Fitness Seller

UWV bedankt!!

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Ben sinds 1 Januari 2005 werkloos en heb dus een WW uitkering aangevraagd.

Allemaal leuk en aardig, maar voor alles rond was, was het eind Januari en nog geen cent gezien. Tot mn stomme verbazing hadden ze ineens maar liefst 300 euro :rolleyes: overgemaakt, en het resterende bedrag van Januari zou nog volgen (terugwerkende kracht).

Nu is het dadelijk eind Februari en ik wacht nog steeds op geld. Intussen al stuk of 1012 formulieren in moeten vullen en terugsturen....en uiteraard ondertussen gewoon voldoen aan mn sollicitatieplicht.

Nu kreeg ik ineens 1 van de 1012 formulieren teruggestuurd omdat ik daarop aan moest geven tot wanneer ik als werkzoekende ingeschreven sta bij het CWI.

Ik maar eens bellen, en toen werd me medegedeeld dat men me sinds 1 Februari maar heeft uitgeschreven als werkzoekende ???

Kan ik gewoon de hele procedure opnieuw gaan doorlopen; met legitimatie, CV en inschrijving van ziekenfonds naar CWI, nog een formulier invullen en dan een afspraak maken wanneer ik voor een inschrijvingsgesprek mag komen.

Als het UWV zich nu zo bureaucratisch op gaat stellen zoals we van hen gewend zijn, kunnen ze in principe mn uitkering opschorten tot alles (opnieuw) rond is. In dat geval zou het maar zo kunnen dat ik tot medio Maart zonder geld zit.

Die sukkels denken waarschijnlijk dat ik mn boodschappen voor niks krijg bij de supermarkt en ondertussen ook wel op de pof kan tanken ofzo ???

Krijg gvd 300 euro en dan denken ze dat je daar wel 2-3 maand mee kunt uitzingen. :mad:

hou op ik heb t zelfde gehad, toen ik m aanvroeg had ik 3 maanden later pas t eerste geld! gelukkig woon ik nog niet op mezelf of ik had echt flink in de problemen gekomen.

en je bewijs van inschrijving moet je altijd verlengen voordat ie afgelopen is, langsgaan bij je deelgemeente (of had je dat al gedaan)

van mij zijn ze ook 4 x papieren kwijtgeraakt moest ik alless steeds opnieuw faxen.... :mad:

Ja kan ook gewoon gaan werken..

Overheidsinstanties zijn k*t bedrijven, heb zelf tot vandaag bij de belastingdienst gewerkt, maar dat is tot een einde gekomen omdat ik niet over de brug kon met die autoritaire kwallen. Maare is het niet mogelijk om iets te vinden? Al is het maar tijdelijk iets wat niet aansluit op je achtergrond.

greetz,
Ron

OMG, jammer voor je man, ik ken dat gedoetje wel met al die papiere, om stront ziek van te worden gatver! Bah!!

Idd ik heb ook 8 maanden gewerkt waar ik niet voor heb geleerd, wat ook slecht betaalde, maar dat doe ik lierver dan mn handje ophouden..

• Topic Starter Topic Starter
Buffster zei:
Overheidsinstanties zijn k*t bedrijven, heb zelf tot vandaag bij de belastingdienst gewerkt, maar dat is tot een einde gekomen omdat ik niet over de brug kon met die autoritaire kwallen. Maare is het niet mogelijk om iets te vinden? Al is het maar tijdelijk iets wat niet aansluit op je achtergrond.

greetz,
Ron

Ik was al 1,5 jr aan het solliciteren naar ander werk dat aansloot bij mn opleiding......geen succes. In al die tijd ongeveer 7-8 vacatures op mn gebied tegengekomen.

Ik ben nu sinds 3 wkn idd bezig om tijdelijk iets anders te vinden. Wil tijdelijk iets met helpdesk gaan doen. Heb volgende week een gesprek...is helaas alleen voor maximaal 15 uur/week. Maar kan het als het goed is met behoud van WW doen, en ondertussen nog voldoende tijd hebben om verder te kijken.

