Fitness Seller

Tonijnsalade

Bezoekers in dit topic

kakaa

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2006
Berichten
478
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
96kg
Ipv tonijn uit blik heb ik dit vandaag gekocht. Ik zag wel dat er behoorlijk wat gr vet inzit (16gr vet volgens mij per 100gr)...nou is mijn vraag of dit goede vetten zijn of kun je tonijnsalade liever vermijden?
 
ligt eraan wat voor vetten er inzitten als het alleen de vetten van de tonijn is dan zijn het onverzadigde vetten en dat is juist goed voor je...
 
dat is dus mijn vraag, welke vetten ;)
 
waarom maak je het niet zelf uit een blikje tonijn + extra's?
 
zal wel boordevol mayo zitte
 
kakaa zei:
Ipv tonijn uit blik heb ik dit vandaag gekocht. Ik zag wel dat er behoorlijk wat gr vet inzit (16gr vet volgens mij per 100gr)...nou is mijn vraag of dit goede vetten zijn of kun je tonijnsalade liever vermijden?

Tonijnsalade zit nagenoeg geen tonijn in en veel verzadigde vetten. Ook worden er vaak suiker, zout en andere smaakstoffen aan toegevoegd.

Oftewel, lekker voor bij de toast op je junkdag, maar zeker geen voedzame maaltijd.
 
Moet je voor de grap gewoon eens tonijn naturel uit blik kopen, dus zonder toegevoegde olie en shit, een heel klein beetje kwark en rauwe uien. Heb je tonijnsalade die ten eerste veel gezonder is dan die rotzooi en ten tweede ook nog lekkerder is.

Kreeg ik pas te eten bij een vriendin van me op warme broodjes, ze had maar een beetje kwark gepakt want de mayonaise was op.
 
Tonijn, hutenkase, stukkie ananas en wat verse peterselie.
boem!
 
Don_Nastee zei:
Tonijn, hutenkase, stukkie ananas en wat verse peterselie.
boem!


Klinkt goed, ga ik de eerstvolgende keer dat ik in de supermarkt ben halen :)
 
klinkt heel goed! bedankt.
 
krijg nu al honger damn klinkt goed
 
Tonijnsalade bestaat doorgaans voor 35-40% uit tonijn. De rest is inderdaad ander product. Ik zou het slecht vinden als het soort vet niet gespecificeerd staat op de verpakking.
 
daar keek ik ook al naar, maar niets gevonden :)

ik houd het wel bij gewoon tonijn.
Kun je dit trouwens een paar dagen bewaren in blik?
 
als het blik open is moet je het nooit meer in de koelkast bewaren want dan gaat het pruttelen zeg maar dan komt er zooi van het blik in het product wat er in zit...
 
dan zou ik het beter met foliepapier kunnen bewaren ofniet?
 
Waarom eet je het niet in een keer op? Verdelen is meer gehannes dan in een keer eten.
 
Klaaswitz zei:
Moet je voor de grap gewoon eens tonijn naturel uit blik kopen, dus zonder toegevoegde olie en shit, een heel klein beetje kwark en rauwe uien. Heb je tonijnsalade die ten eerste veel gezonder is dan die rotzooi en ten tweede ook nog lekkerder is.

Kreeg ik pas te eten bij een vriendin van me op warme broodjes, ze had maar een beetje kwark gepakt want de mayonaise was op.

bedankt dit lijkt me een lekker receptje... ga ik uitproberen...
 
jorasho zei:
Waarom eet je het niet in een keer op? Verdelen is meer gehannes dan in een keer eten.

Omdat dat behoorlijk veel is. Meestal doe ik zo'n 40gram per broodje.
 
Back
Naar boven