MuscleMeat

Top 600 criminele jongeren krijgen baan+woning (Pvda, Amsterdam)

Als onwetende tiener zou ik waarschijnlijk ook rond schreeuwen dat ze aan de dwangarbeid moeten en dat dit beleid belachelijk is en dat die linkse rakkers de criminelen harder moeten aanpakken. Echter heeft dit dus wel een positief effect om dit soort jongeren een huis en dagbesteding te geven. In mijn stad zie ik jongeren weer op het rechte pad komen, of ze nou blank of gekleurd zijn, doordat ze een vaste woning krijgen zolang ze naar de dagbesteding en therapie gaan. Kost veel geld maar helpt dus wel uiteindelijk voor een groot deel van deze jongeren.

Zoiets is niet normaal

en al zeker niet in tijden van crisis

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 23:33 ----------

Dat is het net. het kost op langere termijn net minder geld aan de gemeenschap maar dat snappen sommigen niet. Je moet naar het algemeen belang kijken;

Massa immigratie stoppen is het aller goedkoopste, maar daar ben je dan weer tegen?

Vreemde kerel ben jij

Wat een domme mong*len, ze snappen er echt niks van he.
Zet wat huismoeders in de politiek, die snappen er meer van.
Ik kreeg vroeger een enorme tik op mn klauwen als ik wat sloopte van anderen en kon t van mm eigen geld terugbetalen. En als ik wat wou, dan werkte je ervoor.

Het vervloekte volk van apen en varkens geeft hen onderdak en een job

Holland graaft z'n eigen put

De PVV die ballen verstand heeft van statistiek, daar win je de oorlog inderdaad wel mee.

Ben ook geen voorstander van dit soort beleid maar stel dat het effectief blijkt te zijn. Moet je dat beleid dan handhaven of stoppen met dit soort beleid omdat een gedeelte van het publiek er tegen gekeerd is?

Natuurlijk geeft het een verkeerd signaal om verkeerd gedrag te belonen maar alleen bestraffen lost bij recidivisten ook niet veel op. Als dat zo goed zou werken waren het geen recidivisten geworden.

Het is helemaal niet te meten of dit effectief is. Want je weet niet wat de effecten hiervan zijn op mensen die nog niet op jet criminele pad zijn. Zoals al eerder aangegeve.ln, het gaat om het signaal wat je afgeeft. En zelfs al zou het meetbaar effectief zijn, dan nog is het onzin. Er zijn heel, heel veel mensen die dit soort hulp meer 'verdienen'. Het is een kansloos project en het kan dan ook weer alleen van een partii als de cuckold jochies van PvdA komen.

Zoiets is niet normaal

Massa immigratie stoppen is het aller goedkoopste, maar daar ben je dan weer tegen?

Vreemde kerel ben jij

Oke, wat is jouw manier van aanpakken dan? Blijf wel humaan heh. En wat massa immigratie? De jongeren waar het hier over gaat zijn in dit land geboren en van somige jongeren zijn zelfs de ouders hier geboren wat hun dus autochtoon maakt.

Vergeet trouwen niet dat veel blanke probleem jongeren ook gebruik maken van gratis woningen.

Oke, wat is jouw manier van aanpakken dan? Blijf wel humaan heh. En wat massa immigratie? De jongeren waar het hier over gaat zijn in dit land geboren en van somige jongeren zijn zelfs de ouders hier geboren wat hun dus autochtoon maakt.

Vergeet trouwen niet dat veel blanke probleem jongeren ook gebruik maken van gratis woningen.

[Link niet meer beschikbaar]

Ik geloof sowieso niet in een gezonde multi culturele samenleving dus wat ik zou doen: onmiddelijk massa immigratie stoppen. De moslims die momenteel aanwezig zijn in NL, mogen blijven. (maar wel stimuleren om terug te keren door middel van hen onderwijs aan te bieden naar de noden van hun thuislanden) Misdragen ze zich, eruit, zonder pardon.

Wat jij zegt dat die jongeren autochtone jongeren zijn, daar lach ik eens mee. Kijk maar bv naar de vele Turkse en Marokkaanse jongeren die op straat kwamen feesten toen Nederland puntenloos achter bleef op het EK.

