XXL Nutrition

Van Basten wijzigt tacktiek

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
Waardering
89
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Zou er dan toch nog hoop zijn?

Van Basten wijzigt tactiek na gesprek 'Big Seven'

22/12/2007 16:10

Het Nederlands elftal treedt tijdens de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland waarschijnlijk niet meer aan in een 4-3-3-opstelling. Bondscoach Marco van Basten vertelt in een interview met het Algemeen Dagblad dat dat de uitkomst is van een gesprek met de belangrijkste spelers van Oranje.

The Big Seven noemt Van Basten de internationals met wie hij heeft gesproken over de tactiek van Oranje. Het groepje bestond uit Edwin van der Sar, Giovanni van Bronckhorst, Joris Mathijsen, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooy.

'Het waren zeven belangrijke spelers die bij elkaar zaten, ja', aldus Van Basten. 'De zware jongens, om het zo te noemen. Maar Robin van Persie was er bijvoorbeeld niet door zijn blessure. Hij zou er anders ook zeker bij zijn geweest. Big Seven, die term, dat sloeg daarom toch vooral op het aantal spelers.'

'Ik denk dat het goed is geweest om spelers op deze manier alvast deelgenoot te maken van de campagne richting het EK. Als staf hebben wij ideeën, spelers hebben ideeën en we moeten zien te komen tot een duidelijke aanpak waarin iedereen gelooft. De spelers zijn nu onderling uitgekomen bij een speelwijze met vier verdedigers, twee controlerende middenvelders, daarvoor drie creatieve mensen en een diepe spits.'

De bondscoach vindt niet dat hij zijn oren laat hangen naar de spelers of zijn criticasters. 'Mijn waarheid is ook maar relatief, dus ik heb geprobeerd in deze functie zo dicht mogelijk bij mezelf te blijven. Dat is soms lastig en dat is leerzaam. Veel gaat bij mij op gevoel. Na drieënhalf jaar zegt mijn gevoel dat ik situaties over het algemeen wel goed heb in geschat.'

Wat moet Joris Mathijsen nou bij die Big Seven??

VI - Van Basten wijzigt tactiek na gesprek 'Big Seven'

En wat moet van der vaart bij de big 7???

De rest kan ik wel inkomen.

Seedorf, van Bronckhorst en van der Sar kan ik inkomen, maar wat de rest erbij doet?

Zou er dan toch nog hoop zijn?

Van Basten wijzigt tactiek na gesprek 'Big Seven'

22/12/2007 16:10

Het Nederlands elftal treedt tijdens de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland waarschijnlijk niet meer aan in een 4-3-3-opstelling. Bondscoach Marco van Basten vertelt in een interview met het Algemeen Dagblad dat dat de uitkomst is van een gesprek met de belangrijkste spelers van Oranje.

The Big Seven noemt Van Basten de internationals met wie hij heeft gesproken over de tactiek van Oranje. Het groepje bestond uit Edwin van der Sar, Giovanni van Bronckhorst, Joris Mathijsen, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooy.

'Het waren zeven belangrijke spelers die bij elkaar zaten, ja', aldus Van Basten. 'De zware jongens, om het zo te noemen. Maar Robin van Persie was er bijvoorbeeld niet door zijn blessure. Hij zou er anders ook zeker bij zijn geweest. Big Seven, die term, dat sloeg daarom toch vooral op het aantal spelers.'

'Ik denk dat het goed is geweest om spelers op deze manier alvast deelgenoot te maken van de campagne richting het EK. Als staf hebben wij ideeën, spelers hebben ideeën en we moeten zien te komen tot een duidelijke aanpak waarin iedereen gelooft. De spelers zijn nu onderling uitgekomen bij een speelwijze met vier verdedigers, twee controlerende middenvelders, daarvoor drie creatieve mensen en een diepe spits.'

De bondscoach vindt niet dat hij zijn oren laat hangen naar de spelers of zijn criticasters. 'Mijn waarheid is ook maar relatief, dus ik heb geprobeerd in deze functie zo dicht mogelijk bij mezelf te blijven. Dat is soms lastig en dat is leerzaam. Veel gaat bij mij op gevoel. Na drieënhalf jaar zegt mijn gevoel dat ik situaties over het algemeen wel goed heb in geschat.'