Werk binnen mn vakgebied kan ik wel schudden voor het einde van mn WW....dus kan me misschien beter helemaal op een andere richting gaan orienteren.

300 is normaal per maand als je geen personen ten laste hebt enzo, en je geen turk bent

;)

Jep is verrot. Ik moet me eigen ook al aanmelden terwijl de bond protest heeft ingediend tegen mijnn ontslag
Kan 10 weken duren. Maar moet wel inschrijven.
Geouwehoer is het.

Je hoort deze verhalen zoveel. Ik heb echter geluk gehad. Afgelopen juni werd mijn contact niet verlengt bij mijn toenmalige werkgever. Ik mij meteen gemeld bij CWI, de hele papierhandel door, en drie weken later had ik mijn eerste geld. Ik had me al op het ergste voorbereid....maar nee, t liep helemaal volgens plan. T schijnt nogal een uitzondering te zijn. Maar ik vond het evengoed een drama....nog kramp in mijn poten van het invullen van alle forms....

SideShow zei:
300 is normaal per maand als je geen personen ten laste hebt enzo, en je geen turk bent

;)

Ben geen Turk nee :D

Ik krijg op zich nog wel een redelijk bedrag, dus die 300 euro was voor 2 weken. Ze kwamen bij mij uit op 875 euro bruto/maand.

Hier is het 70% van je laatst verdiende loon, en dat zat bij mij wel aardig goed.

Wat voor opleiding heb je gedaan dan?

edit: Ok chemisch laborant. Is daar zo weinig in te vinden dan?

Zelda zei:
Wat voor opleiding heb je gedaan dan?

edit: Ok chemisch laborant. Is daar zo weinig in te vinden dan?

Stuk of 8 vacatures in ruim 1,5 jr tijd, dus das niet bar veel.

Resultaat is dat er meteen tientallen reacties op 1 enkele vacature komen, dus dan mag je van goede huize komen wil je de baan krijgen.

Ben enkele weken geleden tot in de 2e ronde van n sollicitatieprocedure gekomen, alleen wederom overmacht. Dat is gewoon uitermate frustrerend.

Leviathan zei:
Stuk of 8 vacatures in ruim 1,5 jr tijd, dus das niet bar veel.

Resultaat is dat er meteen tientallen reacties op 1 enkele vacature komen, dus dan mag je van goede huize komen wil je de baan krijgen.

Ben enkele weken geleden tot in de 2e ronde van n sollicitatieprocedure gekomen, alleen wederom overmacht. Dat is gewoon uitermate frustrerend.

ah.. dan zal jij zeker van slechte huize komen :D ;) (gay-opmerking hiihhi + gay lach)

ga gewoon eens werken...

acidreign zei:

Wat is dat nu voor een opmerking.. je wilt toch eerst zeker een tijd proberen om in je vakgebied te blijven niet??

Je hebt recht op een uitkering omdat je d'r zelf voor betaald hebt. Dus je zou stom zijn om het geld niet aan te pakken..

Gewoon schriftelijk een voorschot aanvragen.. De meesten begrijpen dat je echt geld nog hebt om te kunnen leven

acidreign zei:

Pleur toch een eind op man! Met zulk soort opmerkingen suggereer je dat een baan waarvoor je gestudeerd hebt dus geen echt werk is?

Wellicht heb jij nooit een relevante opleiding genoten?

Edit: Inmiddels is het nu rond met het UWV :D

Toch ben ik nog steeds vrolijk op zoek naar werk, helaas vorige week alleen weer 2 afwijzingen gehad. Zelfs voor lullig callcenter werk vragen ze nu al commerciele ervaring of een afgeronde opleiding in die richting.

Behappys-babe zei:
Gewoon schriftelijk een voorschot aanvragen.. De meesten begrijpen dat je echt geld nog hebt om te kunnen leven

Dit kan je zelfs nog anders stellen elk burger heeft recht op voorziening in de eerste levensbehoefte,indien het gak jouw dit niet wilt geven MOET je dit direct krijgen van de S.D!!!

Terug
Naar boven