AndroidHealthClinic

Tom steekt vuurwerk af.

Bezoekers in dit topic

Die jonge maakt volgens mij een grapje or.

[Corky mode on]
Ow pas op, pas op straks knalt die.
Wat mooi, wat mooi
Oow ik heb een vuurwerkje afgestoken.

[/Corky mode off
 
dat is echt een mongool en een heel oud filmpje, aan zijn taal te horen is het een spakenburger, spakenburg ligt 12km hiervandaan en zit volg met inteelt, je helft heet de graaf van zijn achternaam dus ik kijk er niet raar van op waarom die jongen zo doet
 
ok speak up: wie heeft die jongen paddo's gevoerd?
 
Waren er maar meer kinderen zoals Tom.

De pure verbazing en verrukking die Tom ervaart is idd prachtig en eerlijk.

Beter een ons geluk dan een pond verstand!

We kijken naar Tom en denken 'god wat een maf kind', maar ondertussen is het Tom die een plezierige en totaal onschuldige ervaring heeft. Wij ergeren ons en beoordelen hem. In onze relatieve wijsheid t.o.v. Tom is ons relatieve geluk véél kleiner. Misschien hooguit het gevoel dat we blij zijn niet zo te zijn. Maar op welke grond is dat een juist veronderstelling? We streven allemaal geluk na, moeten er hemel en aarde voor verzetten om het te vinden (en dan nog is het de vraag of we het hebben) en hier is Tom: totaal in de wolken met z'n stukje vuurwerk.

Wat dat betreft zouden we wat vaker naar onze lieve mensen met bijvoorbeeld het down syndroom moeten luisteren die spontaan op straat gaan zingen of zo. Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers op die mensen, de enige reden dat ik dergelijke zaken niet doe is 'schaamte' voor wat een ander er mogelijk van denkt en zegt. Terwijl uit (volle borst) zingen in feite wel een donders mooi iets is (als ik dronken ben iig wel) :D

Soort van 'zinloze' blijdschap om het 'zinloos' geweld wat tegenwicht te bieden. (Het bijv. naamw. 'zinloos' is in beide gevallen nogal in tegenspraak met het onderwerp, maar om diametraal tegenover elkaar staande redenen.)

Misschien wel de onderbewuste reden dat ik straatmuzikanten altijd wat geld geef. :)
 
Hier moet ik builderB wel gelijk geven, al heb ik geen flauw idee wat 'diametraal tegenover elkaar staande redenen' betekent. I get the point ;)
Mooi om te zien dat sommige mensen gewoon zingend op de fiets zitten, onderweg naar werk. Of dat er nog een deuntje wordt gefloten, terwijl je in de stad loopt.
What's wrong with happiness?

Toch denk ik dat dit ventje het gewoon speelt.
 
dat is echt een mongool en een heel oud filmpje, aan zijn taal te horen is het een spakenburger, spakenburg ligt 12km hiervandaan en zit volg met inteelt, je helft heet de graaf van zijn achternaam dus ik kijk er niet raar van op waarom die jongen zo doet

Woonde je nou 12km van Spakenburg of woon je in Spakenburg zelf?
:D
 
Bekijk Tom eens goed qua mimiek en lichaamstaal. Als hij dat kan acteren is het sterk, ik geloof het iig niet. Wie laat zich anders compleet herkenbaar als een verstandelijk achtergestelde op het intenet gooien? Als het een grap was zou dat wel op 1 of andere manier duidelijk geworden zijn.

Maar verder is het mooi dat hij zo verrukt is over een klein stukje vuurwerk, dat wel. Wat een spannend leven moet hij ook hebben zeg.
 
Hier moet ik builderB wel gelijk geven, al heb ik geen flauw idee wat 'diametraal tegenover elkaar staande redenen' betekent. I get the point ;)
Mooi om te zien dat sommige mensen gewoon zingend op de fiets zitten, onderweg naar werk. Of dat er nog een deuntje wordt gefloten, terwijl je in de stad loopt.
What's wrong with happiness?

Toch denk ik dat dit ventje het gewoon speelt.

Het ging om 'zinloos' plezier en 'zinloos' geweld. De betekenissen van 'zinloos' in de twee gevallen staan diametraal, d.w.z. recht tegenover elkaar. Alsof ze elkaars tegenpool zijn.
->
Plezier is in feite nooit zinloos (al kan de aanleiding nogal kwaadaardig zijn natuurlijk), geweld is in 99% van de gevallen totaal zinloos. De 1e % die overblijft als 'nuttig' is een 'legitieme' reactie op de andere 99%
Er bestaat dus nauwelijks zinloos plezier en zinloos geweld is eigenlijk een kromme manier om de realiteit weer te geven.

Bekijk Tom eens goed qua mimiek en lichaamstaal. Als hij dat kan acteren is het sterk, ik geloof het iig niet. Wie laat zich anders compleet herkenbaar als een verstandelijk achtergestelde op het intenet gooien? Als het een grap was zou dat wel op 1 of andere manier duidelijk geworden zijn.

Maar verder is het mooi dat hij zo verrukt is over een klein stukje vuurwerk, dat wel. Wat een spannend leven moet hij ook hebben zeg.

Zijn mimiek en spraak waren idd voor mij ook de reden om mijn eerste post in het topic te maken. Zulke zaken kan je imo redelijk snel zien.
 
En dan raapt die IDIOOT et nog op ook.. OK blijdschap is één ding, maar dit is net zoiets als toen ik me afvroeg waar dat rod knopje voor was in de auto. Ik erop drukken, het sprong terug, ik trok het eruit, een mooi rondje, en de binnekant gloeide mooi rood.. ikv roeg me af of het warm was, en AU het was dus idd een sigarette aansteker ??? (het is nog redelijk goed gekomen met mij hoor:))
 
En dan raapt die IDIOOT et nog op ook.. OK blijdschap is één ding, maar dit is net zoiets als toen ik me afvroeg waar dat rod knopje voor was in de auto. Ik erop drukken, het sprong terug, ik trok het eruit, een mooi rondje, en de binnekant gloeide mooi rood.. ikv roeg me af of het warm was, en AU het was dus idd een sigarette aansteker ??? (het is nog redelijk goed gekomen met mij hoor:))

Hmm, dus je wil nu eigenlijk beweren dat Tom je broertje is?
:D
 
jammer ik denk hij knalt ze klauw er af :)
 
Back
Naar boven