AndroidHealthClinic

uithoudingsvermogen trainen

Sprinter2011

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
78kg
Hey,Ik ga mij aanmelden voor kickbox,maar er is mij verteld dat uithoudingsvermogen heel belangerijk is.Hebben jullie tips en oefeningen voor mij,hoe ik mijn conditie kan opbouwen.En ook kwa eten enzo....alvast bedankt

Met kickboxen lijkt het mij handig om interval training te gaan doen, of neem eens een kijkje naar HIT training, circuits etc.

Bij deze trainingen goed letten op je voeding en ademhaling.

• Topic Starter Topic Starter
Voeding waar moet ik dan aan denken?veel fruit & groente ofzo?

Laatst bewerkt:
Conditie is afhankelijk van je huidige conditionele staat.
Als beginner, kun je rustig starten, en beetje bij beetje een stapje erbij.

Voor conditie training kun je enkele sprints trekken en daarna weer rustig verder joggen.
Korte sprints, van lantaarnpaal tot lantaarnpaal, en dan weer enkele lantaarnpalen door joggen. Etc etc.

Voeding is sowieso belangrijk, ongeacht of je nou sport of niet. Gezonde voeding is voor ieder mens belangrijk, maar als je meer van je lichaam wilt eisen/vragen, dan zul je daar dus meer aandacht aan moeten besteden.
Neem eens een kijkje naar een voedingsschema en lees de stickies.

Hier heb ik wat aan :D
dankjewel man

touwtjespringe kan geloof ik ook erg handig zijn en gewoon zonder handschoenen in de lucht boxe om het zo maar te zeggen kan ook wel helpe geloof ik. Gewoon wat directe en hoeken en dan wat afwissele met voor en achterarm daar word je ook wel flink moe van als je dat een paar minute doet :P

vooral oefeningen waarbij je je benen, schouders, en buik gebruikt zijn belangrijk bij het kickboxen.

borst mag er ook wel zijn geloof ik. Ik heb altijd als ik directe stoot geef met mijn voorarm dan gaat die begevement hange en krijg ik die niet meer recht waardoor mijn verdediging afzwakt. die voel ik altijd bij mijn oksel zeg maar aanhechting van de borstspier is dat geloof ik dus dat zou je ook wel kunne traine denk ik :P

borst mag er ook wel zijn geloof ik. Ik heb altijd als ik directe stoot geef met mijn voorarm dan gaat die begevement hange en krijg ik die niet meer recht waardoor mijn verdediging afzwakt. die voel ik altijd bij mijn oksel zeg maar aanhechting van de borstspier is dat geloof ik dus dat zou je ook wel kunne traine denk ik :P

Je zou eigenlijk meer je schouders moeten voelen.

Hey,Ik ga mij aanmelden voor kickbox,maar er is mij verteld dat uithoudingsvermogen heel belangerijk is.Hebben jullie tips en oefeningen voor mij,hoe ik mijn conditie kan opbouwen.En ook kwa eten enzo....alvast bedankt

Zakwerk en dan gelijdelijk opbouwen tot je een volle ronde aan kan

Bedankt voor de tips.
Ik ga beginnen met HIT training en touwtjes springe.
Kidmonster wat jij zei over dat beetje in de lucht stoten.
Helpt wel ik werd er wel flink moe van.
Maar ik kreeg last van me armen omdat ik ze zo ver uitrekte en zo veel kracht erachter gooide dat ik last van me gewrichten krijg.
Ik denk dat dat niet goed is als je geen oppervlakte raakt.

Met shaduwboksen gaat het puur om de beweging en uitvoering, je hoeft absoluut geen kracht uit te oefenen. Het overstrekken van de ledematen kan je bij je volgende sessie dus vergeten.

hit trainen met schaduwboksen...
dus zeg maar 45sec alles geven wat je kan en dan 1minutje rustig boksen.
Is dat een goeie training?
Dat doe ik liever dan op straat sprintjes trekken :D

Check eens bij onze vrienden van het fitness forum

Ik vind 1 forum wel genoeg.
Ik zal heus wel binnekort met andere topics komen.
iemand antwoord?

Terug
Naar boven