Fitness Seller

Van Basten haalt van bommel terug

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Van Basten verbaast en haalt Van Bommel terug

29/9/2006 12:40

Mark van Bommel is terug in de selectie van het Nederlands elftal. De onlangs nog door bondscoach Marco van Basten afgeserveerde middenvelder is met 21 andere spelers opgeroepen voor de kwalificatieduels met Albanië en Bulgarije.


In augustus had Van Basten nog laten weten dat Van Bommel (net als Ruud van Nistelrooy) niet meer hoefde te rekenen op een uitnodiging voor Oranje. Tijdens het WK waren beiden nog meerdere duels in de basis gestart, maar vanaf het oefenduel met Ierland waren zij niet meer gewenst.

'We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben. Op dit moment vinden wij deze spelers beter', motiveerde Van Basten destijds zijn beslissing.

Sindsdien is Van Bommel naar Bayern München vertrokken, waar hij in tegenstelling tot bij Barcelona wel is verzekerd van een basisplaats en dus veel aan spelen toekomt.

Naast Van Bommel keren nog drie spelers terug in de selectie, zij het minder verrassend. Arjen Robben is hersteld van een kuitblessure, Tim de Cler en Kew Jaliens vielen voor de laatste interland (tegen Wit-Rusland) op het laatste nippertje af. Van de voorlopige selectie, die Van Basten vorige week publiceerde, is alleen Maarten Stekelenburg afgevallen.

Het Nederlands elftal moet op 7 oktober op bezoek in Bulgarije en is vier dagen later gastheer voor Albanië, dat langskomt in de Arena.

SELECTIE NEDERLANDS ELFTAL


Doel: Van der Sar (Manchester United) en Timmer (Feyenoord)

Achterhoede: Emanuelson en Heitinga (beiden Ajax), De Cler en Jaliens (beiden AZ), Van Bronckhorst (Barcelona), Ooijer (Blackburn Rovers), Boulahrouz (Chelsea) en Mathijsen (HSV)

Middenveld: Van Bommel (Bayern München), Sneijder (Ajax), Schaars en De Zeeuw (beiden AZ), De Jong (HSV) en Landzaat (Wigan Athletic)

Aanval: Babel en Huntelaar (beiden Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Kuijt (Liverpool) en Vennegoor of Hesselink (Celtic)

Bron: Voetbal International - Home




Wat wil die van basten nou toch ??? wordt met de dag ongeloofwaardiger, Ik vind landzaat, de jong, Jaliens en de zeeuw ég geen nederlands elftal waardige spelers, ik zit op een school met veel buitenlanders, en ik moet steeds aan hun uitleggen waarom seedorf, davids, van nistelrooy, van bommel (nu wel dan) maar niet opgeroepen worden.. dan vragen ze me wie dan op het middenveld spelen, en kijken ze me es heel raar aan,

ps: heeft stam nu definitief afgezegd voor het nederlands elftal ? want voor het WK was er toch zoiets dat hij tóch nog wel wilde spelen ofzo ?? wie weet dit, marsu zeker
 
wat vind jij van zijn selectiebeleid ?
 
ik had ook in de krant gelezen dat ie ook erover nagedacht had om nu ook weer seedorf terug te halen, erg standvastig is hij niet. maar goed, liever seedorf dan landzaat de jong of de zeeuw. zou het misschien iets te maken hebben met de uitlatingen van van nistelrooy afgelopen week ? (hij zei dat van basten niet alleen selecteerde op voetbalkwaliteiten maar ook op iets anders; het zogenaamde ik-mag-je gehalte) Zou van basten miss met de herselectie van van bommel, en het gegeven dat ie nadacht over Seedorf terug te halen, aan de pers, het nederlandse volk en van nistelrooy willen bewijzen dat van nistelrooy ongelijk heeft? lijkt mij te ver gezocht trouwens maar zoiets stond in de krant
 
Is het jou
 
Laatst bewerkt:
kluivert en reiziger kan ik begrijpen, kluivert heeft laatste 2 jaar niet meer gepresteerd en reiziger speelt eg hopeloos laatste tijd. Maar seedorf en davids verdienen een plekje in het nederlands elftal. Is het je trouwens ook opgevallen dat dit allemaal zwarte spelers zijn ;) op de nederlandse antillen beschuldigde ze van basten van discriminatie, gaat natuurlijk ook te ver, maar toch

in mijn ogen de beste opstelling is de volgende

--------- Robben -----Huntelaar------Van persie

------- Seedorf ------ v.d. Vaart------- Van Bommel

-V. Bronckhorst-----Bouhla -----Matthijsen ------Ooijer

------------------------ vd Sar

vd vaart als ie niet geblesseerd is natuurlijk... anders kan hij vervangen worden door Sneijder, Cocu is te oud denk ik, maar zou als stand in voor Seedorf kunnen gelden, Davids zit op de bank. En ALS stam dus nog beschikbaar is, dan vervangt hij matthijsen maar dat weet ik dus niet hoe dat met hem zit

wat zouden jullie het beste elftal vinden?
 
Is het je trouwens ook opgevallen dat dit allemaal zwarte spelers zijn op de nederlandse antillen beschuldigde ze van basten van discriminatie, gaat natuurlijk ook te ver, maar toch

:eek: Dat was me nog niet opgevallen, zit er nog een negertje in de selectie?

