AndroidHealthClinic

Twijfel over 5daags schema

T.vd.Berg

Novice
Waardering
0
Hallo ik twijfel over mijn 5 daagse schema ff wat info:

- Hoelang je traint
Train nu een jaar serieus

- Wat je doel is
Massa

- Waar je prioriteiten liggen
Niet een bepaalde spiergroep

- Beschikbaarheide apperatuur
Oldskool gym dus alles wel

- Beschikbare tijd
7 dagen per week

Misschien doet het er wat toe dat ik over 2 maanden 18 word.
zo ziet mn schema eruit:
de cijfers staan voor het aantal oefeningen per spiergroep

ma: borst (4) rug (4) buik (3)
di: schouders (3) biceps (4) triceps (4)
wo: benen (7)
do: borst (4) rug (4) buik (3)
vr: schouders (3) biceps (4) triceps (4)

Nu hoorde ik weer dat het niet goed is om zo vaak te trainen en ik voel alsof het lijkt dat ik geen progressie maak maar moet ik nu overstappen naar een 3 daagse training zodat mijn spieren meer tijd hebben om te herstellen? of gewoon doorraggen met me huidige schema en over een maand of 2 verder kijken?
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik zou zelf borst en rug niet op dezelfde dag trainen. Er zit te weining rust in je trainingschema. Als je zegt dat je geen progressie maakt raad ik je zeker aan om wat minder te gaan trainen.

Je zal alles 1x in de week kunnen trainen (4 dagen):

ma : Borst(4) + Triceps(3)
di : Rug(4) + Biceps(3)
wo : rustdag
do : Benen(6)
vrij : Schouders(4) + Buik(3)

Mischien heb je hier wat aan, succes ermee :D

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je post

Ik ga niet met spierpijn een workout in ik ben altijd herstelt en kan altijd max gewicht doen in mn oefeningen dus daarom snap ik eigenlijk niet waarom ik niet zon harde progressie maak..
Ik denk dat ik het nog een maand aankijk en dan met jou schema structuur aan de gang ga bedankt :cool:

ps ik zit ook nog op rugby en ren op zaterdag 8 km in het bos
en nog wat

er was toch een soort manier als je sochtends wakker word dat je je hartslag meet en als ie dan te snel gaat (geen idee) dat je dan overtraint bent
want heb eigenlijk nergens last van en voel me goed

alleen dat ik niet echt progressie maak voor mijn eigen gevoel
terwijl er wel tegen me gelult word van je word breed gaat goed train je? dit dat

ik denk dat ik maar eens wat fotos ga maken om de maand vanaf nu
goed idee?

Graag gedaan :D

Hoevaak per week train je voor rugby en hoe vaak heb je wedstrijden. Dit samen met 1x in de week 8km rennen en 5 dagen van gruwelijk afzien in de gym zal wel eens te veel van het goede kunnen zijn?

Verder kan het ook aan andere factoren liggen dan aan je training, bv voeding? Als je voeding niet in orde is zul je ook geen of weinig progressie maken. Verder is afwisseling ook belangrijk, gooi eens in de paar maanden je schema gewoon eens helemaal om, of varieer met andere oefeningen, aantal sets en reps.

Als de chickies je na fluiten dat je breed aan het worden ben doe je toch iets goed bro :D. Ben benieuwd naar de foto`s :)

• Topic Starter Topic Starter
DavyO zei:
Graag gedaan :D

Hoevaak per week train je voor rugby en hoe vaak heb je wedstrijden. Dit samen met 1x in de week 8km rennen en 5 dagen van gruwelijk afzien in de gym zal wel eens te veel van het goede kunnen zijn?

Verder kan het ook aan andere factoren liggen dan aan je training, bv voeding? Als je voeding niet in orde is zul je ook geen of weinig progressie maken. Verder is afwisseling ook belangrijk, gooi eens in de paar maanden je schema gewoon eens helemaal om, of varieer met andere oefeningen, aantal sets en reps.

Als de chickies je na fluiten dat je breed aan het worden ben doe je toch iets goed bro :D. Ben benieuwd naar de foto`s :)

dinsdags training wedstrijd zondag
denk dat het puur voeding is eigenlijk
ik voel me ook niet k*t/overtraint ik vind het gewoon k*t dat ik voor mijn gevoel minder groei maar dat is appart
ik gebruik niks geen eiwit shakes of iets gewoon veel eieren vreten en kip enzo heb niet appart voedsel schema daar ben ik wel mee bezig kga bak whey pro 90 halen 5 kilo
dat moet de motor nog eens even op****en
fotos worden binnenkort gemaakt komt goed zo breed ben ik nou ook weer niet maar toch appart ik word ouder dat zal het wel zijn

and again thanks

5 dagen in de week en 7 dagen de tijd. Ik train nu zelf drie jaar en na lang pielen en aan kloten werkt dit voor mij het beste. De prioriteiten liggen bij benen, schouders en rugdikte. Maar dit schema zal het goed doen ok als je geen prioriteiten hebt.

ma: borst, kuiten
di: rug, achterkant schouders
wo: rust
do: biceps, triceps. onedrarmen, buik
vrij: schouders nadruk op zijkant speciaal schouderprogramma zie abcbodybuilding.com, kuiten
zat: benen
zo: rust

Terug
Naar boven