XXL Nutrition

tren en gyno

bodyfreakz

Advanced Bodybuilder
Waardering
234
Hey mensen,
ik ben bezig mijn winter kuur (4e kuur)in elkaar te knutselen maar heb toch een aantal vragen. Laatste kuur was 250 sust eod voor 10 weken en laatste 6 weken winny 50 eod erbij. Deze winter wil ik dit proberen:
week 1- 10 test enth 750 per week
Week 1-4 test prop 150 eod
week 4-10 tren ace 75 eod of tren enth week 1- 10 op 300 mg pw

Aantal jaren terug ben ik aan gyno geopereerd en ze hebben een stukje laten zitten zodat er geen 'deuk' in de tepel valt (dus nog steeds kans op gyno) Bij laatste kuur geen gyno gehad (met 1.25 femara eod).Nu lees ik dat tren zeer sterk aromatiseerd naar oestrogeen door progesteron.Is dit dan wel te bestrijden met femara/nolvadex? Nog een vraag is of de tren echt sterk zorgt voor gyno. ben namelijk aan het twijfelen over tren ace of tren enth. Bij tren ace kan ik namelijk stoppen en is de werking snel weg (mocht er gyno of ongwenste bijwerking optreden. Ben namelijk erg huiverig voor gyno! Bij tren enth is stoppen er niet bij. Om de dag spuiten is geen probleem dus dat kan buiten beschouwing gelaten worden bij mijn keuze.

Nog even in het kort:
Tren ace of tren enth?
Aromatiseerd tren echt sterk?
Is dit te bestrijden met nolvadex/femara?
Is 750 test enth genoeg gezien mijn kuurverkleden met test (laatste keer 1000mg per week)

Alvast bedankt voor de hulp
(graag mensen met ervaring reageren lieft geen speculaties, niet lullig bedoeld)

Groeten

-1000mg test voor een eerste kuur?

ff goed lezen vriend, was zijn derde kuur.

ontopic: ik denk dat je nooit van te voren kan weten of het wel of gyno veroorzaakt. werkt bij iedereen anders dus je kan je beter goed voorbereiden en hopen dat het weer weg blijft.

ik zou voor enanthaat gaan bij een lange kuur, toch om de reden dat het prikken eod 10 weken mij altijd een beetje tegen staat. Maar dan is het ook geen 5 ml per keer ;)

de test zou ik op 750 houden, de tren e gaat zijn werk wel goed genoeg doen in deze kuur denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Dit wordt mijn 4e kuur vorige kuren waren:

Kuur 1 500 test + 30 dbol
Kuur 2 750 test + 50 winstrol eod laatste 6 eken
Kuur 3 250 sust eod 50 winstrol eod laatste 6 weken

Als ik de tren enth zou doen zou ik dan 300 mg of 400 mg per week doen aangezien onbekendheid met tren. Mensen met ervaring tren enth op 300?? of 400??

Kuur zou er dan als volgt uitzien

Week 1-4 150 test prop eod
Week 1-10 750 test enth ew
Week 1-10 300 of 400 tren enth ew

Hele kuur 1.25 mg femara eod + veel nolvadex voor geval dat.
nakuur zal bestaan uit nolva, clomid en hcg maar nakuren zijn mij door ervaring vrij duidelijk.

ff vlug..19nor(tren) verhoogt prlactine wat o pzijn beurt weer progesteron kan verhogen...progesteron en oestrogenen versterken elkaar, dus kan de kans op gyno groter worden met een 19nor erbij...maar zonder of progesteron of oestro kan er geen gyno ontstaan..dus met letro zit je safe...
eventueel bromocriptine/dostinex/b6 erbij om de prolactine te verlagen..

Vriend van me heeft het op 300mg gepakt, was wel z'n 3e kuurtje, ging er prima op.
Ik zou het ook op 300 pakken als ik jou was, je kan het altijd nog bijstellen als het echt niet aanslaat.

Succes!

en als gyno begint door progesteron met oestrogeen (dus gyno komt op door oestr van test en progest door tren) is dit dan te stoppen door oestrogeen te blokken met nolvadex? Dan zou er namelijk geen probleem zijn aangezien ik goed op nolvadex reageer.

@ klaas: heb je zelf ervaring met tren ace of enth?

ff vlug..19nor(trenbolone) verhoogt prlactine wat o pzijn beurt weer progesteron kan verhogen...progesteron en oestrogenen versterken elkaar, dus kan de kans op gyno groter worden met een 19nor erbij...maar zonder of progesteron of oestro kan er geen gyno ontstaan..dus met letro zit je safe...
eventueel bromocriptine/dostinex/b6 erbij om de prolactine te verlagen..

Hierbij wil ik nog aanvullen dat men zelden gyno krijgt van tren. Dus het is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Voel je de gyno opkomen, dan pas bestrijden is mijn advies. In dit geval dus genezen ipv voorkomen.

Met gyno neem ik liever geen risico's meer mensen die eraan geopereerd zijn begrijpen dat denk ik wel. Op zich geen grote ingreep maar wel 2 weken thuis ivm immobilisatie van arm (dus 4 weken ziekenkaart als je lich zwaar beroep hebt).
Dus ik ga liever voor voorkomen ipv genezen.

