AndroidHealthClinic

Toch meer asielzoekers?

Brr de asielzoekers zijn weer uit op onze belasting centen. Ik bedoel hoe erg kan het nou zijn in een land als Irak he, laat ze maar lekker daar blijven. Hier in Nederland wordt genoeg geklaagd, dus zoveel leuker kan het hier niet zijn.

p.s. dit is sarcasme

Kan Wilders er weer kamervragen over stellen. Dit soort cijfers kan je pas beoordelen als je maanden verder bent, lastig te zeggen of sprake is van een trend.

vol

=

vol

:D

Het gaat de complete wereld over dat verhaal over het generaal pardon. Mensen die niets te verliezen hebben gaan het gewoon weer proberen. Van Irakezen kan ik het me goed voorstellen dat ze daar niet willen/kunnen blijven.

dat berichtje verspreid zich zo vlug .....en die mensen proberen het gewoon ;was toen toch ook met de bijlmerramp ze kwamen ineens overal vandaan en ze woonden allemaal in de bijlmer toevallig

Laten we het ook niet overdrijven (ok bijna onmogelijk op DBB), het gaat niet om duizenden asielzoekers extra en al helemaal niet om de tienduizenden extra die voorspeld waren. Het gaat hier om enkele honderden asielzoekers extra per maand. Daarbij, de procedure is niet veranderd en er zal dus net zo goed worden afgewezen mocht er geen grond zijn voor asiel.

In 2006 was er juist in de eerste maanden een grotere instroom van asielzoekers en nu lijkt het omgekeerd. Lage instroom begin van het jaar, iets hoger aan het einde.

CBS geeft overigens aan dat in het derde kwartaal er 2470 asielaanvragen waren. Dat is lager dan in de vergelijkbare periode vorig jaar en verder in lijn met de eerste 2 kwartalen van dit jaar. Paniekvoetbal dus, aanzuigende werking van het pardon is totaal niet bewezen. CBS heeft de cijfers dus wel, de Gelderlander moet iets beter zijn best doen.

CBS StatLine

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zal gewoon aanwakkeren totdat het weer op het oude niveau zal komen;)
En Irak is de afgelopen jaren al aan de gang, dus dat dat nu ineens het geval is is ook een beetje sterk he.

Familie op bezoek gehad tijdens de vakantie (juli augustus). Die zeggen allemaal hoe mooi het hier is en dat generaal pardon wel een keer in de 8 jaar word toegepast (zolang duurt het hier toch wel voordat de procedures zijn afgelopen) en volia je bent NL-er:D

Zal gewoon aanwakkeren totdat het weer op het oude niveau zal komen;)
En Irak is de afgelopen jaren al aan de gang, dus dat dat nu ineens het geval is is ook een beetje sterk he.

Erg voorbarig en de instroom uit Irak is al een tijdje stabiel. De cijfers wijzen tot nu toe uit dat er geen aanzuigende werking is. Al helemaal niet als je de cijfers van het CBS gebruikt i.p.v. een onvolledig krantenartikel.

Natuurlijk zullen er een aantal hier het liefst volledig de instroom op 0 zetten of nog beter op een negatief getal.

Erg voorbarig en de instroom uit Irak is al een tijdje stabiel. De cijfers wijzen tot nu toe uit dat er geen aanzuigende werking is. Al helemaal niet als je de cijfers van het CBS gebruikt i.p.v. een onvolledig krantenartikel.

Natuurlijk zullen er een aantal hier het liefst volledig de instroom op 0 zetten of nog beter op een negatief getal.

Hehe als 1e ;) aan het einde van de zin.
Punt 2 zal het best nog wat steigen hoor.
En idd ik zie liefst een 0 of een -. Vind je dat raar?
Is het hier nu zo perfect? Kijk eens naar Amsterdam? 35 marokaanse straat jochies die ze niet de baas kunnen?
En er komen 1000-en met problemen het land binnen. Zolang het hier niet op de rit is, zou dat niet moeten kunnen.
Bepaalde wijken durft de politie eigenlijk niet in. Maar we laten wel mensen hier naar binnen, die na een tijd in zo'n wijk terecht komen. Geen toekomstperspectieven hebben, en vrolijk mee gaan doen met de rest van het gajes:D

En er komen 1000-en met problemen het land binnen. Zolang het hier niet op de rit is, zou dat niet moeten kunnen.

Zolang wij oorlog voeren in het buitenland moet je het niet gek vinden dat er minstens een aantal mensen uit die of omringende landen hier komen...

Hehe als 1e ;) aan het einde van de zin.
Punt 2 zal het best nog wat steigen hoor.
En idd ik zie liefst een 0 of een -. Vind je dat raar?
Is het hier nu zo perfect? Kijk eens naar Amsterdam? 35 marokaanse straat jochies die ze niet de baas kunnen?
Bepaalde wijken durft de politie eigenlijk niet in. Maar we laten wel mensen hier naar binnen, die na een tijd in zo'n wijk terecht komen. Geen toekomstperspectieven hebben, en vrolijk mee gaan doen met de rest van het gajes:D

Je verwart asielzoekers met de instroom van gezinsherenigers. Er is volgens mij nooit 1 Marokkaan als vluchteling hier naar toe gekomen, dus ik begrijp niet wat die te maken hebben met het asielvraagstuk.

