XXL Nutrition

Tips net beginnen maar waar

wijnberg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Hallo allemaal,

ik heb een aantal vragen over hoe en wat om te beginnen.

Ik ben 20 jaar oud 185cm lang en weeg 70 kilo ( ik ben best mager) en ga 3x in de week naar de sportshool, ik ben pas begonnen met sporten maar heb geprobeerd op te zoeken wat nou het beste is voor beginners.

Zo heb ik verschillende dingen gehoord over spiergroepen verdelen over 3 dagen of alle spiergroepen in de 3 dagen meepakken, en ook over het gebruiken van shakes de een zegt dat herstel shakes goed zijn als je 3x in de week sport en hoe zit het met andere shakes is dat nodig?

ik zou het graag tips krijgen ik weet dat ik net begonnen ben en nog een beginner ben daarom zou ik graag tips krijgen ook met dingen die ik hier niet in vermeld heb! alvast bedankt!

Doe het stronglifts programma of starting strength. Je kunt beide even googlen :)

Verder zou ik even berekenen hoeveel Kcal je nodig hebt en daar je voeding op aanpassen. Met of zonder shakes.

Neem aan dat je in een sportschool traint? Laat je daar begeleiden en een schema voor je maken en post deze hier. Verder begin je net en moet nog maar blijken wat voor JOUW werkt. Sowieso beginnen met een schema zoals hierboven gezegd word. Eerst maar een jaar massa en kracht bouwen!

Shakes kunnen een prima toevoeging zijn aan je voeding kijk maar eens op de site van een boardsponser zoals B&F.

Terug
Naar boven