AndroidHealthClinic

Tips

Maxovic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Hello mensen, ik zou graag even jullie advies willen over het volgende:

Ik ben nu zo'n 5 weken bezig met beter eten en meer bewegen. Sinds 2 weken fiets ik ook fulltime naar school (400 min per week). Voel me heerlijk en ben in 5 weken 7 kilo afgevallen, prima resultaat denk ik :p Nu zit ik alleen met het volgende, ik heb nu vakantie en fiets dus niet elke dag naar school, hebben jullie misschien nog goeie tips voor bewegen? Ik zat zelf te denken aan hardlopen maar ik weet niet hoe ik dat precies goed moet gaan opbouwen :( Tips tips tips aub? Ze zijn welkom :D!

Groetjes

Crosstrainer, fietsen, roeien, zwemmen, hardlopen, fappen, noem maar op...

Hardlopen zou ik alleen niet doen met jouw gewicht.. Niet goed voor de knieen.

Als je wilt hardlopen zou ik dit rustig opbouwen, veel mensen willen té snel té veel en lopen zichzelf naar de klote.

Wat je zou kunnen doen om te beginnen is een relaxt stukje interval lopen( niet intensief, rustig aan doen ) gewoon 1 minuut wandelen afgewisseld met 2 minuten hardlopen( oid, hangt ervanaf hoe goed je conditie is en hoe vaak je al hardgelopen hebt )

Zorg ook voor goede schoenen als je vaker wilt hardlopen, scheelt blessures.

Een profiel en een trainingsschema aanmaken op www.myasics.nl.

Veel beginnende hardlopers (waaronder ik, een jaar geleden) lopen zoals STRNGR zegt te snel, te hard en te ver, met blessures zoals een scheenbeenvliesontsteking tot gevolg. Op de site kan je een schema aanmaken dat afgestemd is op jouw profiel.

idd, rustig opbouwen, + je kan de fiets toch pakken, fiets je lekekr langs school, leuker als naar school :p

Als je wil afvallen is hardlopen/fietsen/... het beste wanneer je gaat tot je net zweet,
niet te ver gaan, zo val je het meeste af in ieder geval.
Des te hoger dan je inspanning, des te hoger je conditie ook wordt
Door harder te lopen of te fietsen ga je uiteraard ook wel afvallen
maar het is effectiever wanneer je net je grens hebt van het zweten

ik zou dan gewoon de crosstrainer pakken..

Terug
Naar boven