AndroidHealthClinic

van 4 naar 3 dagen.

Ricardo92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Beste lezer,

Ik voer al een tijdje een 4 daags schema uit waarbij ik elke spiergroep 2x pak.

Dag 1:

- Benen
- Rug
- Biceps
- Buik

Dag 2:

- Borst
- Schouders
- Triceps
- Buik

Herhaal ik het 4x. Maar nu is mijn vraag is het beter om alle spiergroepen 1 of 2x te trainen heb wel gezocht maar lees veel verschillende dingen. De één schrijft dat 1x beter is de andere zegt weer 2x.

Nou in mijn situatie ik ben 1.80 en weeg 75KG en mijn doel is meer spiermassa aan te komen(zo ben ik al 10KG aangekomen sinds ik train en beter eet). Is het beter om 3x perweek te trainen en dan alle spiergroepen 1x pakken of toch mijn huidige schema houden?

Bedankt voor jullie tijd,

Ricardo

Ik zou zeggen als je toch 4 keer per week kan gaan, doe dat gewoon en pak je schema anders aan.
Bekijk anders starting strength van rippetoe.

denk dat je het eerder in je voeding zal moeten zoeken dan in je trainingschema als je niet hard genoeg groeit...

ik train afwisselend 4x per week een 2 daagse split routine (zoals jij nu) of 3x per week een 'normale' 3 daagse split.

Maar met dezelfde voeding ga ik op allebei de schema's even goed, enkel bij alle spiergroepen 2x per week pakken blijf je wat voller ogen de hele week door heb ik het idee.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, ben opzich best hard gegroeit door het huidige schema met mijn voeding maar vroeg me gewoon even af wat het beste is voor je spier in mijn situatie met mijn stats 1 of 2x spiergroepen trainen.

Ik ben nu zo hier en daar en het kijken en ga dit eens proberen:
4 day split

day 1
- Back/Triceps

day 2
- shoulders

day 3
- Chest/Biceps

Day 4
- Legs

Is dit een beetje een goed schema?

hoe verdeel je die over de week qua rustdagen?

je zit even met je schouders, day 1 triceps --> die gebruik je ook weer bij schouders bv militarypress maar dat zal nog wel mee vallen wellicht.

maar na schouderdag ga je borst doen, dat belast je schouders ook vrij veel dus lijkt me niet ideaal.

ik deed meestal;

borst-biceps
benen
schouders-triceps
rug

Maar als ik jou schema iets zou moeten aanpassen zou ik dit doen;
1- borst-biceps
2- rug-triceps
3- benen
4- schouders

• Topic Starter Topic Starter
Okay bedankt ga 'm wel proberen, ik doe altijd ma, di, do en vr trainen dus heb wel genoeg rust.

Is deze ook goed?
Dag1: Borst/Triceps
Dag 2: Rug/Biceps
Dag 3: Schouders
Dag 4: Benen

Dan kan ik soms eens afwisselen dat me spieren er niet gewent aan raken zeg maar?

Terug
Naar boven