Fitness Seller

Turkije stuurt oorlogsschepen naar Cyprus

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Turkije stuurt oorlogsschepen naar Cyprus
Turkije heeft donderdag oorlogsschepen naar de internationale wateren bij Cyprus gestuurd in een hoog oplopend conflict over de olie- en gacoïtusploitatie op het gedeelde eiland. Volgens de Turkse zender NTV blijven de schepen langere tijd voor de kust van Cyprus liggen.

Cyprus tekende in januari een akkoord met Libanon over de winning van olie en gas in de Cypriotische wateren. Eerder sloot het al een vergelijkbare deal met Egypte. Turkije is woedend, omdat de akkoorden de rechten van Turks-Cyprus zouden aantasten.

"Turkije is vastbesloten zijn rechten en belangen in het oosten van de Middellandse Zee te beschermen en zal pogingen die af te kalven niet toestaan", verklaarde het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken. (anp/hln)

Ff lekker intimideren met wat machtsvertoon, ideaal om de politieke banden nog eens aan te halen :thumbs:

Wat gaan ze trouwens doen als ze niet mogen toetreden tot de EU? Wat tanks laten uitrollen...?

Tsja, het lijkt me duidelijk dat Turkije niet in de EU hoort.

Inderdaad. Ik denk dat Turkije zijn plaats in de EU wel kan vergeten.

Het Turkse leger heeft donderdag ontkend dat het extra oorlogsschepen naar de internationale wateren bij Cyprus heeft gestuurd. Vanochtend meldde de Turkse zender NTV nog dat het land de schepen heeft gestuurd in een hoog oplopend conflict over de olie- en gacoïtusploitatie op het gedeelde eiland.

''We hebben al schepen die voortdurend in de Egeïsche Zee en het oosten van de Middellandse Zee patrouilleren, we hoeven geen nieuwe schepen te sturen'', zei legerleider Yasar Buyukanit.

Cyprus tekende in januari een akkoord met Libanon over de winning van olie en gas in de Cypriotische wateren. Eerder sloot het al een vergelijkbare deal met Egypte. Turkije is woedend, omdat de akkoorden de rechten van Turks-Cyprus zouden aantasten.

''Turkije is vastbesloten zijn rechten en belangen in het oosten van de Middellandse Zee te beschermen en zal pogingen die af te kalven niet toestaan'', verklaarde het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Cyprus bestaat sinds 1974 uit twee delen, omdat Turkije toen het noordelijk deel bezette na een Grieks-Cypriotische coup die tot doel had het eiland bij Griekenland te voegen. Turkije weigert nog altijd de Cypriotische regering te erkennen en heeft in het noorden de Turkse republiek Cyprus gesticht. Daar zijn 40.000 militairen gelegerd.

als het in de krant staat, moet het wel juist zijn ?

wel ga es naar cyprus en kijk of die oorlogsschepen er zijn :)

wel ga es naar cyprus en kijk of die oorlogsschepen er zijn :)

Waarom zou het niet waar zijn? Omdat Turkije ontkent? Jij hebt wel heel sterk de neiging onwelgevallig nieuws af te doen als verzinsels. Bovendien, ook al zou het niet waar zijn, het doet niets af aan de kinderachtigheid van Griekenland en Turkije in dit conflict.

Die schepen zijn er wel, alleen zijn die onderdeel van de standaarpatrouilles. Volgens de Turkse legerleider dan.

Uhm ik denk tog dat dit egt een moeilijk op te lossen probleem is.
En wat Turkije in EU betreft nou denk dat geen van beide partijen er baat bij hebben (nu ten minste niet.)

Inderdaad. Ik denk dat Turkije zijn plaats in de EU wel kan vergeten.

So what....
Elke keer als Turkije negatief in de media komt (als er uberhaupt ook maar iets is), wordt er gelijk geroepen dat men niet mag toetreden tot de EU.
Al dat ophef over een stukje rotsblok.
Vraag je het mij persoonlijk zou ik zeggen geef het aan Griekenland.
Denk je dan dat Turkije toe mag treden, now way.
Als de mensenrechten gedoe opgelost wordt, dan ook niet.
Als de beweerde Armeense genocide gedoe erkent wordt, dan ook niet.
Als alle turken christenen worden, dan ook niet.
Dus kortom Turkije zal nooit kunnen toetreden, omdat men altijd wel wat te klagen heeft.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Turkije wil toetreden.
Turkije heeft een prefect ligging.
Een doorvoer haven naar het midden oosten, een route via de Bosporus naar Rusland.
Een groot exportland, een land met veel natuurlijke bronnen.
Er wordt wel geroepen dat als Turkije toetreed het in 1 klap grootste het land wordt en dus daarom ook de meeste stemmen heeft, maar wacht ff. Europa is christendom, Turkije is Islam, nee laten we dat maar niet doen.
Respect voor Geert Wilders, die heeft tenminste de ballen om te zeggen waar het op staat.
Alsof de Oosblok landen een toegevoegde waarde hebben aan de EU.
Als ik het voor het zeggen had zou ik zeggen Europe thx, maar ik blijf er lekker uit.
Maar ja wie ben ik.
He wacht ff, als Arnold gouverneur kan worden, wordt ik de nieuwe premier van Turkije.:D

De oostbloklanden zijn nu idd nog geen toegevoegde waarde zoals jij het uitdrukt. Maar bedenk goed dat zuid europa dat ook niet was. Die toetredingen moet je op lange termijn zien.
Verder maakt het feit dat turkije islamitisch is en europa niet ook weinig uit als het gaat om het wel of niet toetreden. Europa is op veel plaatsen al multicultureel.

De oostbloklanden zijn nu idd nog geen toegevoegde waarde zoals jij het uitdrukt. Maar bedenk goed dat zuid europa dat ook niet was. Die toetredingen moet je op lange termijn zien.
Verder maakt het feit dat turkije islamitisch is en europa niet ook weinig uit als het gaat om het wel of niet toetreden. Europa is op veel plaatsen al multicultureel.[/QUOTE]

Was dat maar waar.:o
Maar ja laten we hopen; eind goed al goed

Terug
Naar boven