Fitness Seller

Uitvoering Deadlift

je nek moet in een neutrale positie blijven, kijk ongeveer een meter voor de bar naar de grond

Probeer de stang in een recht lijn te laten bewegen. Volgens mij heb je de stang op de grond ook te ver vooruit liggen echter is dit wat lastig te zien. De stang moet boven het midden van je voet liggen.

Handschoenen uit en vrije gewichten gebruiken.
Rug is redelijk recht maar is pas te beoordelen bij een zware dubbel of trippel vind ik altijd..

Rug mag wat holler inderdaad. Probeer je lichaam als het ware wat strakker te houden. Lats en abs aanspannen

Dichter bij de bar staan, span je bovenrug aan, niet eerst rukken vanuit je schouders, start vanuit je hams.

als ik de deadlift beweging al zonder gewicht doe dan heb ik pijn in het midden van mijn rug, alsof het precies daar op slot staat. kan dit komen door scoliose? is het dan verstandig om te stoppen met deadliften tot ik naar fysio/manueel therapeut ben geweest?

als ik de deadlift beweging al zonder gewicht doe dan heb ik pijn in het midden van mijn rug, alsof het precies daar op slot staat. kan dit komen door scoliose? is het dan verstandig om te stoppen met deadliften tot ik naar fysio/manueel therapeut ben geweest?

hijack1200173212.gif

Ik zou er wel even naar laten kijken Chickenkip en niet zomaar doorgaan met deadliften. Er is duidelijk iets mis toch?

TS heeft al goeie tips gekregen dus hijack is niet zo erg.

oke bedankt, zal doen marcel :)
en sorry panzer, ga maar weer OT

• Topic Starter Topic Starter
Hartstikke bedankt mensen! Ga de tips gebruiken en zal over een tijdje nog een filmpje uploaden.

Bekijk de DVD van Mark Rippetoe eens: starting strength. Legt hij de deadlift perfect uit:)

Dit is ook erg nuttig:

14 Deadlift tips and tricks
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven