citaat uit ring sports magazine door free-fighter d*ck vrij: "topsport zonder anabolica is een ongezonde bezigheid"
Mee eens?
Mee eens?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wazzup zei:
Verder donder je altijd wel wat groenten in je rijst gerechten en pasta gerechten en dan nu weer eens aardappelen... Dat is juist het punt: je auto onderhouden is 1 ding. Maar de auto uitbouwen, opvoeren en fine-tunen om r vervolgens dag in dag uit volle bak mee te gassen is wat anders. Dan zullen de onderdelen sneller slijten en zal hij minder lang mee gaan.frietbakker zei:ten eerste ben ik het er niet mee eens dat je lichaam slijt als je flink sport. Ik zie het meer als je lichaam juist langer goed laten werken. Als je een auto elke dag stil laten staan gaat ie ook roesten en kapot, als je hem regelmatig onderhoudt en je rijdt er regelmatig mee dan gaat ie een stuk langer mee.
En 2 ons groenten en 2x fruit hoeft niet eenzijdig te zijn hoor! Dan weer een appel en een banaan, de dag erop een kiwi en een peer.Verder donder je altijd wel wat groenten in je rijst gerechten en pasta gerechten en dan nu weer eens aardappelen...
Zoals ik mijn log boek al vermelde ik heb net 2 sportkookboeken gehad, goed voor 90 gerechten! Dat is 4x in het jaar hetzelfde gerecht!! Het gaat er ook met dieeten om dat de verhoudingen kloppen en het aantal KCal klopt op het eind van de dag, wat je dan wilt eten is aan jou....
Rob G zei:Dat is juist het punt: je auto onderhouden is 1 ding. Maar de auto uitbouwen, opvoeren en fine-tunen om r vervolgens dag in dag uit volle bak mee te gassen is wat anders. Dan zullen de onderdelen sneller slijten en zal hij minder lang mee gaan.
Ik ben ook van mening dat flink sporten erg gezond voor je is. Maar r is gewoon een verschil tussen sport op hoog niveau en TOPsport.
En ik wil zeggen dat ik meestal helemaal GEEN groente of fruit eet op een dag. Ik probeer het zo veel mogelijk te doen maar het komt r gewoon niet elke dag van. En helemaal tijdens de cut is je voedingspatroon gewoon erg eenzijdig. En het is sowieso niet echt gezond om met een vet% van 4 % rond te lopen (voor bb'ers die tot de TOP behoren).
Je moet een onderscheid maken tussen voor je hobby sporten en topsport beoefenen. Ik denk dat de gemiddelde (top)wielrenner niet echt ouder dan 70 jaar wordt gewoon omdat zijn lichaam helemaal op is.
frietbakker zei:Ah zo, jij vindt het pas topsport als je tot de wereldtop behoort of doet zoals zij doen. Ik vind het namelijk al topsport als jij je training,rust en voedingspatroon het hele jaar (nagenoeg) optimaal weet te houden. DAT is topsport in mijn ogen.