MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ik vind het wel een baas om zelf ff te bepalen dat deze gespreksronde voorbij is en daar niet op terug te komen.
Haha en als een D66 dit had gedaan had je moord en brand geschreeuwd.

Nee echt een baas inderdaad. 70+ dagen in gesprek over een coalitie. Vervolgens in achterkamertjes afspreken met de pers voor een bericht en de andere partijen via een appje laten weten dat je eruit stapt.

Nu zit die weer half overspannen thuis.

• Like
Waarderingen: Vonk
Haha en als een D66 dit had gedaan had je moord en brand geschreeuwd.
Nee hoor, D66 had het proces gesaboteerd door de informateur van coke-snuiben re betichten of iemand anders de schuld gegeven. De hele reden dat de OH financiën in zwaar weer zitten komt door Kaag en de nieuwe EU begrotingsregels (zie Arno Wellens).

Nu legt NSC de zwarte piet misschien een klein beetje bij Plasterk, maar de kern is dat op basis van deze cijfers het geen zin heeft de huidige ronde, die nog 1 dag zou duren, waarbij Yeşilgöz een debat had, voort te zetten.

Volgens mij heb jij op hem gestemd…
Niet op de Verlosser zelf, slechts op één van zijn discipelen: dus het fanboy gehalte valt wel mee bij mij.

Wat er ook aan de hand is is natuurlijk dat de VVD hem te snel en slim af was door vast shotgun gedoogsteun te claimen.

Bovendien loopt iedereen hier op hem te zeiken, dan mag ik toch wel een tegengeluid laten horen. Of is dit NU?

Een goed kritisch stuk (let je op @Aldor, zeg ik over kritiek op Omtzigt) lees je hier.

Hij moet van zijn WEF broer met Timmerfrans regeren.
Je zou het bijna gaan denken weet je dat. Met dat woord ‘bestaanszekerheid’ weer in de verklaring.

Maar met zoveel financiële schuld kun je het volk ook niet opzadelen. Dit moet anders. Eerlijk. Transparant. Het moet voor iedereen beter worden. Weet je wat; we gaan alles eerlijk doen. We verdelen die schuld met z’n allen en beginnen opnieuw. Gewoon iets minder bezitten en met z’n allen meer delen en toch gelukkig zijn. Ow wacht …

Laatst bewerkt:
Tim Hofman heeft het niet (alleen) over Omtzigt en hij lult alsof hij nog nooit een formatie bewust heeft meegemaakt.
Niemand van ons heeft een formatie bewust meegemaakt. Omtzigt probeert (of probeerde) het spelletje strategisch te spelen, maar dat is een kwaliteit die in zijn geheel bij hem ontbreekt. Dat is niet erg, maar een goed politicus zou zijn eigen zwakheden moeten kennen.

Niemand van ons heeft een formatie bewust meegemaakt. Omtzigt probeert (of probeerde) het spelletje strategisch te spelen, maar dat is een kwaliteit die in zijn geheel bij hem ontbreekt. Dat is niet erg, maar een goed politicus zou zijn eigen zwakheden moeten kennen.
Bewust != van dichtbij.

Er gebeuren altijd allerlei rare bewegingen rond formaties.

Ik mag hopen dat Omtzigt dit van zichzelf weet en er een goed team omheen zit.

Bewust != van dichtbij.

Er gebeuren altijd allerlei rare bewegingen rond formaties.

Ik mag hopen dat Omtzigt dit van zichzelf weet en er een goed team omheen zit.
Dat laatste betwijfel ik, ook bij BBB en PVV btw. Maar ja, wie was er wél capabel afgelopen kabinetten.

No Worries.

Btw was er vooraf al bekend dat er 17-20 miljard bezuinigt moest worden.

Terug
Naar boven