MuscleMeat

trekflesje hoelang steriel ?

flexw

Novice
Waardering
0
Ik heb nog een 1/2 trek flesje helios staan , +/- 8 mnd geleden gebruikt. exp date is 2007/altijd bewaard op kamertemparatuur +/-20gr

vraag me af of dit nog wel steriel is, omdat er toch door het rubber gestoken is.

vraag ik me eigenlijk ook af...

sorry dat ik erop doorga maar HELIOS is clen met yohimbine van GS toch? (1ml = 40mcg clen + 5.4mg yohimbine) en wordt gebruikt voor (lokale?) vetverbranding? :D

klopt 40mcg clen en 5.4 yo...
kan je helios ook drinken?? want wilt wel eens bobbels achterlaten...had ook nog onder in de doos een bottle helios staan ...zonde om wegtegooien

klaas zei:
vraag ik me eigenlijk ook af...

Ik ook. Als er een gaatje in zo'n rubbertje zit hoelang blijft zoiets goed? Een bacterie of een virus is vrij klein mag je wel stellen. Dus piepen die dan niet door het gaatje van zo'n vial? ??? ???

bigtony zei:
Ik ook. Als er een gaatje in zo'n rubbertje zit hoelang blijft zoiets goed? Een bacterie of een virus is vrij klein mag je wel stellen. Dus piepen die dan niet door het gaatje van zo'n vial? ??? ???

dat zo betekenen dat zodra je de huls van een naald aftrekt en de naald met de lucht in aanmerking komt deze niet meer steriel is (?). lijkt mij niet.
denk dat als je met een steriele naald in een trekfles duwt de stof in de fles nog steeds steriel is.

gr d

als het goed is zit er een zekere hoeveelheid alcohol in je spul dat er toch wel voor zorgt dat het een tijd lang steriel blijft

Benzylalcohol zorgt ervoor dat de vloeistof steriel wordt/blijft. Mochten er toch bacterien inkomen, en die zou je injecteren, zal je natuurlijke afweer er wel mee afrekenen.

Anders zou je al flink ziek kunnen worden van een snijwondje.

Nu is dit geen garantie dat het ook steriel blijft, indien je het na geopend te hebben, een half jr op de kast laat staan.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij is helios op waterbasis, dus geen alcohol. Dus kan ik deze beter niet meer injecteren. Maar wel drinken of niet ?? ?? ???

flexw zei:
Volgens mij is helios op waterbasis, dus geen alcohol. Dus kan ik deze beter niet meer injecteren. Maar wel drinken of niet ?? ?? ???

Ook injecteerbare middelen op waterbasis bevatten een conserveringsmiddel.

Bacteriostatisch water bevat ook BA.

Terug
Naar boven