Wat moet Joris Mathijsen nou bij die Big Seven??

VI - Van Basten wijzigt tactiek na gesprek 'Big Seven'

Waarschijnlijk wilde hij sowieso een verdediger erbij. Zou het anders ook niet kunnen verklaren.

Vd Vaart speelt altijd, daarom zit hij erbij, Sneijder ook. Mathijsen als verdediger erbij.

Maar met die 3 creatieve mensen daarvoor, wie zijn dat dan? Seedorf, Sneijder, Van Persie en Vd Vaart, dus er zit altijd iemand niet bij.

Als controlerende middenvelders wss Van Bronckhorst en De Zeeuw.

Misschien is Seedorf 1 van de verdedigend middenvelders. Maar goed, het is in ieder geval weer eens wat anders om Nederland 4-5-1 te zien spelen...

Als Davids nou goed terugkomt na de winterstop kan hij wel als controlerende middenvelder mee.

Het Nederlands elftal heeft twee top vleugelspelers: Robben en van Persie. En van Basten wilt geen 4-3-3 spelen. Ongelooflijk.

En over van Nistelrooij. Deze man heeft zijn kans gekregen tijdens het WK en hij heeft zoveel kansen gemist, vooral in de belangrijke wedstrijd tegen Portugal.

• Topic Starter Topic Starter
Het Nederlands elftal heeft twee top vleugelspelers: Robben en van Persie. En van Basten wilt geen 4-3-3 spelen. Ongelooflijk.

En over van Nistelrooij. Deze man heeft zijn kans gekregen tijdens het WK en hij heeft zoveel kansen gemist, vooral in de belangrijke wedstrijd tegen Portugal.

1. RvN heeft exact 0 minuten speeltijd gehad tegen Portugal.
2. Van Persie is geen buitenspeler
3. Robben sucks

Geen 4-3-3 dus AUB

:rolleyes:

Wat een onzin een 4-5-1 is gewoon een 4-3-3 met de punt naar voor :roflol:

2 buitenspelers en 1 aanvallende middenvelder achter een diepe centrumspits.

Dat lijkt wel verdacht veel op een 4-3-3.

Wel goed dat hij de spelers op zo'n manier er bij betrekt. Hij stelt zich wel kwetsbaar op en dat getuigt van moed!

Sowieso snap ik niet wat iedereen loopt te zeiken op hem. Ik vind het sympathieke en intelligente man. Ik denk ook dat hij dingen ziet die veel andere coaches niet kunnen zien. Hij 'heeft het' gewoon. Let maar op!:)

PS:

Waarom mag ik het woord ******** niet gebruiken? Het is op zich een normaal woord en staat in de VanDale:
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

Het is geen schuttingtaal ofzo:P
:mier: :o

Laatst bewerkt:
1. RvN heeft exact 0 minuten speeltijd gehad tegen Portugal.
2. Van Persie is geen buitenspeler
3. Robben sucks

Geen 4-3-3 dus AUB

:rolleyes:

Yep, jij hebt gelijk. rvn heeft 0.0 minuten gespeeld tegen Portugal. Dat had echter alles te maken dat hij daarvoor waardeloos speelde en opgelegde kansen heeft gemist.

van Persie is zeker ook een buitenspeler

• Topic Starter Topic Starter
Yep, jij hebt gelijk. rvn heeft 0.0 minuten gespeeld tegen Portugal. Dat had echter alles te maken dat hij daarvoor waardeloos speelde en opgelegde kansen heeft gemist.

van Persie is zeker ook een buitenspeler

Ja maar wie wil je dan in de spits zetten i.p.v RvN?

Van Persie fungeert niet als rechtsbuiten zoals MvB hem gebruikt. Hij was vroeger idd linksbuiten. Dus dan mis je nog steeds een goede rechtsbuiten. Of was jij tevreden over het veldspel met 4-3-3 tijdens de kwalificatie?

Terug
Naar boven