Door een aantal partijen werd aangegeven dat er een gigantische stroom asielzoekers naar Nederland zou komen vanwege het generaal pardon. De cijfers wijzen echter anders uit.

Overigens verdient opvang in de regio de voorkeur (voordat we daar weer een discussie over krijgen herhaal ik dat punt voor de miljardste keer).

Aangaande de problemen in Slotervaart. Er zijn er 4.500 die geen problemen veroorzaken maar wel een harde kern van zo'n 100 die wel veel overlast veroorzaken. Dus waar hebben het eigenlijk over. Zoals altijd maar de meerderheid de schuld geven van wat een minderheid uitspookt?

Je verwart asielzoekers met de instroom van gezinsherenigers. Er is volgens mij nooit 1 Marokkaan als vluchteling hier naar toe gekomen, dus ik begrijp niet wat die te maken hebben met het asielvraagstuk.

Door een aantal partijen werd aangegeven dat er een gigantische stroom asielzoekers naar Nederland zou komen vanwege het generaal pardon. De cijfers wijzen echter anders uit.

Overigens verdient opvang in de regio de voorkeur (voordat we daar weer een discussie over krijgen herhaal ik dat punt voor de miljardste keer).

Aangaande de problemen in Slotervaart. Er zijn er 4.500 die geen problemen veroorzaken maar wel een harde kern van zo'n 100 die wel veel overlast veroorzaken. Dus waar hebben het eigenlijk over. Zoals altijd maar de meerderheid de schuld geven van wat een minderheid uitspookt?

Ik verwar niks. Beide komen uit een andere cultuur. Die cultuur veroorzaakt alle problemen (misschien wat overdreven maar wel 90%) tussen de allochtonen en autochtonen in NL.
Waar storen de meeste autochtonen zich aan:
Gebrekkig NL, Moskeeen, Hoofddoeken, Burka's, omgang met vrouwen, luidruchtig gedrag enz. Meerendeel dus toch cultuur.

Doordat die 4500 die 100 niet goed opvoeden gaat het verkeerd:D

Het ging hier om de zogenaamd aanzuigende werking van een generaal pardon. Een aanzuigende werking die voorlopig dus nog onbewezen is. Ik zeg voorlopig maar ga er vanuit dat de trend hetzelfde blijft qua instroom en er dus helemaal geen aanzuigende werking is.

De asielprocedure is al een stuk strenger geworden, dat weten asielzoekers ook. Naar Nederland komen als gelukszoeker is er gewoon nog amper bij, of je moet de boel wel heel erg goed kunnen flessen. Geloof dat sommigen amper beseffen wat voor ambtelijke molen je doormoet voordat een asielaanvraag positief wordt beoordeeld.

Van die 4500 kan je er zeker nog 4000 afhalen die regelmatig met justitie in aanraking komen, uitkeringsfraude plegen enz. Dus 500 zullen er dan wel ok zijn.

Van die 4500 kan je er zeker nog 4000 afhalen die regelmatig met justitie in aanraking komen, uitkeringsfraude plegen enz. Dus 500 zullen er dan wel ok zijn.

Cijfers? Bewijzen? Of gaan we de discussie weer voeren over welk percentage van een groep crimineel is? Lijkt me redelijk off-topic overigens maar in het meest extreme geval is 20% van de groep jongeren in aanraking geweest met justitie. Dat is dus geen 4.000 van de 4.500.

Maar goed het ging hier om de niet bewezen aanzuigende werking van een generaal pardon. Kan niet wachten tot Wilders er kamervragen over stelt.

Zal zo ff een stukje posten in het voordeel van Eric:D

De criminaliteit onder Antilliaanse jongeren is meer dan eens hoger dan gemiddeld. In Nijmegen wonen 537 Antilliaanse jongeren tussen de 12 en 24 jaar. Van hen waren er vorig jaar 42 crimineel actief. Op het totale aantal criminele jongeren in Nijmegen - in 2006 1060 (van de 30.310) is dat een gering aantal. "Maar relatief gezien is het veel", stelt wethouder Scholten. Ook de werkloosheid onder Antillianen is relatief hoog, net als het aantal leerlingen dat voortijdig de school verlaat.

Hele artikel:
De Gelderlander

Criminaliteit onder asielzoekers is een stuk lager dan bij Antilianen of Marokkanen. Als criminaliteit dus een argument is om asielzoekers te weren is dat een wel erg zwak argument.

Maar goed, ik wacht nog op een definitief bewijs van de aanzuigende werking van het pardon. Misschien dat bij de cijfers van het volgende kwartaal er alsnog kamervragen gesteld kunnen worden door Wilders en TON.

Terug
Naar boven