Ik geloof sowieso niet in een gezonde multi culturele samenleving dus wat ik zou doen: onmiddelijk massa immigratie stoppen. De moslims die momenteel aanwezig zijn in NL, mogen blijven. (maar wel stimuleren om terug te keren door middel van hen onderwijs aan te bieden naar de noden van hun thuislanden) Misdragen ze zich, eruit, zonder pardon.

Wat jij zegt dat die jongeren autochtone jongeren zijn, daar lach ik eens mee. Kijk maar bv naar de vele Turkse en Marokkaanse jongeren die op straat kwamen feesten toen Nederland puntenloos achter bleef op het EK.

Nogmaals, wat heeft immigratie hiermee te maken? Al die jongeren waar het hier over gaat zijn hier geboren (in mijn geval in Amsterdam). Hoe kan je deze jongeren als zij de fout ingaan terugsturen naar een land waar zij nier geboren zijn? Ik begrijp je zeker en zelfs de autochtone jongeren wiens grootouders Marokkaan of Turk waren gedragen identificeren zich niet met de Nederlanders. Maar hoe zou dit komen, ligt dit alleen aan hun, waarom kunnen zij geen trotse Nederlanders zijn? Misschien omdat veel Nederlanders ze veroordelen ook al zijn ze hier geboren, misschien omdat ze in wijken wonen waar de Nederlandse cultuur bijna niet aanwezig is, misschien door die miljoen pvv stemmen? Ik denk dat het voor een groot deel met ons stereotype van hun te maken heeft en omdat ze uit kansloze wijken komen en niet hoogopgeleid zijn. Educatie is alles, de Marokkanen en Turken die ik op de studie had waren voorbeelden van geintegreerde allochtonen.

De PVV stemmers, de kansloze wijken, het stereotype en het gebrek aan een opleiding is het gevolg van hun gedrag, niet de oorzaak. Niet de zaken om gaan draaien, "buik".

een baan... tja, iemand moet me vuilnis opruimen...

De PVV stemmers, de kansloze wijken, het stereotype en het gebrek aan een opleiding is het gevolg van hun gedrag, niet de oorzaak. Niet de zaken om gaan draaien, "buik".

Hun ouders zijn in deze wijken terecht gekomen als gastarbeider en hun jongeren groeiden op in deze kansloze wijken. Kijk eens naar een blanke kansloze wijk als Woensel, alsof de jongeren daar geen criminaliteit begaan, geen opleiding hebben en asociaal gedrag vertonen. Maar omdat dit Nederlanders zijn en niet de meerderheid van de Nederlanders zo is, is het geen probleem, niemand die erover zeikt. Alleen omdat de ouders van de autochtone criminele jongeren hier niet vandaan komen en een andere religie hebben is het een probleem, terwijl de meerderheid van hen geen crimineel is. Doordat de media het doet lijken alsof ze allemaal zo zijn zorgt het stereotype van de Nederlanders ervoor dat zij zich niet identificeren met de Nederlanders. Daarnaast zorgt de staat ervoor dat zij in kansloze wijken blijven wonen zonder autochtone Nederlanders en zij dus ook geen reden zien zich aan te passen.

Zoiets is niet normaal

Vreemde kerel ben jij

En hoe stop je die massa immigratie?

Hun ouders zijn in deze wijken terecht gekomen als gastarbeider en hun jongeren groeiden op in deze kansloze wijken. Kijk eens naar een blanke kansloze wijk als Woensel, alsof de jongeren daar geen criminaliteit begaan, geen opleiding hebben en asociaal gedrag vertonen. Maar omdat dit Nederlanders zijn en niet de meerderheid van de Nederlanders zo is, is het geen probleem, niemand die erover zeikt. Alleen omdat de ouders van de autochtone criminele jongeren hier niet vandaan komen en een andere religie hebben is het een probleem, terwijl de meerderheid van hen geen crimineel is. Doordat de media het doet lijken alsof ze allemaal zo zijn zorgt het stereotype van de Nederlanders ervoor dat zij zich niet identificeren met de Nederlanders. Daarnaast zorgt de staat ervoor dat zij in kansloze wijken blijven wonen zonder autochtone Nederlanders en zij dus ook geen reden zien zich aan te passen.
Wat een slap gelul. De staat zorgt ervoor dat ze in kansloze wijken blijven wonen? Ze hebben toch dezelfde kans als Jan en Henk om een opleiding te volgen, een goede baan te krijgen en te verhuizen naar een andere wijk of stad?

