XXL Nutrition

tips wat beter kan?

ik dacht het alleen maar ergens te lezen hoor. als jullie dan gelijk zo aangevallen doen.
heb ik geen zin in. want ik kom om te leren, en niet voor ruzie
Als je komt om te leren, moet je natuurlijk openstaan voor de reacties die je krijgt van mensen die al net iets ouder zijn, meer trainings- en levenservaring hebben.

We gaan echt geen absurde dingen vertellen. Ruzie kan altijd vermeden worden, door gwn twee keer natedenken voor je reacties geeft op de mensen die je echt goede raad geven. Raad die jij vroeg!

Vriendelijke groeten

had dat ergens gelezen maar als jij denkt dat je het goed weet. moet jij het weten.
hoef je niet gelijk zo opgefokt te doen. en hoef helemaal geen kast te zijn.
je hoeft niet meer te reageren want je doet beetje te bijdehand

niks mis met je testosteron in ieder geval :thumbs: flink aan het puberen

knap voor 13j denk ik zo!

ik train heel licht dat heb ik mezelf al aangeleerd vanaf heb begin want als je te zwaar traint is slecht voor je. en je word helemaal opgeblazen, en als je licht traint, krijg je veel meer kracht. en word je niet zo'n kast. dus heb et licht opgebouwd.

maar hartelijk bedankt voor je reactie!

hoi Rick..
dat je dit ergens gelezen hebt geloven we graag. Wij weten namelijk ook dat dit nog vrij regelmatig beweert wordt. Alleen.... het klopt niet. Het is een broodje aap verhaal.
Dat is wat we je proberen te vertellen. Je kan op internet heel veel dingen lezen... maar niet alles wat er staat is waar.

Wat voor jou belangrijk is is dat je de oefeningen die je doet op de goeie manier uitvoert.
Je mag de gewichten geleidelijk aan zwaarder maken, maar je uitvoering van de oefening mag niet slordiger worden omdat het gewicht eigenlijk te zwaar is.
Als je bijvoorbeeld een biceps curl doet dan hoort je schouder/ rug stil te blijven, alleen je hand/onderarm beweegt. Als je de gewichten te zwaar pakt zal je merken dat je met je schouder/rug mee gaat trekken... dan is het te zwaar en doe je de oefening niet goed meer.
En dat gaat zo voor alle oefeningen. Zolang je de oefening correct kan uitvoeren mag je zwaarder gaan, maar als je gaat cheaten, ga je te zwaar.

oefeningen met bodyweight zijn echt ideaal op jouw leeftijd.
push-up, pull up, chin up, bech dips
handstand push up
pistol squat
en nog veel meer....
ik wou dat ik nog zo jong was.... dan kon ik die ook allemaal leren ;)

oefeningen met bodyweight zijn echt ideaal op jouw leeftijd.
push-up, pull up, chin up, bech dips
handstand push up
pistol squat
en nog veel meer....
ik wou dat ik nog zo jong was.... dan kon ik die ook allemaal leren ;)

^ Dit dus.

Succes ermee.

idd beetje bodyweight oefeningen, als je dalijk 15-16 bent ga je naar een leipe sportschool en tik je de grootste meneer aan en vraagt of hij je kan helpen

zolang het skinnie niet is zal je dan waarschijnlijk geluk hebben

• Topic Starter Topic Starter
ik snap het nu. bedankt voor jullie reacties!

Terug
Naar boven