch.

Ik heb geen berichten in het topic gelezen en misschien is dit al gezegd maar here goes:

Ik ben nu 20 en heb vanaf mn 12/13 last gehad van erge acne. Kleine puistjes, mee-eters maar ook enorme onderhuidse ontstekingen.

Ik heb toen mn hele leven lang daadwerkelijk alles, echt ALLES geprobeerd. Voeding, cosmetica maar ook dermatologische producten.

Het enige product in de wereld die je daadwerkelijk van je problemen afhelpt is Roacutane en dan de echte Roacutane geen namaak versie. Bij interesse PM me even en dan geef ik je het adres van een top dermatoloog in Amsterdam die het zonder problemen voorschrijft.

Ik ben nu al een jaar zo glad als babybillen en voel me gewoon uitstekend. Onthou wel dat de bijwerkingen heel erg zijn en je moet het er voor over hebben. Je lippen scheuren constant, je neus is gortdroog en bloed steeds als je er net te hard aan zit. Minder eetlust, minder libido, etc. Natuurlijk verschilt dit per persoon maar het zijn veel voorkomende bijwerkingen.

clindamycine werkt wel redelijk goed, wel alleen op doktorsvoorschrift te verkrijgen

Wat ik momenteel doe is:

• Biergist, 3x per dag. Hiermee reinig je je bloed.
  • Benzoylperoxide 10% 1x per dag. Hiermee voer je onderhuids afvalstoffen weg en voorkom je het ontstaan van nieuwe acne.
  • Scrub creme, 1x per week. Hiermee haal je dode huidcellen weg.
  • Dag/Nacht-creme 1x per dag. Hiermee zorg je dat overgebleven wondjes sneller herstellen.
  • Water drinken.
  • Karnemelk ipv normale melk.
  • Voldoende groente om voldoende mineralen binnen te krijgen.
  • Om de 2-3 dagen stomen om mijn porieen open te krijgen.
  • Tot slot kun je puistjes doen uitdrogen door er een soort van klei op te doen die gebruikt wordt bij kleimaskertjes.

idd roaccutane...
ik doe wekelijks 2 sauna'tjes na de training ook
(voordelen van een niet hardcore gym dan weer)
als ik die laat vallen dan heb ik 2 weken erna trug 3 puisten

zonnebank maar zonder olie's ofz ervoor of erna... dan werd ik mss wel iets bruiner maar kreeg ik ook meer puisten van en dat was het NIET waard (1x week)
veel water drinken ook
en gezond eten maarja ... zoveel verschil geeft dat bij mij nu ook niet hoor

ohja en als je een te VETTIGE huid hebt
peelingcremekes met fruitzuur ipv korrels maar ook maar 1a2 keer per week

Terug
Naar boven