Fitness Seller

Van 12 naar 8% lichaamsvet

tellos29

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Beste sporters,

Ik heb enige tijd een bulkprogramma gevolgd en dat heeft erin geresulteerd dat ik van 68 kilo naar 76 kilo ben gegaan. Nu wil ik gaan cutten, omdat ik wat lichaamsvet wil kwijtraken bij mijn buik zodat mijn sixpack tevoorschijn komt. Uiteraard wil ik mijn spiermassa behouden. Ik zal wat gegevens van mijzelf noteren:

Geslacht: Man
Leeftijd: 27 jaar
Lengte: 185 cm
Gewicht: 76 kilo
Lichaamsvet: 12%

Ik sport 4 x per week en doe alleen aan krachttraining.

Ik heb al uitgerekend dat ik rond de 3200 kcal per dag moet binnenkrijgen om op mijn gewenste gewicht te blijven van 76 kilo.
Ik heb niet echt een buik maar m"n onderste 4 pack zijn niet zichtbaar. Kan iemand een voorbeeld geven van een voedingsschema dat gebaseerd is om een eiwitrijk dieet en dat uitkomt op +/- 3200 kcal

Alvast bedankt!! :)))

Groetjes Marthel

Je kunt niet cutten zonder onder je behoefte te eten...
Lees daarnaast eens de stickies door ipv dat je verwacht dat iemand je alles aan gaat reiken ;)

Lol @ 3200 kcal onderhoud xD

Lol @ cutten op 76 kg

Lol @ om voedingsschema vragen

Lol @ name

Thanks OP :)

Holy crap, je bent langer dan ik en je weegt 13 kilo minder en dan wil je nu al gaan cutten? Zou lekker clean verder bulken en dan volgend jaar cutten.

"Hey, ik wil cutten. Tellen jullie even alles voor me uit? Kthxbye!"

De boeken The Stubborn Fat Solution en Ultimate Diet 2.0 van Lyle McDonald zullen je enorm helpen om informatie over cutten te krijgen. Met een beetje zoeken kan je zo downloaden ergens

Niks vreemds aan, wat weet jij nou van zijn verbruik? heb je zijn lengte gezien?

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 13:56 ----------

Nog een slimmerik, draai die vraag eens om. Hoe kan je ooit afvallen als je een calorieoverschot hebt?
Feed the muscle feed the fat.

Ja, en z'n VP wijsneus, durf te rekenen en dan kom je nog niet in de buurt

Heb jij de stickies wel gelezen ?

Ik kom op verschillende waardes als altijd met verschillende formules. Mss net die ene gepakt. Dus niets vreemds hoor.

Ja verschillende, met de meeste kwam ik uit rond de 26 - 2800 kcals.
Nam je de hoogste activiteitsfactor kwam je wel boven de 3200 uit, maar dan zat je ook gelijk op 36-3800, dus vandaar dat ik mij verwonderde over dat getal.

Naar 8% betekent dus dat je ongeveer 4 kilo vet kwijt wilt. Dan eindig je op een lengte van 1.85m op een kleine 70 kilo (verlies van vocht en spiermassa meegeteld), of zelfs nog lager. Dan zie je er allesbehalve gespierd uit. Ja, hoe zeggen ze dat toch, als een gespierde spijker?

Zet die sixpack uit je hoofd en ga eerst eens spieren kweken. Zorg dat je gewicht op 85 / 90 kilo zit en je lichaamsvet op een 14 a 16 procent max. Dan cutten en eindigen op een 78 / 80 kilo met 8% vet. Dan oog je, helemaal met jouw lengte, echt goed.

12% vet en nog geen 6pack? Dan doe je toch iets verkeerd. Ik zitop 15% en heb een sixpack...

Terug
Naar boven