Zenden is er ook nooit meer bij.
 
er zitten nog wel getinte jongens in de selectie (jaliens, v bronckhorst, emanuelson, landzaat, bouhlarouz en babel) maar zo donker als kluivert, davids, seedorf of reiziger heb je alleen miss jaliens en babel,
maar goed, deze discussie is natuurlijk zinloos, van basten is heus geen racist
 
Aan de andere kant, het is ook nooit goed he.
In 2002 toen Nederland het wk had gemist was het hele volk deze generatie spuugzat en moest er maar eens iemand komen die de bezem er doorheen haalde. Er moest een heel nieuw elftal komen. en heel Nederland kon de naam Seedorf niet horen of zien. hij stond met stip op 1 die eruit moest. Al die zogenaamde sterren, we hadden er genoeg van.
Nu in 2006 hebben wij genoeg van v.Basten, en waarom? hij roept geen Seedorf, Davids etc meer op:D

Oke dit is even van de andere kant gezien. ik heb ook een hekel aan v.Basten en kan hem helemaal niet meer volgen.
Ik dacht dat voor het wk van Basten aan stam had gevraagt of hij weer voor Nederland wou uitkomen maar stam was degene die het niet meer wou.
 
Van Nistelrooy - Kluivert

Robben - Van Bommel - Seedorf - Van Persie

Zenden - Stam - Boulharouz - Ooijer

Van der sar


Tjah, Kluivert staat inderdaad in mijn type elftal :D , naar mijn mening nog altijd 1 van de beste spitsen die nederland heeft.

Ik dacht dat voor het wk van Basten aan stam had gevraagt of hij weer voor Nederland wou uitkomen maar stam was degene die het niet meer wou.

Met dergelijke coach zou ik ook niet meer voor mijn vaderland willen spelen.
 
Nigel de Jong, Urby Emanuelson en Ryan Babel zijn er drie. Verder ook nog een paar andere etnische achtergronden dus het zal wel meevallen met dat racisme. Volgens negers is Van Basten een racist, volgens de Brabanders doet Van Basten alles om de Ajacieden voor te trekken en voor de rest van Nederland houdt Van Basten er gewoon niet van om persoonlijkheden in zijn selectie te hebben die zijn autoriteit in twijfel durfen te trekken. Maar dat Van Basten gewoon de best mogelijke selectie probeert samen te stellen gaat er bij de supporters niet in. Ik vraag me af of dit nou typisch Nederlands is.

Verder lijkt het me logisch dat Reiziger en Kluivert nog geen kans hebben gekregen. Ik kan me hun laatste goede wedstrijd niet voor de geest halen. Seedorf wil ik al 8 jaar uit Oranje dus mij hoor je niet klagen dat hij er niet bij is. Volgens mij heb ik ook de rest van Nederland en de Nederlandse media niets anders horen doen dan klagen over Seedorf in die 70 interlands die hij voor Oranje heeft gespeeld. Davids begon als aanvoerder bij Van Basten maar heeft blijkbaar op één of andere manier zijn krediet verspeelt. Het lijkt mij op voetballend gebied (Cruijff heeft daar ook al opmerkingen over gemaakt) aangezien hij bij Tottenham ook al ter discussie staat.

Verder vraag ik me af wat Van Basten zich nou weer in zijn hoofd haalt om toch weer Van Bommel te selecteren. Waarschijnlijk alleen om zijn fysieke inbreng. We zullen zien, drie maal is scheepsrecht?

Mijn favoriete elftal is zoiets:

Robben------Huntelaar-----Van Persie
-----Van der Vaart----Van Bommel---
----------Demy de Zeeuw-----------
-Van B.--------------------Boulahrouz
----------Mathijsen--Heitinga--------
---------------Van der Sar----------

Ooijer deruit want die vind ik echt niets. Heitinga in het centrum want aan de zijkant is hij over het algemeen waardeloos en in het centrum kan hij nog wel eens een goede wedstrijd spelen.

Van Bommel er toch in omdat er fysiek op het middenveld te weinig geweld is. Ookal wint Van Bommel ook niet zo veel duels, als je daar Sneijder neer zou zetten kan je de tegenpartij net zo goed gelijk door laten lopen tot aan de verdediging. De Zeeuw vind ik een hele goede speler voor in de punt naar achter maar is ook niet zo sterk, mist ervaring en heeft geen persoonlijkheid om te coachen. Sneijder is technisch beter maar kan de positie niet goed invullen.
 
goede beslissing ik zou ook niet voor een clown willen spelen
 
Prachtig dit, deden er dit maar meer... waarom denk je dat stam niet wilde terug komen :)
 
Prachtig dit, deden er dit maar meer...

Tsja, blijft natuurlijk een lastige keuze die je moet maken. Die jonge gastjes zullen dit sowieso niet doen. Aan de andere kant: Seedorf, Davids etc. doen zoiets ook wel. Die zijn gewoon te vaak op een respectloze manier afgeserveerd.
 
:bow: :clap: :thumb: groot gelijk hebben ze (bommel en nistelrooy)
 
Back
Naar boven