Nadeel van tren enth vind ik toch de lange uitwerking.
Mocht ik symptomen krijgen die me niet bevallen (niet alleen gyno maar oa trillende handen wat ik me met mijn beroep niet kan veroorloven) dan wil ik snel kunnen stoppen.
Aan de andere kant is 1x per 5 dagen injecteren wel wat gebruiksvriendelijker en minder kans op abcessen.

Wacht toch op meer meningen van ervaringsdeskundigen voordat ik mijn keuze maak.

Vriend van me heeft het op 300mg gepakt, was wel z'n 3e kuurtje, ging er prima op.
Ik zou het ook op 300 pakken als ik jou was, je kan het altijd nog bijstellen als het echt niet aanslaat.

Succes!

Tren enth komt in vials van 10 ml dus als ik op 300 ga zitten kan ik ophogen naar 400 zonder bij te bestellen.

Ik heb zelf ook gyno links. Zit nu ook aan de trenbolone e plus test e. Ik zal eens kijken of het extra hard groeit met tren erbij. Afgelopen kuur met test e en dianabol had ik geen last van de gyno dat het pijn deed. Nu heb ik al een aantal weken met HGH alleen gewerkt en ik voelde de gyno goed! Maar tis niet zo dat je het ziet groeien ofzo:D

In de periode bij mij dat het zich ontwikkeld heeft was er geen steroiden gebruik jaren daarvoor. Alleen heb ik ongeveer 3 maanden tribulus gebruikt en dat was volgens mij de reden dat mijn hormonen wat in de war zijn geraakt. Toen liep ik daarna wel bijna een half jaar rond met pijn in de tepel. Zonder dat ik er aan dacht dat het gyno was, ik wist er toen niets over. De rechter borst heb ik nog nooit last of pijn door gyno gehad. Ook nu niet met de HGH en de rest.

Het verschil tussen ace en ent versie die ik ervaarde was eigenlijk een stukje agressie.
Voor mij dus liever de enth versie.
Maar gezien jij andere motieven hebt, zou ik jouw geval voor de acethaat versie gaan.
En hou nolva achter de hand. Ik heb ook vaak last van opkomende gyno.
Ik neem nu standaard vanaf week 4 20mg nolva ed.

Ja merk idd vanaf week 4 dat ze gevoelig worden start dan ook meteen met nolva.

Denk dat ik voor de tren ace ga vanaf week 4 t/m 10 op 75 mg eod. Vind een lange ester bij onbekendheid met de stof voor mij wat te riskant.

Bedankt voor de tips/ervaringen!

ff goed lezen vriend, was zijn derde kuur.

ontopic: ik denk dat je nooit van te voren kan weten of het wel of gyno veroorzaakt. werkt bij iedereen anders dus je kan je beter goed voorbereiden en hopen dat het weer weg blijft.

ik zou voor enanthaat gaan bij een lange kuur, toch om de reden dat het prikken eod 10 weken mij altijd een beetje tegen staat. Maar dan is het ook geen 5 ml per keer ;)

de test zou ik op 750 houden, de trenbolone e gaat zijn werk wel goed genoeg doen in deze kuur denk ik.

My bad!

Denk dat er meer mensen beter moeten lezen.....

"Gynecomastia is also not much of a concern, so there shouldn't be any need to addition an antiestrogen if trenbolone is the only steroid administered."

"Since trenbolone doesn't cause aromatization, any sighting of gyno with trenbolone use should be regarded as a misinterpretation and is most likely to blame on another compound, an aromatizable one."

Aangezien er ervaring is met Test....

Ik ben ook bezig met tren e kuur en begin toch een opkomende gyno te voelen. Onmiddelijk starten met nolvadex, of toch aankijken?

Lijkt me logisch om het gelijk te laten verdwijnen zodra het de kop opsteekt

k, dan zal ik meer 10mg ED beginnen nemen..

k, dan zal ik meer 10mg ED beginnen nemen..

Ik zou nu 40 mg nemen dan elke dag erna 20 mg per dag. Heeft mij goed geholpen en heb erg veel aanleg voor gyno.
Nogmaals beter voorkomen dan genezen want is geen pretje.

Als ik goed gelezen heb zal tren op zichzelf geen gyno veroorzaken. Met test echter heb je toch de omzetting van testosteron naar oestrogeen. progesteron beeinvloed de groei van gyno door aanwezigheid van oestrogeen (door test aanwezig) en dus kans op gyno samen met test.

Blijf bij mij laatste voorstel:
week 1-4 test prop 150 mg eod
week 1-10 test enth 750 ew
weekl 4-10 75 tren ace eod

Op of aanmerkingen op deze kuur?

tren kan niet voor oestr. sides zorgen. zoals "klaas" al zei werkt t via prolactinreceptor. die kunnen ook gyno veroorzaken. bromo of dostinex kunnen uitkomst brengen

goede post klaas :)

Terug
Naar boven