Misschien moet je je kop eens uit het zand steken en rondlopen in Amsterdam-West.

Zoiets is niet normaal

Vreemde kerel ben jij

Het vervloekte volk van apen en varkens geeft hen onderdak en een job

Holland graaft z'n eigen put

Precies wat de Belgische staat voor jou doet. Je bent te lui om te werken, krijgt een uitkering waardoor je je huur kan betalen. Hypocriet, niet?!

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 01:42 ----------

Wat ben jij simpel.
Terrugsturen? Naar waar? Marokko? Turkije?
Denk je nu echt dat een Marokkaan of Turk die hier geboren is en een bank overvalt, dat zomaar naar een het vaderland van ZIJN ouders kan gestuurd worden? Denk je dat Marokko zomaar die mensen zal opnemen in hun samenleving? Je stelt de meest absurde dingen voor. Populistische onzin, straight from the mouth of De Winter!

Waarom haal je religie erbij? Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken? Of wil je hen zó graag in de slachtofferrol hebben? :p

Buiten dat mag je denk nog blij zijn met de media wat betreft allochtonen, veel media zijn vrij links en zullen zich niet zo gretig negatief over allochtone probleemwijken uitlaten. En waarom Nederlandse criminele jongeren minder in de spotlight staan is omdat ze een veel kleiner deel van de totale groep vormen. Ik snap alleen echt niet waarom je die allochtone jongeren zo als slachtoffer af te spelen. Hun pariapositie en criminele gedrag ligt aan alles behalve hun EIGEN wil om de situatie te veranderen: hun school af te maken, een baan te zoeken, wegblijven van straatbendes etc. Zoals ik al zei zijn de door jouw genoemde 'oorzaken' in feite gevolgen en is de enige oorzaak hun eigen keuze om hun leven in de goot te laten belanden.

Wat een slap gelul. De staat zorgt ervoor dat ze in kansloze wijken blijven wonen? Ze hebben toch dezelfde kans als Jan en Henk om een opleiding te volgen, een goede baan te krijgen en te verhuizen naar een andere wijk of stad?

Misschien moet je je kop eens uit het zand steken en rondlopen in Amsterdam-West.

Hoezo gelijke kansen? Het lijkt mij algemeen bekend dat jongeren die uit een allochtoon gezin komen waar de Nederlandse taal en cultuur niet standaard is een stuk achterlopen bij de autochtone Nederlandse jongeren. Als de staat er niet voor zorgt dat bijvoorbeeld de taalachterstand verbeterd wordt en de jongeren niet helpen naar school te gaan dan blijf je dit soort problemen houden. Ik ben dagelijks in oost, vergelijkbaar met west en ook al heb ik zelfs geen problemen, het feit dat het een soort van little Marokko is helpt niet echt mee aan de integratie, iets wat niet oplost uit zichzelf en waar de staat moeite in moet steken. Wat als je de blanke wijken en scholen nou eens vermengd zodat allochtonen een voorbeeld kunnen nemen aan de Nederlandse cultuur? Educatie is integratie en zorgt voor een vermindering van de criminaliteit.

Oh god, dat ze een taalachterstand hebben is de schuld van hun ouders/omgeving die ze zo nodig in de moedertaal op moeten voeden, niet van de overheid die hun dan maar een taalcursus moet aanbieden. Hoe kortzichtig kan je zijn zeg.

