Fitness Seller

Twijfel over schema

Thorian

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb een schema voor de komende maanden gemaakt. het is gebaseerd op cutting. Dus ik let goed op mijn voeding en ik doe KT 3/4 keer in de week.
Wat ik allemaal geleerd heb hier op het forum is dat met cutten je door snelle eiwitten en langzame koolhydraten wel je spiergroei stimuleert,...en door stukje cardio en minder vetten tevens je bf omlaag haalt.

maar nu ben ik in het boek "burn the fat, feed the muscle" aan het lezen. en de auteur verwijst daarin naar het chinese gezegde "a man that tries to hunt two rabbits catches neither". Hij wil daarmee zeggen dat het onmogelijk is in zijn optiek om tegelijk vet te verliezen en spieren te kweken.
Daar schrok ik van want dat was nu precies wat ik dacht aan het doen te zijn. Is de cut dan alleen bedoeld om vet te verliezen zonder spierverlies? Maar dat geen verlies niet impliceert dat je spieren ook kunnen groeien? Want what the **** ben ik anders aan het doen met op mijn voeding aan het letten en KT?? kan ik net zo goed stoppen met KT en alleen cardio doen.
Graag advies

spieren bijkomen en vetverliezen

dat is bijkomen, maar toch afvallen...

snap je?

kan niet ;)

Ga toch gewoon lekker buffelen en zwaar trainen en ga later voor de zomer ofzo wat cutten .

• Topic Starter Topic Starter
spieren bijkomen en vetverliezen

dat is bijkomen, maar toch afvallen...

snap je?

kan niet ;)

Ik dacht juist door veel eiwitten en koolhydraten te eten dat ik mijn spieren wel 'voedt', maar dat door alle kcal die je verbrand met KT en cardio je ook vet verbrandt.

Waar slaat anders die titel op? 'Burn the fat, feed the muscle' ????

Ik dacht dat jij dokter was? Dan zou je dat toch wel moeten begrijpen..

Juist daarom begrijp ik het niet! Ik heb zelfs één specifieke patient die 145 kilo woog. Die is erg veel gaan fietsen. Is 40 kilo afgevallen en heeft tegelijkertijd kuiten ontwikkeld waar de gemiddelde bb-er jaloers op zou zijn.

Zo gek is mijn vraag trouwens niet. Behalve de titel van het boek zelf, lees ik nog meer tegenstrijdige verhalen. De één zegt dat je mits je goed eet, je makkelijk vet kan verbranden en toch spieren kweken.

En in de sticky staat zelfs:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

"Je doel is om vet te verliezen, en misschien zelfs nog wat spiermassa aanzetten."

Het ligt ook een beetje aan je stats:

1) als je een heel hoog bf gehalte hebt, nauwelijks spiermassa, niet sport en je gaat dan KT, verbruikt je meer dan normaal. Dus ben je vet aan het verbranden en toch spieren aan het kweken omdat je spieren groeiprikkels krijgen.

2) je hebt 14% bf, bent clean aan het bulken en je wilt cutten tot 9%. Dan zal je inderdaad wat spiermassa verliezen, (Dit heeft te maken geloof ik met dat rond de 12% optimaal is voor de gemiddelde BB-er, bron = ?)
MAAR je verliest nog meer als je helemaal niets meer aan KT doet.

Conclusie: Altijd KT! :D

Laatst bewerkt:
@conflictdaimond:

Ik denk inderdaad dat hem daar de kneep zit. Volgens mij kunnen beginners tot redelijk ervaren sporters gerust spieren kweken en toch vet verliezen. Alleen als je een ervaren bodybuilder bent met laag vetpercentage. Dan zal bij het cutten je spiermassa niet afnemen...maar ook niet toenemen.
Maar als je van een menukaart van pizza en friet overgaat naar kip, tonijn, rijst en sla. En je doet veel aan KT;..dan zal je gerust vet verbranden en toch spieren kweken

Jezus hee, wat een logica allemaal op de maandagmiddag :roflol: Nee maar serieus, gewoon KT doen. Is lekker, is leuk!

Nou dit is ook wel een belangrijk onderwerp voor mij. Ik kom er net achter dat de twijfel bestaat of die 3 maanden bloed zweet en tranen die ik ondergaan heb, wel effect hebben gehad.
Daarnaast heeft dat boek (wat hier zowat als de bijbel wordt gezien) een wel erg rare titel dan.
Ik kan me goed voorstellen dat over dit onderwerp zoveel vragen op dit forum zijn. En als dan elke "ervaren" bodybuilder een ander antwoord gaat geven wordt het er niet duidelijker op.
Daarnaast had ik het net zo naar mn zin. Lekker veel spinnen en roeien. En daarnaast lekker veel KT. Maar als het blijkt dat ik op die manier zo vet en spierloos als een garnaal blijf;..tja dan baal ik.

Nou dit is ook wel een belangrijk onderwerp voor mij. Ik kom er net achter dat de twijfel bestaat of die 3 maanden bloed zweet en tranen die ik ondergaan heb, wel effect hebben gehad.
Daarnaast heeft dat boek (wat hier zowat als de bijbel wordt gezien) een wel erg rare titel dan.
Ik kan me goed voorstellen dat over dit onderwerp zoveel vragen op dit forum zijn. En als dan elke "ervaren" bodybuilder een ander antwoord gaat geven wordt het er niet duidelijker op.
Daarnaast had ik het net zo naar mn zin. Lekker veel spinnen en roeien. En daarnaast lekker veel KT. Maar als het blijkt dat ik op die manier zo vet en spierloos als een garnaal blijf;..tja dan baal ik.

wat zijn je stats dan?

Maar je vraag is dus of je met de afgelopen 3 maanden iets bent opgeschoten en of het wel nut heeft.

Het antwoord 'Ja' kan je alleen geven als je bf is gedaald terwijl je gewicht gelijk is gebleven of als je gewicht omhoog is gegaan terwijl je bf is gedaald. Beiden impliceren een toename in spiermassa (is je doel nietwaar?).

Niemand kan jouw vraag eigenlijk beantwoorden behalve jijzelf.. Wat zijn je trainingsresultaten? Gaan ze omhoog, voel je je sterker? Hoe ziet je 'pensje' ;) eruit tov 3 maanden geleden? Mss moet je fotos maken om te vergelijken, je bekijkt jezelf iedere dag in de spiegel dus je zal niet zo snel zelf verandering zien.

je hebt gelijk CD;..ik ga eens wat cijfers en fotos opslaan.

bedankt voor het advies man!

Terug
Naar boven