MuscleMeat

TRT-kuur - Closed

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

IntrepidBe

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
44
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Topic Closed
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je helaas geen arts aanraden, maar ben wel benieuwd of dit idee verder ondersteund is door waardes.

Je lijkt nogal makkelijk te denken over een “trt-kuur” maar dit is iets waar je de rest van je leven aan vastzit terwijl moe zijn na werk en moeite hebben om nog naar de gym te gaan aan zoveel factoren kan liggen.
Hoe zien je bloedbeeld en test-waardes eruit? Misschien ligt het probleem daar helemaal wel niet.
 
Als ik elke dag 11/12 uur zou moeten werken zou ik ook te moe zijn om een goede workout te draaien. Probeer te trainen op dagen dat je minder/niet werkt. Denk niet dat trt je hierin gaat helpen, zou dan eerder een blik monster energy adviseren.
 
Precies wat hierboven al gezegd is… Je bent erg kort door de bocht door gelijk aan TRT te willen beginnen. Jouw “klachten” kunnen veel verschillende oorzaken hebben. Kijk eerst eens naar je voeding, je slaap, je bloedwaarden (en dan bedoel ik niet alleen testosteron, maar ook allerlei vitaminen en mineralen etc), je gezinsleven, je relaties, je stresslevels, whatever. TRT zou een soort laatste optie moeten zijn.

Als je gewoon wil kuren is dat natuurlijk ook prima, maar dat is toch heel wat anders dan TRT.
 
Ik zou willen starten met een TRT-kuur. Ik wordt 34 en ik merk wel dat mijn prestaties beginnen afnemen. Ik werk ook dagen van 11-12u en vroeger deed ik daar met gemak nog 2u gym bij, terwijl dit nu al meer moeite begint te kosten me na een werkdag nog naar de gym te slepen, laat staan het daar 1,5u à 2u vol te houden.

Ik denk dat TRT wel een oplossing kan bieden, alleen wil ik het op een legale manier doen en dus onder begeleiding van een arts. Dat is nu het lastige omdat mijn gewone huisarts al wat op leeftijd is en niet echt open staat voor zulke dingen. Dus ben ik op zoek naar een arts in België (liefst Oost-Vl of Antwerpen) die me zou kunnen begeleiden.

Misschien dat er hier mensen zijn die me een arts kunnen aanraden?
Er is ook geen reden waarom een arts je zou moeten begeleiden. Je hebt geen medische aandoening waardoor jij testosteron nodig hebt.
 
Ik zou willen starten met een TRT-kuur. Ik wordt 34 en ik merk wel dat mijn prestaties beginnen afnemen. Ik werk ook dagen van 11-12u en vroeger deed ik daar met gemak nog 2u gym bij, terwijl dit nu al meer moeite begint te kosten me na een werkdag nog naar de gym te slepen, laat staan het daar 1,5u à 2u vol te houden.

Ik denk dat TRT wel een oplossing kan bieden, alleen wil ik het op een legale manier doen en dus onder begeleiding van een arts. Dat is nu het lastige omdat mijn gewone huisarts al wat op leeftijd is en niet echt open staat voor zulke dingen. Dus ben ik op zoek naar een arts in België (liefst Oost-Vl of Antwerpen) die me zou kunnen begeleiden.

Misschien dat er hier mensen zijn die me een arts kunnen aanraden?
Lees je eens in over TRT, dan lees je dat je onder toezicht vaak een waarde moet hebben van 8 Nmol/l of lager(hangt ook af van de arts zelf)
Dus laat je bloedwerk nakijken, dan weet je pas hoe het gesteld is
 
Precies wat hierboven al gezegd is… Je bent erg kort door de bocht door gelijk aan TRT te willen beginnen. Jouw “klachten” kunnen veel verschillende oorzaken hebben. Kijk eerst eens naar je voeding, je slaap, je bloedwaarden (en dan bedoel ik niet alleen testosteron, maar ook allerlei vitaminen en mineralen etc), je gezinsleven, je relaties, je stresslevels, whatever. TRT zou een soort laatste optie moeten zijn.

Als je gewoon wil kuren is dat natuurlijk ook prima, maar dat is toch heel wat anders dan TRT.
Je ziet dit op buitenlandse fora ook zoveel voorbij komen, TRT overwegen terwijl ze gewoon natty op 20+ nmol/l zitten zitten omdat ze een periode wat vermoeider zijn. Krijg je als heel social media vol staat met influencers die "TRT" doen en daar o zo veel benefits van hebben. :rolleyes:
 
Ik zou willen starten met een TRT-kuur. Ik wordt 34 en ik merk wel dat mijn prestaties beginnen afnemen. Ik werk ook dagen van 11-12u en vroeger deed ik daar met gemak nog 2u gym bij, terwijl dit nu al meer moeite begint te kosten me na een werkdag nog naar de gym te slepen, laat staan het daar 1,5u à 2u vol te houden.

Ik denk dat TRT wel een oplossing kan bieden, alleen wil ik het op een legale manier doen en dus onder begeleiding van een arts. Dat is nu het lastige omdat mijn gewone huisarts al wat op leeftijd is en niet echt open staat voor zulke dingen. Dus ben ik op zoek naar een arts in België (liefst Oost-Vl of Antwerpen) die me zou kunnen begeleiden.

Misschien dat er hier mensen zijn die me een arts kunnen aanraden?
Mij ontgaat even waaruit zou blijken dat je een onderliggende aandoening hebt waardoor je een testosterondeficiëntie hebt en TRT dus gepast is..?
 
Mij ontgaat even waaruit zou blijken dat je een onderliggende aandoening hebt waardoor je een testosterondeficiëntie hebt en TRT dus gepast is..?

Is moe thuiskomen van je werk nie genoeg dan??
 
Hoe weet je of je deficiënt bent als je niet eens een bloedtest hebt laten doen?
 
Topic gesloten, hij is waarschijnlijk korter gaan werken en ligt nu te slapen.
Prima zo :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven