Hello,
Alvorens van start te gaan, wil ik even vermelden dat ik al talrijke uren stickies en topics heb zitten lezen en veel bijgeleerd heb (waarvoor dank mede db-forumleden). Hetgene ik hieronder dus vraag is advies of meningen op mijn maat.
Sinds 5 maanden ga ik naar de gym voor krachttraining. Ik ben nooit sportief geweest en deed dus werkelijk nix van sport. Maar ik vond mezelf veel te skinny en besloot het heft in handen te nemen en hier iets aan te doen. Ik ben 1m78 en woog voor ik naar de gym ging 57kg. Na deze 5 maand weeg ik ondertussen al 65kg. Wat ik best een indrukwekkend resultaat vind! Dit enkel door een 3 daags schema aan te houden (ik heb geen enkele keer geskipped) en 1 pot Mammoth 2500 van 4,4kg waarbij ik 1 shake dronk per dag.
Dit is mijn schema:
1) Woensdag: borst & triceps train + buikspieren
Borst: bench press // incline dumbbell press // dips // cable crossover
Triceps: pushdowns // triceps-touw
2) Donderdag: rug & benen + buikspieren
Rug: front pulldown // pulldown behind neck // one arm rowing // shrugs
Benen: leg extension // lying leg curl // afwisselend waar ik zin in heb
3) Vrijdag: schouders en biceps + buikspieren
Schouders: Cable side raise // dumbbell press // neckpress of frontraise
Biceps: machine curl // scott curl
In het begin deed ik 4 sets van 10 reps.
Na een maand of 2 deed ik 6 sets van 10 reps per oefening.
Sinds 2 weken werk ik nu nog steeds met dezelfde oefeningen en 6 sets maar telkens 16, 14, 12, 10, 8, 6 reps en steeds zwaarder gaan. Dit op aanraden van een vriend.
De eerste keer ik ging naar de gym schaamde ik me echt dat ik maar zo weinig kon qua gewicht. Ook mijn kameraard die mij de oefeningen voortoonde en redelijk wat ervaring heeft, verschoot dat ik maar zo presteerde. Na deze 5 maanden ben ik echt enorm gegroeid. Ik voel me veel beter in mijn vel en krijg voortdurend opmerkingen van mensen dat ik gegroeid/verbreed ben, zonder dat ze eens weten dat ik naar de gym ga
!
Wat betreft voeding probeer ik elke dag zoveel mogelijk te eten met veel tussendoortjes. Verder heb ik berekend dat ik 1667kcal BMR heb. Ik heb een kantoorjob dus zit grootste deel van mijn job op een bureaustoel
's Morgens: niet zo veel, enkel fruit en 2 boterhammen
11u: banaan & appel
13u: 5 boterhammen met beleg: kipfilet, kalkoenfilet, préparé, vleessalade, ... (regelmatig blikje tonijn)
16u: banaan en/of koek
18u: sportdrankje (op trainingsdagen)
20u: wat de pot schaft (aardappelen, vlees & veel groenten)
21u: rijstpap of yoghurt en mammoth shake
Voor het slapengaan eet ik dikwijls ook nog 2 boterhammen of een klaaskoek
Wat is nu mijn vraag:
1) Of ik goed bezig ben is wss een domme vraag gezien mijn progressie, of kan ik er nog meer uithalen? Doe ik iets fout?
2) Mijn pot Mammoth 2500 is leeg. Bestel ik opnieuw een pot of kan ik beter een ander supplement nemen?
3) Is het een goede zaak nu met de omgekeerde pyramide te trainen?
4) Wanneer moet ik mijn trainingsschema omgooien? Na hoeveel tijd moet ik andere oefeningen beginnen doen?
(PS: Ik weet dat ik beter een dag zou tussen laten om te rusten en dus op maandag, woensdag & vrijdag beter zou trainen, maar dit is helaas niet mogelijk)
Andere tips of suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt!
