XXL Nutrition

Twijfel tussen kuren en blast & cruisen

100kg @ 8% @ 190 cm

Ben nu 98 @ 13% @ 190 cm

Wil meer richting Frank Zane fysiek dan een massamonster als Phil Heath

Verder is kracht voor mij erg belangrijk, hoofdkrachtdoel is 100kg OHP strict (nu 1x85)

Kom op man daar voor ga je toch niet overschakelen op levenslange trt ?
Makkelijk haalbaar met af een toe een kuurtje.

Wat mij opvalt bij de TRT discussies; dat ieder zijn eigen wijze heeft -of denkt te hebben- van vruchtbaarheid (behouden).

-HCG only vanaf begin TRT mee laten lopen (2x 500iu of meer per week)
-HCG blast wanneer er gebruik gemaakt wil worden van de vruchtbaarheid
-HCG i.c.m. HMG tot de vruchtbaarheid niet meer van belang is
-HCG blast, tijdelijk off gaan, daarna weer TRT hervatten
-Lucky zijn en zelfs tijdens je TRT vruchtbaar zijn met of zonder HCG support

Wat mij opvalt bij de TRT discussies; dat ieder zijn eigen wijze heeft -of denkt te hebben- van vruchtbaarheid (behouden).

-HCG only vanaf begin TRT mee laten lopen (2x 500iu of meer per week)
-HCG blast wanneer er gebruik gemaakt wil worden van de vruchtbaarheid
-HCG i.c.m. HMG tot de vruchtbaarheid niet meer van belang is
-HCG blast, tijdelijk off gaan, daarna weer TRT hervatten
-Lucky zijn en zelfs tijdens je TRT vruchtbaar zijn met of zonder HCG support

Klopt, opzich zou het meest logische natuurlijk zijn het laten meelopen, als iets niet krimpt hoef je het ook niet weer terug op formaat te brengen. Aan de andere kant zijn er zat die blasten/cruisen vanaf hun 21/22 ( mezelf included ) en kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om 10 jaar lang HCG te gaan zetten elke week 2 keer terwijl je nu nog niet weet of je kids wilt.

Nadelen:
-Nooit zorgeloos op vakantie kunnen omdat je altijd je gear bij je moet hebben

Als je voor een week gaat no prob, ga je voor twee weken ook niet echt, je overleeft echt wel een week zonder, zeker met lange esters. Als je doorgaans al wat hoger dan TRT zit (250/week) dan zul je zelfs na 2 weken nog niet onder normaal vallen.

-Mocht ik ooit in het ziekenhuis komen te liggen om wat voor reden dan ook voor een langere periode ga ik veel kwijtraken

Mocht je ziek worden in je kuur of PCT toch ook ? Doe je verder als je er weer uitkomt. Als het een lang verblijf is ga je uiteraard wel wat kampen met probs van lage test.

-Kans om nooit meer te herstellen mocht ik ooit stoppen en ben pas 21

Als je een reden ziet om nog te stoppen, begin er dan niet aan. Als er geen concrete reden is dan moet je ook gene verzinnen.

Wat ik wel niet lees, en voor mij stuk belangrijker : ben je aan 21 wel zeker dat je geen kinderen wil ? Want dat kan (niet noodzakelijk, maar zeker mogelijk) wel voor probs zorgen waarvoor je uiteindelijk moet stoppen, en zou voor mij toch reden genoeg zijn om gelijk wat je beslist, cyclen of cruisen, toch altijd je HCG te laten meelopen.

Als je voor een week gaat no prob, ga je voor twee weken ook niet echt, je overleeft echt wel een week zonder, zeker met lange esters. Als je doorgaans al wat hoger dan TRT zit (250/week) dan zul je zelfs na 2 weken nog niet onder normaal vallen.

Mocht je ziek worden in je kuur of PCT toch ook ? Doe je verder als je er weer uitkomt. Als het een lang verblijf is ga je uiteraard wel wat kampen met probs van lage test.

Als je een reden ziet om nog te stoppen, begin er dan niet aan. Als er geen concrete reden is dan moet je ook gene verzinnen.

Wat ik wel niet lees, en voor mij stuk belangrijker : ben je aan 21 wel zeker dat je geen kinderen wil ? Want dat kan (niet noodzakelijk, maar zeker mogelijk) wel voor probs zorgen waarvoor je uiteindelijk moet stoppen, en zou voor mij toch reden genoeg zijn om gelijk wat je beslist, cyclen of cruisen, toch altijd je HCG te laten meelopen.

Als je vruchtbaar bent voordat je begint met Blasten/cruisen, en je zet iedere week 2 x 500-750 IU HCG, kun je dan alsnog je vrouwtje zwanger maken? Of is er dan slechts sprake van verminderde vruchtbaarheid? Ik kon hier in het boek Anabolics geen eenduidig antwoord op vinden. Thx! :)

Als je vruchtbaar bent voordat je begint met Blasten/cruisen, en je zet iedere week 2 x 500-750 IU HCG, kun je dan alsnog je vrouwtje zwanger maken? Of is er dan slechts sprake van verminderde vruchtbaarheid? Ik kon hier in het boek Anabolics geen eenduidig antwoord op vinden. Thx! :)

Voor meeste mensen is dat voldoende om voldoende vruchtbaarheid te onderhouden ja.

Stel ik wil een jaar lang kuren. Blasten/cruisen. 3dikke kuren oid en ertussen cruisen op 250/125 test.
Kids zijn voor mij niet belangrijk want die hoef ik niet. hoe zit het met de hgc dan? en neem aan dat je na een jaar gewoomn weer hersteld? Kun je bv ook 3x dezelfde kuur pakken van test/tren 250/400 of moet je de 2e en 3e wat hoger pakken of moet je totaal andere middelen pakken?

En hoe zou de nakuur eruit moeten zien na een jaar?

Na 6 maand ligt er niks definitief plat, zefs zonder hcg. Been there, done that. Zijn hier zelfs verhalen van gasten die jaren kuren, off gaan en gewoon herstellen. Dat niet meer herstellen verhaaltje is eerder uitzondering dan de regel. Wel kan het dat je test niveau nooit meer is als voorheen...

Inderdaad. weet je wat de experts op US forums aanraden als eerste kuur?

1 jaar lang on op Test250 mg per week! verder niks.
ze zeggen dat je ballen alleen gaan krimpen door de doses en niet de duur van de kuur. hcg totaal niet nodig.
Het is van iemand die zelf alles heeft ervaren van mega kuren tot lichte kuren en begeleiding van atleten en heeft er zelfs boeken over geschreven.

Terug
Naar boven