Ja en los je dan problemen op? Waar de schuld ook ligt, zolang de overheid er niks aandoet verandert de situatie niet en kan je eeuwig blijven doorzeiken.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 01:54 ----------

Waarom haal je religie erbij? Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken? Of wil je hen zó graag in de slachtofferrol hebben? :p

Buiten dat mag je denk nog blij zijn met de media wat betreft allochtonen, veel media zijn vrij links en zullen zich niet zo gretig negatief over allochtone probleemwijken uitlaten. En waarom Nederlandse criminele jongeren minder in de spotlight staan is omdat ze een veel kleiner deel van de totale groep vormen. Ik snap alleen echt niet waarom je die allochtone jongeren zo als slachtoffer af te spelen. Hun pariapositie en criminele gedrag ligt aan alles behalve hun EIGEN wil om de situatie te veranderen: hun school af te maken, een baan te zoeken, wegblijven van straatbendes etc. Zoals ik al zei zijn de door jouw genoemde 'oorzaken' in feite gevolgen en is de enige oorzaak hun eigen keuze om hun leven in de goot te laten belanden.

Lees jij de telegraaf wel eens, de grootste krant van Nederland? De meeste allochtonen waar we het nu over hebben zijn gevestigd in de Randstad en groeien op in wijken zonder Nederlandse invloed waar zij een voorbeeld aan kunnen nemen. Een eigen wil is niet mogelijk door groepsdruk, blank of gekleurd. Pas als de autochtone Nederlanders laten zien dat zij erbij horen en wij moeite in hen willen steken zullen de problemen zich oplossen.

Alinea's van het artikel uit Het Parool die TS even is "vergeten" erbij te zetten:

De jongeren, die tussen 17 en 27 jaar oud zijn, worden in een jaar klaargestoomd voor een zelfstandig leven als nette burger. Deze jongens hebben meestal geen thuis of dak boven het hoofd als ze uit de gevangenis komen. Ze hebben een behoorlijke voorgeschiedenis op het gebied van criminaliteit en overlast: voornamelijk vermogens- en geweldsdelicten.

De jongens hebben in het algemeen vaak psychische problemen, een licht verstandelijke beperking en zijn vaak verslaafd aan alcohol of drugs. Een opleiding of werkervaring hebben ze meestal niet. Ze leiden veelal een zwervend bestaan en steun van ouders ontbreekt. Na detentie keren ze vaak terug in de wereld van de straat, aldus 'Pak je kans'. 'Het doorbreken van deze vicieuze cirkel is de grote opgave waar deze jongeren voor staan.'

Hoezo gelijke kansen? Het lijkt mij algemeen bekend dat jongeren die uit een allochtoon gezin komen waar de Nederlandse taal en cultuur niet standaard is een stuk achterlopen bij de autochtone Nederlandse jongeren.
Dus moeten die ouders beter integreren en de taal leren. Sommigen wonen hier al 30 jaar en kunnen nog steeds geen Nederlands. Het is dan heel makkelijk om de overheid de schuld te geven, maar waarom kunnen en vooral willen de ouders van andere etnische minderheden wel de taal leren? Hoezo kunnen en willen Chinezen het bijvoorbeeld wel, maar Marokkanen niet? Vanwege de overheid? Bullshit.

Apart van de ouders, hebben de kinderen zelf ook de kans om de taal te leren. Ze gaan naar een Nederlandse basisschool waar de voertaal Nederlands is. Die taal achterstand zijn ze grotendeels zelf verantwoordelijk voor. In plaats van dan extra moeite te doen om te taal meester te zijn, skippen ze school.

Iemand die ik ken komt uit zo'n gezin, beide ouders spreken geen woord Nederlands. Hij, zijn zus en zijn 4 broers hebben alle VWO gedaan, zijn broers en zus hebben hun WO Bachelor gehaald en hij heeft bijna zijn HBO bachelor.
Hij is Marokkaans en heeft zelf de grootste hekel aan die k*t Marokkanen en distantieert zich daar ook van. Hij noemt ze zelf ook k*t Marokkanen en als iemand het over k*t Marokkanen heeft, wordt ie niet boos want hij voelt zich niet aangesproken.

Waarom heeft hij een hekel aan die mede marokkanen? Omdat ze zich niet willen aanpassen, crimineel zijn, een schande zijn en vooral omdat ze nergens enige moeite voor willen doen door zich altijd in een slachtofferrol te plaatsen.

Waarom kan hij het wel en hun niet? Volgens hem omdat die andere compleet achterlijk zijn en hier nix te zoeken hebben in het land.

Terug
Naar boven