AndroidHealthClinic

Trainingsdagen vs. rustdagen

Heusi007

Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
19%
Dag DBB'ers,

Ik zat met een vraag over voeding op trainingsdagen vs. voeding op rustdagen

Situatieschets:

Onderhoud: 2500 Kcal
Trainingsdagen vs rustdagen: 4/3 (rustdagen zijn dan ook echt rustdagen, geen cardio)
Doel: Cutten door 3500 Kcal per week onder onderhoud te eten..

Mijn vraag is de volgende aan de hand van de omschreven situatie:

1) Eet je elke dag 500 Kcal onder onderhoud

Òf

2) Eet je op trainingsdagen bijvoorbeeld 300 onder onderhoud en op rustdagen 750?

Dezelfde vraag kan gelden voor de bulk natuurlijk, eet je op rustdagen hetzelfde aantal kcal's als op trainingsdagen?

Greets

Gewoon zorgen dat je aan het einde van de week een tekort van 3500 kcal hebt. De meesten eten op trainingsdagen dicht bij onderhoud of op onderhoud, en dan op rustdagen een hoger tekort.

• Topic Starter Topic Starter
Maar als ik op trainingsdagen op onderhoud zou eten zou dat betekenen dat ik op mijn rustdagen rond de 1200 kcal per dag onder onderhoud moet gaan zitten om aan de 3500 kcal aan het eind van de week te komen...

Dan blijft er dus nog maar 2500-1200= 1300 kcal over om op rustdagen te eten en dat lijkt me niet bepaald de bedoeling..

Als je de dag voor je rustdag hebt getraind heb je op je rustdag een iets hoger metabolisme(herste)

Maar als ik op trainingsdagen op onderhoud zou eten zou dat betekenen dat ik op mijn rustdagen rond de 1200 kcal per dag onder onderhoud moet gaan zitten om aan de 3500 kcal aan het eind van de week te komen...

Dan blijft er dus nog maar 2500-1200= 1300 kcal over om op rustdagen te eten en dat lijkt me niet bepaald de bedoeling..

En daarom train je minder(uitzondering van cardio) in de cut(meestal), je traint voor behoud niet voor gains..

Terug
Naar boven