AndroidHealthClinic

Trainen na spierpijn

RevoTraining

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
79kg
Ben sinds deze week bezig met een nieuw schema (UB/LB 4 day split). Ik heb ook wel mijn halters verzwaard van 12kg naar 14kg.

Nu heb ik maandag UB getrained en heb ik vandaag nog steeds last van mijn schouders. Vandaag cardio doen zal wel lukken, maar ik zie mijn schouders niet voldoende herstellen tegen morgen om pijnloos te trainen. Ik heb gelezen dat spierpijn niet moet gekoppeld worden aan spiergroei, maar zou ik morgen trainen indien ik nog steeds spierpijn heb?

Laatst bewerkt:
Ja je kan trainen, maar wel ietsjes lichter als het moet vanwege de pijn.

als het echt spierpijn/stijf is gewoon goed opwarmen en trainen, evt iets lichter.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt beiden, ik zal zeker en vast mijn halters voor morgen lichter maken. Is wel jammer want die verzwaarde dumbbells gaven een leuke pump :)

Bedankt beiden, ik zal zeker en vast mijn halters voor morgen lichter maken. Is wel jammer want die verzwaarde dumbbells gaven een leuke pump :)
Als je goed opwarmt is het perfect mogelijk om het gewicht niet te moeten verlagen hoor (indien het zoals eerder vermeld gewoon spierpijn/stijf is). Moet je zelf wat zien en luisteren naar je lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
Dus een aantal oefeningen doen met lichte gewichten als warming-up?

Terug
Naar boven