Een nieuw db-member die de smaak te pakken heeft
Alvorens van start te gaan, wil ik even vermelden dat ik al talrijke uren stickies en topics heb zitten lezen en veel bijgeleerd heb (waarvoor dank mede db-forumleden). Hetgene ik hieronder dus vraag is advies of meningen op mijn maat.
Sinds 5 maanden ga ik naar de gym voor krachttraining. Ik ben nooit sportief geweest en deed dus werkelijk nix van sport. Maar ik vond mezelf veel te skinny en besloot het heft in handen te nemen en hier iets aan te doen. Ik ben 1m78 en woog voor ik naar de gym ging 57kg. Na deze 5 maand weeg ik ondertussen al 65kg. Wat ik best een indrukwekkend resultaat vind! Dit enkel door een 3 daags schema aan te houden (ik heb geen enkele keer geskipped) en 1 pot Mammoth 2500 van 4,4kg waarbij ik 1 shake dronk per dag.
Dit is mijn schema:
1) Woensdag: borst & triceps train + buikspieren
Borst: bench press // incline dumbbell press // dips // cable crossover
Triceps: pushdowns // triceps-touw
2) Donderdag: rug & benen + buikspieren
Rug: front pulldown // pulldown behind neck // one arm rowing // shrugs
Benen: leg extension // lying leg curl // afwisselend waar ik zin in heb
3) Vrijdag: schouders en biceps + buikspieren
Schouders: Cable side raise // dumbbell press // neckpress of frontraise
Biceps: machine curl // scott curl
In het begin deed ik 4 sets van 10 reps.
Na een maand of 2 deed ik 6 sets van 10 reps per oefening.
Sinds 2 weken werk ik nu nog steeds met dezelfde oefeningen en 6 sets maar telkens 16, 14, 12, 10, 8, 6 reps en steeds zwaarder gaan. Dit op aanraden van een vriend.
De eerste keer ik ging naar de gym schaamde ik me echt dat ik maar zo weinig kon qua gewicht. Ook mijn kameraard die mij de oefeningen voortoonde en redelijk wat ervaring heeft, verschoot dat ik maar zo presteerde. Na deze 5 maanden ben ik echt enorm gegroeid. Ik voel me veel beter in mijn vel en krijg voortdurend opmerkingen van mensen dat ik gegroeid/verbreed ben, zonder dat ze eens weten dat ik naar de gym ga
!Wat betreft voeding probeer ik elke dag zoveel mogelijk te eten met veel tussendoortjes. Verder heb ik berekend dat ik 1667kcal BMR heb. Ik heb een kantoorjob dus zit grootste deel van mijn job op een bureaustoel

's Morgens: niet zo veel, enkel fruit en 2 boterhammen
11u: banaan & appel
13u: 5 boterhammen met beleg: kipfilet, kalkoenfilet, préparé, vleessalade, ... (regelmatig blikje tonijn)
16u: banaan en/of koek
18u: sportdrankje (op trainingsdagen)
20u: wat de pot schaft (aardappelen, vlees & veel groenten)
21u: rijstpap of yoghurt en mammoth shake
Voor het slapengaan eet ik dikwijls ook nog 2 boterhammen of een klaaskoek
Wat is nu mijn vraag:
1) Of ik goed bezig ben is wss een domme vraag gezien mijn progressie, of kan ik er nog meer uithalen? Doe ik iets fout?
2) Mijn pot Mammoth 2500 is leeg. Bestel ik opnieuw een pot of kan ik beter een ander supplement nemen?
3) Is het een goede zaak nu met de omgekeerde pyramide te trainen?
4) Wanneer moet ik mijn trainingsschema omgooien? Na hoeveel tijd moet ik andere oefeningen beginnen doen?
(PS: Ik weet dat ik beter een dag zou tussen laten om te rusten en dus op maandag, woensdag & vrijdag beter zou trainen, maar dit is helaas niet mogelijk)
Andere tips of suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt!
Een nieuw db-member die de smaak te pakken heeft

Laatst bewerkt:
?