- Waardering
- 52
Ik blijf het een hele asielbeleid een vreemd verschijnsel vinden. Het zal altijd een druppel op een gloeiende plaat blijven om een klein deel van de mensen die het slecht hebben (namelijk het deel dat een vliegticket kan betalen, dus per definitie niet eens de allerzieligste mensen) hier onderdak te geven. Soms heb ik wel eens de indruk dat het meer om het sussen van het geweten gaat dan om iets anders. De ellende van de wereld kun je per definitie niet oplossen door iedereen hierheen te halen, daar is gewoon niet genoeg capaciteit voor. Het is dan in mijn ogen onzin om het dan toch een beetje te doen, je kan beter kijken naar maatregelen die wel potentie hebben het probleem daadwerkelijk op te lossen. Zeker ook omdat juist de mensen die in hun eigen land iets kunnen betekenen het als eerste kunnen betalen om weg te gaan, je draagt dus bij aan een verslechtering van de situatie in het thuisland.
Is het niet veel beter om te werken naar een constructieve oplossing in de regio waar iederéén mee geholpen is, in plaats van wat bofkonten uit te verkiezen om te mogen wonen in dit overbevolkte land en de rest te laten creperen? In Elsevier werd laatst becijferd dat een allochtoon gezin hier naartoe halen de maatschappij gemiddeld rond de 250.000 euro kost. Kun je dat geld niet veel efficienter besteden door mensen in de regio te helpen?
Is het niet veel beter om te werken naar een constructieve oplossing in de regio waar iederéén mee geholpen is, in plaats van wat bofkonten uit te verkiezen om te mogen wonen in dit overbevolkte land en de rest te laten creperen? In Elsevier werd laatst becijferd dat een allochtoon gezin hier naartoe halen de maatschappij gemiddeld rond de 250.000 euro kost. Kun je dat geld niet veel efficienter besteden door mensen in de regio te helpen?

Het is gewoon zo dat jij van de cijfertjes bent maar als je die niet hebt , je graag refereert naar je eigen ervaringen. Zowel naar de probleemwijk waar je werkt als naar de wijk waar je woont....